Egen kommentti oli mun Freyasta Evosta se, että ei mitään metalli nuppia pilaamaan hyvää tuntumaa leijunnassa.
Metallinuppi väljistyykin kuulemma nopeasti?
Eagle 3 AOCC on täys hiilari himmeli kaikilla Hirobo blingeillä:) siks tuo 2199Eur hinta. suomessa tais ollakkin jo 2 vai 3 kisakäytössä.
Keke sulle riittäs tuo Eagle Evo ihan hyvin ja skuista saat sähkö konversion 200Eur ja sähköillä (konversio, moottori, nopari) 799Eur aika kallis.
http://model.hirobo.co.jp sivulta löytyy osalistoja ja tässä on yksi Eagle 3 AOCC sivut 53-54
ja google haku http://www.google.com/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=QHo&q=site%3Amodel.hirobo.co.jp+AOCC+pdf&btnG=Hae&lr=
-Samppa
Freyasta... Täysin toimiva perus setti, laatu ihan jees, vaikka onkin huonontunut vanhemmista kiteistä, rungossa pieniä valujälkiä mitä ei vanhemmissa ole. Tämä johtuu varmaan kovasta hintakilpailusta ja muutenkin huonosta taloustilanteesta maailmalla. Mutta silti laatu on parempaa kuin vaikka esim Alignilla(sori
Evon muovinupista ei mulla kokemusta ole. Jenkeissä F3C tyypit kirjoittelee että on hyvä nuppi, mutta kovemmassa kelissä tulee sitten ne 'ongelmat'. Mutta siis ähän asiaan vaikuttaa kovin paljon myös lavat. Metallisen vastaavan nupin kanssa samat ongelmat. Eli kovassa tuulessa alhaalla tahtoo olla pitchin hallitsemisen kanssa ongelmaa, ainakin mulla. Mutta näitä juttuja ei ihan heti huomaa... Se metallinuppi väljistyy, kun spindle pyörii hubin sisällä ja kumpikin kuluu, mutta tämäkin vaatii paljon ajoa, siihenkin on sitten omat ratkaisut. Muut paikat sitten kun kasaa klapittomiksi ja huoltaa riittävästi niin ei mihinkään tule väljää.
Eagle3 on sitten ihan oma konstruktionsa, vaikka näyttää samalta ulkoapäin... Ja nämä erilaiset Hirobot kaikki sekoitetaan yleensä tosi helposti. Vähän selvennän: Normi Freya Evo, muovirunko ja nuppi(FFZ-III), mekaaninen miksaus. Freya Evo OP, muovirunko mutta metallinuppi(SSZ-III, vastaa FFZ-III) ja jotain pientä muuta, mekaaninen miksaus. Sitten on Freya Evo OP II, jossa muovirunko mutta Turbulencen nuppi(SSZ-IV), 120 asteen SWM eli CCPM ja jotain pientä muuta. Tämä on siis 3D kone periaatteessa, mulla ykköskoneena kun nuppia hieman modattu. Sitten on Freya Evo F3C special, uuten sama kuin normi Evo mutta SSZ-V nuppi.
Sitten Eaglet. Eagle3sissa nupin servot rinnakkain ylärunkolevyjen etuosassa, siinä se yksinketaisuudessaan. On ollut ennen Eagle ja Eagle2 ja Eagle3 mekaanisella miksauksella. E3 oli silloin kone jolla voitettiin Japanissa MM kisat. Siinä erikoisuutena miksaus, joka korjaa itse virheen, jonka tekee liikuttaussaan swashia. Aika vaikee selittää. No, sitten tuli Eagle3 SWM, jossa 135 asteen SWM(CCPM), eli swashin pallojen etäisyys pääakselista sama kaikilla kolmella. Eli ei tee läheskään niin paljon virhettä kuin 120asteen CCPM. Näissä koneissa nupit oli stabbari lapakehän yläpuolella, eli vähän niinkuin Rapukassa. Kaikki metallisia, SSR-IV, -V, -VI, ja VII viimeisimmässä Eagle3 SWM koneessa. Nyt uusi AOCC malli on kone jolla voitettiin AOCC-kisa japanin suunnalla, tässä mallissa taas uusi nuppi, SSZ-V, joka on 3D-nupin(SSZ-IV) kanssa ihan saman näköinen, mutta vaan pidemmillä lavanpitimillä.
Sitten on vielä Freya EXät. Ne on mimensä mukaan ihan kuin Freyat, mutta hiilikuiturungolla ja kaikilla blingeillä. Uusin on EXIII, jossa nuppina SSR-VIII
Näitä ei heti sisäistä, mutta jossain vaiheessa menee jakeluun. Eli toivottavsti ei tulisi niin paljon sekaannuksia enää
Vielä linkki: