Redlinen kanssa on ollut hieman ongelmia säätöjen kanssa. Normaali lentelyssä toimii hyvin, mutta kun kuristaa konetta pidemmän aikaa yhtä mittaa niin menee hieman laihalle, ja lämpenee. Osaksi johtuu siitäkin, että headeriin pääsee jostain ilmaa lennon aikana ja se vaikuttaa säätöihin.
Purin motin ja mäntä vaikuttaa kannen puolelta hieman kuluneelta, ei mitään kolhuja vaan enemmänkin muuttunut mattapintaisemmaksi. Sama homma kannen alapinnassa, Käsittääkseni pre-ignition aiheuttaa juuri tuollaista. Lisäoireena moottori polttaa tulppia normaalia useammin. Tulppa palaa usein juuri silloin kun on rasittanut konetta kunnolla. Käynti on melko tasaista, välillä röpöttää (on aika rikkaalla). Männän sivut ja sylinteriputki on ihan uuden veroinen, laakeritkin vaikuttaa ehjiltä. Koneen mukana en saanut extra shimmejä jostain syystä, mutta luin että 30% fuilin kanssa pitäisi sellaista käyttää ehkäisemään juurikin tuota liian aikaista sytytystä. Leiriltä sain shimmejä koneeseen, laitoin nyt sinne aluksi sen ohuemman. Hommasin myös uuden version kaasarista, sekin tuntui ratkaisevan monta käyntiongelmaa. Pitää viikonloppuna testailla että auttoiko shimmaus.
Innolla odottelen uutta YS 56 mottia, voisi olla kokeilemisen arvoinen lisätehon ja laadun takia. Ossilta myös tulossa 56:nen.
-op-