Kirjoittaja Aihe: Ongelma Castlen ICEssä  (Luettu 2769 kertaa)

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Ongelma Castlen ICEssä
« : 12 Kesäkuu, 2010, 17:43:22 »
Uusi säädin, enkä saa toimimaan..
Setup:
Castle ICE 75

  • Vehicle type: Heli
  • Throttle type: Fixed endpoints

muita asetuksia ei muutettu, kaasun "raja-arvot" haettu liikeradan päätepisteitä muuttamalla, ks. http://www.helifreak.com/showthread.php?t=36194

6S 2600
Scorpion 3026-1400kv

Ongelma on seuraava: Kaasuvaste keskialueella on todella hidas. Ihan kuin soft start toimisi myös keskialueella. Oon koittanut vaihtaa "Head speed change rate" -arvoja, mutta mikään ei tunnu pelaavan. Sinänsä pata ottaa kyllä täydet jengat. Lisäksi kun tikku on yläreunassa, kaasu "pomppaa" vähän täysille kierroksille.

Hjälp!

Poissa Zappo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #1 : 12 Kesäkuu, 2010, 22:29:50 »
Minä ostin juuri Castlen Ice lite 50, muuten vissiin sama kun tuo Ice 50 mutta pienempi. Minulla ei ollut mitään ongelmaa kaasun kanssa, endpointit 100-140.
Mulla on governor rpm käytössä, kokeile sitä.

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #2 : 14 Kesäkuu, 2010, 16:25:24 »
Joo pitää kokeilla..

Onko paras tapa nyt käyttää tuota säädintä siten, että Normal -modessa on myös flat kaasukäyrä ja holdi päästämällä sitten kiihdytetään.. eli leijuntamodessa olis myös governor käytössä? Niin tuo Finless Bob videossaa neuvoo?? Oon aina tehnyt itse leijuntakäyrän niin, että moottorikin muuttaa jengaa lapakulmien mukaan. Ehkä nyt sit pitää muuttaa tottumuksia..

korpse

  • Vieras
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #3 : 14 Kesäkuu, 2010, 16:33:28 »
jos sulla on ohjelmointipiuha siihen säätimeen, niin koita eri firmiksellä / firmiksillä

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #4 : 14 Kesäkuu, 2010, 16:35:15 »
Jos meinaat lentää Set RPM -moodissa, tasainen kaasukäyrä kaikissa lentotiloissa on ainut ratkaisu. Muuten nopari pomppii kolmen säädetyn kierrosnopeuden välillä tikun liikkeiden mukaan.

Poissa Zappo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #5 : 14 Kesäkuu, 2010, 17:16:09 »
Mulla kaasukäyrät on tälleen governor rpm:ssä

Normi 0-30-30-30-30
Idle 1 70-70-70-70-70
Idle 2 100-100-100-100-100

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #6 : 14 Kesäkuu, 2010, 20:21:12 »
Jees, kokeilin tänään ekaa kertaa tota gauia ja hyvinhän se meni. Kai se pitää vaan hyväksyä, et heli-modessa kaasuvaste ei ole niin nopea. 450:ssa mulla on säädin, joka kyllä muuttaa kierroksia todella nopeasti..

Nyt mulla oli fixed endpoints, ei govia ja initial spool rate 14 ja head speed change rate täydet 20. PWM raten muutin outrunner modesta 8kHz. Nyt voikin sitten alkaa säätämään sitä govia kohdalleen.. Oletteko mitanneet, kuinka hyvin nuo kierrokset pitää kutinsa, kun asettaa välityssuhteen ym. kohdalleen? Onko heittoa todelliseen?

-a

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #7 : 14 Kesäkuu, 2010, 20:26:02 »
Ei se kaasuvasteen nopeus käytännössä onneks näy/tunnu missään. Toimii hyvin. Govin käyttö suosittelen sen helppouden ja toimivuuden takia ja kierrokset pitää erittäin hyvin kutinsa, ainakin Bantamin optisella mittarilla mitattuna. Heittoa Bantamiin tuloksiin 5-10kierrosta/min, eli mennee ns. mittalaitevirheen piikkiin.

Poissa Zappo

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #8 : 14 Kesäkuu, 2010, 20:26:37 »
Mittasin Skytach optisella kierrosluku mittarilla, ei heitttänyt juuri mitään. Pitää tietysti noparille olla kerrottu oikea kv-arvo ja välityssuhde.

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ongelma Castlen ICEssä
« Vastaus #9 : 19 Kesäkuu, 2010, 22:30:56 »
Tällainen setup on tällä hetkellä.. tuntuis toimivan

#######################################################
# Castle Link Data File
# Created: Saturday, June 19, 2010
# Do Not Edit This File By Hand
#######################################################
Hex55: 85
Brake Strength: 0
Brake Delay: .6 sec (Delayed) (*)
Brake Ramp: Immediate (*)
Cutoff Type: Soft Cutoff
Motor Start Power: 59
Direction: Forward (*)
Sample Frequency: 2 Sample / Sec
Motor Timing: 5
Data Log Enabled: 255
Current Limiting: Normal (105A) (*)
BEC Voltage: 5.5
Power-On Beep: Enabled (*)
PWM Rate: 8 Khz
Vehicle Type: Helicopter
Throttle Type: Governor Mode
Throttle Response: 5
Governor Gain: 25
Initial Spool-Up Rate: 5
Head Speed Change Rate: 14
Auto Rotate Enabled: True
Governor Mode Type: Fixed
Vehicle Setup - Battery Type: LiPo
Vehicle Setup - Number of Cells: 6
Vehicle Setup - Battery Voltage: 22.2000
Vehicle Setup - Gear Ratio: 11.470
Vehicle Setup - Motor Kv: 1400
Vehicle Setup - Motor Number of Poles: 10
Desired Head Speed 1: 1903
Desired Head Speed 2: 2311
Desired Head Speed 3: 2311
Auto-Lipo Volts/Cell: 3.0 Volts/Cell (*)
Cutoff Voltage: Auto Li-Po (*)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2670 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2008, 13:24:32
kirjoittanut tare
16 Vastauksia
6512 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2008, 20:17:28
kirjoittanut Vispilä
10 Vastauksia
3637 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2010, 00:33:50
kirjoittanut Mika08
39 Vastauksia
13644 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Maaliskuu, 2010, 01:29:25
kirjoittanut Timo Huhtamäki
22 Vastauksia
9177 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2013, 10:36:53
kirjoittanut JuhoV