Osaisko joku selittää kuvan mukaisen ilmiön. Jos sijoitan noi stabbarin painot mahdollisimman ulos (yhtä kauas pääakselilta), on kopussa värinää ja tärinää. Voi sillä toki lentää, ei tärinä niin pahaa ole. Kun sijoitan toisen painoista vain parin sentin päähän pääakslilta, kaikki tärinä on poissa ja laite toimii oikein hyvin. Ero on kuultavissa ihan korvinkin.
Lavat on tasapainossa ja stabbaripainojen sijoittelu on itse asiassa kuvan mukainen ilman lapojakin. Tästä vois päätellä nupin olevan jotenkin epätasapainossa. Pääakseli on suora ja useasti vaihdettu; laakerit myös vaihdettu alignin laakereihin. Itse nuppi on uusi (ja suora), lepatusakseli kumeineen vaihdettu monesti (align), stabbari (align) ja padit vaihdettu, washoutkin (align) meni kerran vaihtoon. Silti painojen sijoittelu pitää olla näin paljon "pielessä", jotta tärinät saa pois (tärinää siis maassa ja ilmassa).
Nupissa pitäis olla jotain todella paljon epätasapainossa, jotta sen kompensointi vaatii näin ison eron painojen etäisyyteen akselilta.
Voisko kyse olla jotenkin moottorin pyörittävästä momentista tai rattaista.
Entäs stabbarin suoruus - voiko olla näin iso vaikutus jos heittää millibaarinkin ?