Kirjoittaja Aihe: CNC päivityksistä  (Luettu 2260 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
CNC päivityksistä
« : 08 Kesäkuu, 2009, 14:17:21 »
Onko jollakin kokemusta CNC lavanpitimistä? Noissa tulee thrust bearing eripuolelle ja kaksi tavallista laakeria toiselle puolelle lavanpidintä. Mukana tuli kaksi tavallista, käytin sitten Protosin mukana tulleet thrustbearingit, hieman jäi arveluttamaan, sillä omissa Protosin mukana tulleissa lavan pitimissä menevät tavalliset laakerit eripuolille, mahtavatko olla ok noin kasattuna?

Entä CNC Tail Pitch Plate minulla eivät ne tapit jotka työnnetään noihin reikiin asetu tiukasti, vaan tuntuvat olevan löysässä ja irtosivatkin kun kokeilin niitä kopterin ollessa maassa, laitoin hieman locktightia ja tuntuu pysyvän, mutta hieman arveluttaa...

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CNC päivityksistä
« Vastaus #1 : 08 Kesäkuu, 2009, 14:35:01 »
Noista alumiinisista lavanpitimistä ei ole kokemusta.. Muoviset yhä kiinni.
Kun kopu julkaistiin, lavanpitimen laakerit oli (ulkona) painelaakeri - tavallinen - tavallinen
Sitten joillekuille tuli jotain ongelmia lapauran kanssa. MSH muutti laakerijärjestystä ja lavanpitimen rakennetta muutenkin.

Suurin syy ongelmiin taisi olla se alumiininen pääakseli joka vaihtui teräksiseen.
Eipä niitä lapauraongelmia kyllä mun lennätyksellä aikaiseksi saanut..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: CNC päivityksistä
« Vastaus #2 : 08 Kesäkuu, 2009, 14:41:05 »
Samalla muuten vaihdoin kovat head dampeners kumit ja niiden kanssa jää nuo lavanpitimien liikkeet "nahkeiksi" eli aika selvät laakereiden nahnitukset, mutta kun vetää käsin lavanpitimiä ulospäin niin pehmenee huomattavasti. Taitavat nuo kovemmat kumit olla sen verran tiukat että aiheuttaa paljon enemmän painetta. En tosin ole kokeillut noita kumeja alkuperäisillä lavanpitimillä, eli kummasta tuo nyt sitten oikeasti johtuu ja onko kuinka vaarallista?

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: CNC päivityksistä
« Vastaus #3 : 08 Kesäkuu, 2009, 14:51:27 »
Onko siinä sun kopussa enää yhtään alkuperäistä osaa? :)

Laitoitko ne lavanpitimen ja lepatuskumien väliin tulevat prikat oikeinpäin?
Siinä taisi olla pieni koroke just painamaan laakerin sisäkehää ettei se koko laakeri hinkkaisi siihen prikkaan.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: CNC päivityksistä
« Vastaus #4 : 08 Kesäkuu, 2009, 14:55:06 »
Onko siinä sun kopussa enää yhtään alkuperäistä osaa? :)

Laitoitko ne lavanpitimen ja lepatuskumien väliin tulevat prikat oikeinpäin?
Siinä taisi olla pieni koroke just painamaan laakerin sisäkehää ettei se koko laakeri hinkkaisi siihen prikkaan.
Lavat ja...ja lavat ;)

Laitoin ne pikku korokkeet laakeria vasten ja jätin pois ne prikat mitkä uudessa on, kun ei niille löytynyt loogista paikkaa ja version 1.0 manuaalin mukaan (sen jossa on ne vanhat pidikkeet) ei niille ollut paikka.