Kirjoittaja Aihe: Luigin laitokset  (Luettu 29315 kertaa)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Luigin laitokset
« Vastaus #75 : 26 Heinäkuu, 2012, 21:30:10 »
Nyt toimii säädötkin ;D

Tuli vallan mukava kun agilityä vähensin ja vastoin ohjeita käytin myös expoa ja d/r:a 8) Sopii mun näppeihin nyt ja uskaltaa ottaa reilusti ilmaan. Tuosta on hyvä alkaa hieroa säätöjä paremmiksi :D

Hienoa kun on kaksi kovin erilaista mutta kumpikin hyvin lentävää hökötystä :)

Hyva homma!

Expot ja dr:t on taysin sallittuja tolla purkilla.. kiellettya vain kun saadetan gyron perus setti.. sitten kun liikealueet saadetty niin dr:aa ja expoja voi laittaa ihan kuin itse haluaa.


Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Luigin laitokset
« Vastaus #76 : 27 Heinäkuu, 2012, 22:06:45 »
Uudet kiitokset Juusolle avusta ja neuvoista! :D Rakkine todella toimii ja tatsi alkaa löytyä... :)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Luigin laitokset
« Vastaus #77 : 16 Elokuu, 2012, 18:22:06 »
Tulipahan taas kentällä käytyä. Sormet toimi harvinaisen hyvin ja sen takia tarkoitus oli muutakin kokeilla kuin leijutella. Sen teinkin ja hetihän se odotettu raja tuli vastaan noilla euron servoilla ;D Hiukankin vauhtia tai tuulenpuuska niin vehje alkoi vatkata hullun lailla... Joo, tiedän. Euron servot EI toimi FBL-käytössä :D :D Paremmat on onneksi hyllyssä ja vaihtoon vaan heti kun jaksaa.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Luigin laitokset
« Vastaus #78 : 25 Elokuu, 2012, 15:30:53 »
Flunssaa uhmaten 450 ilmaan ja kas, se toimii! Servojen vaihto parempiin vaikkakin edelleen edullisiin auttoi; ei vapise enää :)
Hyvä reissu oli kun sain kopterin toiminnasta kaivattua rohkeutta ja annoin häkkyrälle paljon aiempaa enemmän korkeutta ja etäisyyttä. Joitain edestakaisin-lentoja sain tehtyä ja jokusen ihan nätin kaarroksenkin. Näillä lentomäärillä ehkä parin vuoden päästä jo kasiakin ;D ;D Mutta eipä mulla mitään kiirettäkään ole.
Viimeisellä akulla sitten karkasi vähän kauas ja hahmotus/refleksiongelma... tonttiin mutta hiljaa ja nätisti. Lapojen kärjet kivasti muussina :) Ja menihän siitä yksi servoarmikin kun tarkemmin kattelin. FBL-nuppi näytti kyllä oman sietokykynsä; on siinä vaan paljon vähemmän hajotettavaa ;D  Akselit vaikutti suorilta mutta tarkistetaan vielä.

FBL:n tuntuma alkaa tuntua sen verran mukavalta että viimeistään ensi keväänä myös Gaui saattaa lennellä ilman tankoa, pääseepä siinä samalla eroon kehnosta gyrostakin... Ja täytyy kyllä sanoa että ero tuntumassa FBL-purkin ja Flymentorin välillä on leijuttaessa aika vähäinen mutta valtava sitten kun lähdetään liikkumaan. FBL-purkki toimii johdonmukaisesti joka tilanteessa ja se on hyvä se!

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Luigin laitokset
« Vastaus #79 : 22 Syyskuu, 2013, 19:19:55 »
Menikin sitten reilu vuosi kun tänne on tullut viimeksi jupistua :D

Uusin projekti sai eilen ensi kertaa ilmaa lapojensa alle, kyseessä juuri se mitä ei minunkaan pitänyt koskaan rakentaa eli multikopteri.
Runkona Hoppukunkun H4 tilavan runkonsa takia. Lasikuituiset moottorikiinnitykset vaihtuvat vielä tukevampiin alumiinisiin kunhan Englannista saapuvat...
Tekniikka on tietysti halpaa Kiinan sälää, kuten aina ;D Aivoina KK 2.0 joka pian vaihtuu HKPilot Mega 2.5:een GPS-palikalla höystettynä. Moottorit NTM ja noparit Turnigy MultiStar. Akkuna ainakin aluksi yleiskäyttöinen 3S 2200mAh. Kuormaksi tulee kamera mutta varsin kevyt sellainen eikä mitään ilma-akrobatiaa ole tarkoitus harjoittaa, voi siis olla ettei akkua tarvitse jatkossakaan suurentaa, tehoa tuntuu 3S:kin antavan ihan riittävästi kun leijuu jo alle kaasutikun puolivälin... Lentoajan näkee sitten myöhemmin.

Niin että miksikö sitten kuitenkin multi? Monestakin syystä. Kokemus on osoittanut ettei aikaa harrastukseen kovin paljoa jää ja siksi oppiminen perinteisten, vaikeampien kopujen kanssa on ollut aika olematonta. Toinen asia on tilantarve, Tampereen itäpuolella lennätyspaikkojen tilanne on edelleen aika huono, multikopterin kanssa se ei ole niin iso ongelma kun sellaista ei ole tarkoituskaan räimiä pitkin taivaita vaan pienempikin läntti riittää. Kolmas syy on jo mainittu kamera, ilmakuvaus kiinnostaa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
5396 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Joulukuu, 2015, 19:44:33
kirjoittanut Luigi Cravatto