Noniin...
Nyt on sitten korjailtu torpin jälkiä ja vähän koneen historian matkalla tulleitakin...
Torpille tuli kustannuksiksi noin pikkasen auki kolmesataa.
Kustannuksia nostaa aikaisemmin vaihdetus lavanpitimet, kun eivät käyneet akuperäiselle lepatusakselille, jonka olin heti tilannut kun sen olin torpissä vääntänyt.
Nehän piti samalla vaihtaa alumiinisiin...
Sitten kun kone oli niputettu ilmaantui ongelmaksi takerteleva swassi. Ei meinaa liikkua sulavasti akselin vartta ei sitten vaikka on mitä rasvoja ja voiteita kokeiltu, pitänee alkaa hiomaan sitä kevyesti jollain.
Seasaw holderia pikksaen kiristäessä huomasin, jottei siltä tunnu olevan millaitakaan vastusta meisseliin.
tappelemalla ruuvit pois paikoiltaan... molemminpuolin venäläismalliset pystykierteet.
Miten eteen päin... mielessä kävi jo ajatus ottaa tukeva ote peräputkesta ja kiskasta rivakalla liikkeella koko roska vasten pöydän virkaa toimittanuta kakkosnelos pinoa vasten.
Onneksi siinä hetken aikaa rauhoittelin itteene jotta kontissa olis kyllä vielä toistaiseksi lentokuntoinen keppi... Mieleen juolahti jotta Hondamies Hessulla olis Helicoil kamppeita saatavilla. Pikainen soitto ja onnisti!! Nyt on pikainen korjaus suoritettu Helicoilella ja tuntui pitävän tiukasti, uus osa menee kylläkin tilaukseen.
Nyt olis kone lentokunnossa kun sais vaan tuon swassin liukumaan sulavasti tossa akselilla kunten jokin jossain...
Oho, tulipahan avauduttua...
Toisaalta käytettyhän pitää purkaa atomeiksi, ja tarkistaa, mutta nuo patentti verstailijat enpähän kyllä mene kehumaan....