Kiitokset infosta, en taidakaan vielä ostaa valmista.
ISOHK modasi swashdriverin ruuveilla akseliin kiinni
Taidanpa kokeilla melkein samaa.
Minulla oli mielessä pitää vakiopallot lavanpitimessä ja siirtää sitten vastaavasti servolla palloja lähemmäksi keskustaa. Mielessä kävi myös katkaista nuo nupista sojoittavat pinnit niin saa sen swashdriverin asentoa säädetty akselilla vapaasti. Ehkä tässä ei siis tavitse ostaa yhtikäs mitään vai keksiikö joku jo jonkin mahdottomuuden?
EDIT: jatkan vähän pohdintaa kun ei ole FBL:stä vielä kokemusta. Saa ja pitää kommentoida...
Tämän modauksen ensimmäinen ero tuohon mikadoon on pienempi liikealue. Tämä ei ehkä ole ongelma varsinkaan jos lavanpitimissä on vakiopallot jolloin pienempi liikerata riittää. Linkistön klappi tulee kyllä suhteellisesti isompaan rooliin kun liikkeet ovat pienempiä. Liekö merkityksellistä.
Toinen ero on heikompi kiinnitys pääakseliin (jos pinnit poistaa).. Toisaalta, tuohon swashdriveriin ei sinänsä kohdistu mitään muita voimia kuin swashin laakereiden vierintävastus(?) joten ehkä ei haittaa vaikka sitä ei niin kovaa saakaan kiinni kun muovidriveristä ruuvataan ruuvi läpi akselin pintaan.
Mutta kuinka tärkeää on päästä säätämään ennakkoa FBL hommissa? Kaunis idea on että ensin koittaisi ilman mitään vakautuksia säätää kopterin mahdollisimman hyväksi lentää ja sitten vasta alkaa ruuvaamaan FBL purkin kanssa. Mutta miten ennakko vaikuttaa kopterin käytökseen?
Entäpä lepatus... pienemmissä FBL vehkeissä lepatuksesta jopa luovutaan kokonaan. Ymmärrän lepatuksen edut mutta tapahtuuko minimi- tai jopa nollalepatuksella lennettäessä jotain sellaista jota FBL purkki ei voi kompensoida? Varmaan leijutuksessa, mutta entäs silloin kun kopteria "ajetaan" koko ajan?
hmmm...