Tuli tossa pari osaa vastaan, missä tuntuu olevan ruuvit niin kireällä että en uskaltanut yrittää vääntää auki erikseen ruuvilukitteen laittamista varten.
Ajattelinkin kysyä tätä että kannattaisko kuitenkin, tosin tuntuu että noi ruuvit on NIIN kireällä että menee kuusiokolot solmuun jos alan ruuvailemaan.. ei tullu tilattua sitä upgradekittiä missä on kunnon teräsruuvit.
Ok.. Eli kaks osaa mihin en laittanut, olivat nuo molemmat
Metal bearing holderit, ne neljä ruuvia kummassakin mitkä pitää laakerit paikoillaan ja tuo toinen swashin yläpuolella, kiinnittyy
metal washout armin alempaan päähän. Manuaalissa näkyi olevan että "factory assembled", kuten myös monissa muissakin kodissa, mutta lähes kaikki ruuvit olivat melkein puoliksi irti, niin oli helppo heittää lukitteet. Tosiaan oli niin tiukassa että pelkäsin ruuvien menevän piloille, tuntui että oli lukitteella kiinni.. mites muilla ESP:n omistajilla?
Toinen paikka mikä oli vastaavanlainen, kireä siis, oli tuo mistä pääakseli menee 2 kertaa läpi laakereiden läpi korin sisällä, siis nuo "levyt" missä laakerit keskellä. Samoin tuossa luki factory assembled, niissä pikkuruuveissa
mitkä pitävät Metal bearing holderin Metal bearinc cap:ia kiinni neljällä ruuvilla. Tiukassa olivat, joten en alkanut väkivaltaiseksi kun ei ole yhtään vararuuvia..
Uskaltaako joku arvata tai vaikkapa kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että kannattaako noita pitää silmällä? ootteko itse laittaneet noihin lukitetta?
En muuten vaivautunut korkkaamaan noita paketissa mukana tulleita, heitin jokaiseen metal-to-metal osaan vanhaa kunnon Locktite 243 punaista, mikä on paljon kevyempi avata kuivuneenakin kuin esim. muoviin menevät ruuvit, mistä muuten yks rungon 6-koloruuveista nylppääntyi ihan muoviin kierrettäessä.. kyllä tosiaan vähän heikkoa laatua noi vakiotinaruuvit..
Luin muuten tuosta punaisesta että on grease-resistant tavaraa, ei pitäis muuten poiketa sinisestä. Niin ainakin joku väitti. Ajattelin että laakereiden ym. läheisyydessä varmaan ihan hyvä ominaisuus.
siitä vihreästä töhnästä en sitten tiedä, ei oo tullu vastaan kohtaa missä käskettäisiin laittaa, jos ei ohi silmien sattunut menemään.. eikös sillä laakereita kuuluis kiinnittää? Tarvitaanko tuota?
Samoin lepatusakseliin truuttasin rasvaa kun ohjeissa käskettiin, kumeja koitin hieman varoa että ei täysin rasvassa uiteta. Semmoinen tuubi tuli mukana missä sinertävää töhnää, teksti päällä että käytettäväksi one-way bearing:iin... kaippa toi muuallekkin käy, vähän niinku silikoniöljyltä näytti. En sitte tiedä mitä tavaraa tuo tarkalleen on.
Tohtori R:llä ainakin on ainakin täsmälleen sama malli, ja varmaan muiltakin luulis löytyvän. Veteraaneilta ainakin kokemusta, vaikka ei just tuota kopteria oiskaan. uskoisin että samanlaiset nuo on varmaan ollu viimevuoden T-Rex malleissakin, siis nuo kaksi mitkä jäi sitten ilman (omaa) lukitetta..