Koko reissun voi melkeinpä laskea yhdeksi torpiksi, ainakin omalta osaltani...
1. Torstaina lähdettiin ajelemaan Limingasta asuntoautolla, ensimmäisen 20 kilometrin jälkeen ajoi Honda CRV ohi ja pisti hätävilkut päälle. "Teillä on peräluukku auki, pistäkää kiinni ettei tavarat leviä pitkin Pohjanmaata...". No onneksi mitään ei ollut pudonnut.
2. Pulkkilan kohdalla totesin joutuneeni kuskiksi loppumatkaksikin Kuopioon asti, vaikka se ei todellakaan ollut alkuperäinen suunnitelma.
3. Siilinjärvellä ajeltiin tietyön takia ympyrää että löydettiin majapaikka.
4. Perjantaina niin kauhea keli ettei käynyt mielessäkään että olisi lennättänyt Selänpäässä.
5. Lauantain 600:n käyntiin ja kauheasti treenaamaan F3N Poppia, HaZard tulee välilaskun aikana viereen kyselemään että miten sää noita vaakakierteitä teet, näytäppä. No ensin spool-uppia, sitten tapahtuu jotain jonka jälkeen boom stike ja chicken dance... Syyllisenä luultavasti katkennyt lavanpitimen pallolinkki ja lopputuloksena peräputki, perätuki, torque tube ja lavanpidin mutkalla, päälavat puhki kärjestä ja perälavoistakin kärjet ruvella. Jotain muutakin voi vielä paljastua kunhan saa katseltua kopun loppuun.
Masennuksissani en meinannut osallistua F3N Poppiin, mutta taas HaZardin vaikutuksesta HK450Pro:lla kokeilemaan osaako sillä tehdä mitään samanlaista. Kauhean näköistä, mutta osallistutaan sitten.
6. Itse kisassa kopteri tulee vaakakierteestä melkein syliin kahteen kertaan, silmukoista tulee isoja tynnyreitä ja selkälentoa en edes muista mitä siinä kävi, mutta heti sen jälkeen kopteri alas ja ilmoitus että siinä se, freestyleä ei kokeillakaan. En ole vielä ehtinyt/jaksanut/viitsinyt katsoa mikä sillä on hätänä, servo vai mikä.
7. Vaikka en ollut edes viimeinen kisassa niin silti jäin ilman palkintoa kun Maikko antoi viimeisen jäljellä olevan pokaalin kisassa viimeiseksi jääneelle HaZardille. No, pienen jälkipelin jälkeen sovimme että jaamme pokaalin, vaikka huhujen mukaan pokaaleja olisi pitänyt olla kahdeksan kuten osallistujiakin.
8. Loppupäivästä olis voinut kasata Jussin Novaa nyt kun siihen vapautui servokin omasta 600:sta, mutta servoteline oli jäänyt illalla/yöllä Aholaan eikä jaksettu lähteä hakemaan.
9. Loppupäivästä olisi myös voinut viritellä live-webbikameran Selänpäähän, kuten Sammyn kanssa oli suunniteltu, mutta eipä sitten Elisalla ollutkaan 3G verkkoa, toisin kuin kuuluvuusaluekartta antoi ymmärtää. Ei vaikka nosti mokkulan jatkojohdon nokassa asuntoauton katollekin.
10. Lauantai-sunnuntai välisenä yönä loppui asuntoautosta kaasu -> ei lämmitystä, mutta onneksi ei ollut kovin kylmä senkään jäälkeen.
Sunnuntaina onneksi saatiin Robbe Nova Quatro koelennettyä onnistuneesti.
11. Kotiin ajellessa joka toinen vastaantulija vilkutteli valoja ja kun asiaa tutkittiin todettiin että pelkät parkit toimii, ei ajovaloja eikä pitkiä. Olisiko se perjantaina ohjaamossa tuntunut palaneen muovin haju vaikuttanut asiaan? Onneksi ei ehtinyt tulla ihan pimeää ennen kuin päästiin takaisin Liminkaan luovuttamaan auto pois.
12. Lahti - Jyväskylä välillä ajettiin vielä about 20-30 kilometria Mikkelin suuntaan ennen kuin huomattiin että ollaan väärällä tiellä, vain noin puolen tunnin mutka matkaan.
13. Eikä siinä vielä kaikki, maanantai iltana leikkasin kotona nurmikkoa niin leikkurista lakkasi ensin kaasu toimimasta (jäi täysille joten sai leikattua loppuun) ja vähän myöhemmin vetävästä leikkurista tuli työnnettävä kun vedonkytkentävaijerikin päätti irrota.
14. Tiistaina taas parkkihallin puomin lippuautomaatti ei toiminut ja piti odotella että pääsi sisään. Ja sama homma toisinpäin pari tuntia myöhemmin, eli parkkihallin maksuautomaatti ei toiminut ja piti odotella vartin verran että pääsi hallista ulos.
15. Ja tähän päälle tuli kiertotietä valitusta asuntoautosta ettei olisi ollut siivottu, vaikka saimme auton niin hiekkaisena että ja palauttaessamme siivouksen jälkeen hiekan määrä putosi vähintäänkin 90%. Ja kaasuakin olisi kuulemma pitänyt ostaa lisää.
Että tämmöistä, taidan lopettaa koko harrastuksen kun menee noin vaikeaksi?
Tai sitten taidan lähteä tästä lennättämään ja katsomaan saako 450:n ongelmia toistumaan...