Asensin 600 E:hen uuden noparin (Scorpion Commander SW120A ESC 2-6S) ja kävin testaamassa sen toimintaa. Kaikki tuntui toimivan hyvin, kunnes muutaman nopean ylös alas liikkeen jälkeen moottori pysähtyi. Kopteri tuli alas noin viidestä metristä. Nupissa ei ollut kierroksia riittävästi, joten vauhti oli vähän liian kova. Pikaisen tarkastelun jälkeen näyttää siltä, että ainoastaan ajoakku hajosi.
Kokeilin leijutusta ehjän ajoakun kanssa ja totesin, että moottori reagoi hyvin laiskasti kaasuun ja noparin merkki-LED paloi jatkuvasti punaisena. Laskin kopterin maahan, jolloin LED muuttui oranssiksi. Nostaessani kopterin taas leijuntaan, LED muuttui taas punaiseksi.
Rikki mennyt ajoakku oli Alignin oma 6S1P 5200 mAh. Akku on toiminut hyvin tähän asti ja epäilenkin, että se ei ollut syypää torppaukseen. Epäilykseni kohdistuukin uuteen nopariin. Jos oikein tulkitsin Scorpionin ohjeita, niin jatkuva punainen valo tarkoittaa ylilämpöä (>60°C). Nopari tuntui torpin jälkeen hieman lämpöiseltä mutta ei polttanut kättä. Jos nopari on tosiaan lämmennyt liikaa, niin mikähän sen on aiheuttanut? Onko jollain vastaavia kokemuksia Scorpionin nopareista? Ainoat parametrit joihin "koskin" ovat: jarru -> ei jarrua, pehmokäynnistys -> heli moodi ilman governoria ja pehmokäynnistyksen kesto -> 20 sekuntia. Muut parametrit jätin tehdasasetuksille.