Kirjoittaja Aihe: Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?  (Luettu 3692 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?
« : 11 Kesäkuu, 2010, 21:13:51 »
Moi,

Kasailen paraikaa N9:ä ja olen vaihtanut siihen uuden kytkinkengän. Syy vaihtoon on se että kengästä lähtevä akseli on kiero (Synergyssä starttiakseli lähtee kytkinkengästä). Noh, nyt kun katson tuota kulutuspalan ja kengän välistä rakoa on se aika suuri. Ei ole kunnon välineitä mittaamiseen, mutta väliin mahtuu yhdelle reunalle 4 kappaletta A4 paperia väliin. Tiedän että tämä on paljon, mutta vanha toimi ihan mallikkaasti eikä se ole "levähtänyt" käytössä, jos vertaa esimerkiksi Raptorin kytkimiin. Olen ostanut uuden kulutuspalan, mutta näyttää siltä että se on täsmälleen yhtä paksu kuin jo tuo kiinni oleva. Ostin myös Rexi 700:sen kulutuspalan, mutta sekin on samaa kokoa.

Voisiko olla että toi on suunniteltu vähän suuremmalle välykselle ja että kytkinmateriaali kestäisi venymistä hieman paremmin. Onko muilla isoja välyksiä, mutta toimivaa silti kytkintä? Mietteitä?

Nim: turhaa en jaksaisi alkaa askartelemaan uutta kulutuspalaa paikalleen.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?
« Vastaus #1 : 11 Kesäkuu, 2010, 21:50:48 »
Päätin sitten kuitenkin asentaan uuden kulutuspalan. Näyttää siltä että rako jää paljon pienemmäksi kuin vanhalla. Pitäisi varmaan hommata jostain sellaiset liuskat josta pystyisi mittaamaan noita rakoja.

Edit: rako näyttää tippuneen noin vajaaseen neljäsosaan, sillä yksi paperi menee väliin kevyesti.

-
« Viimeksi muokattu: 11 Kesäkuu, 2010, 22:04:18 kirjoittanut Maikko »

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?
« Vastaus #2 : 13 Kesäkuu, 2010, 19:40:46 »
A4 -paperia on melkoisen monta eri paksuutta, vähän huono referenssi...esim. rakotulkki vois olla tohon toimiva. Siis sellainen, jolla esihistoriallisena aikana säädettiin esim. autoista venttiilinvälyksiä ja kärkivälejä.
Ehkä löytyy moinen kapine vielä jostain autotarvikeliikkeestä?
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Ripa

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Ultralla laskuun omalle kentälle...
    • Working
Vs: Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?
« Vastaus #3 : 13 Kesäkuu, 2010, 21:34:11 »
Tavallinen kopiopaperi on melko tarkkaan 0,1 mm paksua (1 riisi = 500 kpl = n. 5 cm).
Mopon tulpan kärkivälin jouduin juuri mittaamaan, eikä ollut muuta käytettävissä kuin tönäri ja oma peukalon kynsi, millä aikoinaan mitattiin = 0,7 mm.
Paperilla säädettiin n. 0,5 mm kärkiväliin.
Jr Twister Aggressor, tästä se alkoi + Esky Belt CP V2 + Walkera RX2612V +DX7 + mSR
Walkera V120D02 tosi hauska sisälennätyksessä + Walkera M120D01 vielä parempi
DX7 - Suomenkielinen manuaali tehty ja ladattavissa

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?
« Vastaus #4 : 13 Kesäkuu, 2010, 22:02:22 »
Ja eihän se niin ydinfysiikka ole se rako, kunhan ei kokoajan hierrä että tyhjäkäynnin saa ja joskus ottaa kiinni  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?
« Vastaus #5 : 13 Kesäkuu, 2010, 22:32:35 »
Ja eihän se niin ydinfysiikka ole se rako, kunhan ei kokoajan hierrä että tyhjäkäynnin saa ja joskus ottaa kiinni  ;D

Ei olekkaan, mutta niinkuin varmaan tiedät niin liian iso rako saa kengän avautumaan liikaa eikä se enää palaudu siitä tai toinen vaihtoehto on että se ylimääräinen avautuminen rasittaa sitä kenkää niin paljon että se hajoaa. Mulla on käynyt molemmat vaihtoehdot :D. Kysymys olikin että mikä on liikaa, sillä muilla foorumille tuntuu olevan jotain tiettyjä mittoja, ajattelin että täältäkin voisi löytyä vastaavia. Jokatapauksessa vaihdoin kulutuspalan ja rako pienini merkittävästi (eikä se edes ollut kova homma ::)). Tänään toimi tosi hyvin, otti kiinni tosin hieman aikaisemmilla kierroksilla kuin ennen.

-

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?
« Vastaus #6 : 13 Kesäkuu, 2010, 22:50:51 »
Itsellänikin kun kulutuspalan vaihdoin niin alkoi ottamaan paljon aikaisemmin kiinni vähänkin jos on seokset poskellaan niin ei saa lapoja pysähtymään tyhjäkäynnillä, välyksiä en kyllä ole mittonut... aikaisempi pala kulahti hotstartissa vähän, toimi se silläkin vielä jotenkin  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Jussi Savolainen

  • Vieras
Vs: Kytkinkengän ja kulutuspalan sopiva välys?
« Vastaus #7 : 17 Kesäkuu, 2010, 16:59:48 »
A4 -paperia on melkoisen monta eri paksuutta, vähän huono referenssi...esim. rakotulkki vois olla tohon toimiva. Siis sellainen, jolla esihistoriallisena aikana säädettiin esim. autoista venttiilinvälyksiä ja kärkivälejä.
Ehkä löytyy moinen kapine vielä jostain autotarvikeliikkeestä?

Tavallinen paperi on yhtä kuin  80 g A4 -kopiopaperi.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
2748 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2009, 13:42:29
kirjoittanut MTHS
5 Vastauksia
4728 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2009, 18:06:28
kirjoittanut JJA
26 Vastauksia
18080 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Helmikuu, 2010, 12:15:14
kirjoittanut Juhis
2 Vastauksia
2420 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Marraskuu, 2011, 07:09:49
kirjoittanut taski63
7 Vastauksia
4176 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Marraskuu, 2011, 07:57:59
kirjoittanut zenix