Kirjoittaja Aihe: Nitromoottorin kampiakselin kierre  (Luettu 2355 kertaa)

puisto_kemisti

  • Vieras
Nitromoottorin kampiakselin kierre
« : 24 Syyskuu, 2009, 10:01:43 »
Kun on olemassa nitromoottori, oli se sitten YSsi, OSsi tai pässi.
Niin yleensä kun siinä nitromoottorissa on se kampiakselin pää missä on ne kierteet.
Niin yleensä tähän näihin kierteisiin tulee kytkin kiertämällä.
Ja sitten kun sylkäistään itse asiaan niin ovatko nämä kierteet standardeja, jos puhutaan samasta kokoluokasta.
En tietenkään tarkoita, että .30 koko luokan nitrokoneessa olisi sama kierre kuin jossai .90-luokan tuplaturbovehkeessä mikä kiertää ku hullun mulk*u mielettömän persiissä. :)

Elikkä jos haluaa vaihtaa moottorin ja helpoiten onnistuisi samalla kytkimellä koko homma, ja kytkin on kiinni kierteissä, jotka ovatr kampiakselin päässä, niin nämä kierteet, ovatkohan ne standardi ?

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Nitromoottorin kampiakselin kierre
« Vastaus #1 : 24 Syyskuu, 2009, 10:03:24 »
YS koneissa kierteet ovat Metric standard ja OS koneissa UNF.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Nitromoottorin kampiakselin kierre
« Vastaus #2 : 24 Syyskuu, 2009, 13:03:15 »
YS koneissa kierteet ovat Metric standard ja OS koneissa UNF.

-Samppa

Näin taitaa valitettavasti olla, eli joutuu poraamaan kytkinmountista kierteet että saa toimimaan kummallakin.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"