Hyvä meininki tossa ekassa.. ilmeisesti "osuu jos osuu" oli suunnitelma?
No pakko se on vähän sillä mentaliteetilla mennä
. Maan lähellä lentäessä ja toista konetta varoessa. Muuten tulee sellasta kaks kopteria yhtä aikaa mutta ihan eri puolilla kenttää tyylistä menoa. Toi oli kaikenkaikkiaan toinen yhteislento näillä 450:eillä, sitä ennen ollaan kyllä 700silla lennetty ehkä 10-20 yhteislentoo mut näiden kanssa on vähän eri juttu, ovat niin pieniä että on vaikee keskittyy omaan koneeseen ja seurata toista konetta samaanaikaan sivusilmällä. 700nen on niin iso möhkäle ja pitää kovaa ääntä että sitä on helpompi seurata.
Toi sun single video oli tosi nopeaa lennätystä. Onko toi ihan vakio combo setti. Emty mainitsi että se olisi tehoton, mutta kyllä tossa paukkua oli!
Ihan vakkari tehosetuppi on kummassakin, ja itseasiassa ton mun koneen tehoja on rajotettu 10% kaasukäyrällä ja pudotin myös lapakulmia, eli jonkin verran rauhallisempi on nyt kuin aluksi, että saa vähän enemmän lentoaikaa. Tehoa kyllä on siis aivan riittämiin, mut ei kannata ajaa governöörillä, koska mulla se ei ainakaan toiminut ollenkaan. Joka lennolla oli eri kiekat ja ihan niinkuin olis ollu lyhyemmät lentoajatkin. Tai sit en vaan osannu käyttää. Paremmin toimi ilman. Hyperionin akut kannattaa hommata vaikka Kiinasta saakin akkuja halvalla, saa sitä tehoa ja käyttöikää ja voi ladata täyteen 15 minuutissa. Uudet TP:n 45C akut varmaan yhtä hyviä, en oo vielä testannut.
Joo mahtavasti menee, Itselläkin heräs kysmys että onko pölynimurin vakio sähköt... löytyy kivasti tehoja..
Millä gyrolla ja servolla, mitkä perälavat ja kuinka kaukana linkki servopyörällä?
Omalla prossa on perä vähän ikävä vielä.. jos sais vähän hajua :p
Sparttanit kummallakin, linkkipalloo vaikee mitata nyt ku servo on kiinni mut endpointit Spartanilla 100:n molemmin puolin.
mulla
- 430M
- RCE-BL35X
- Hyperion 3s2200 35C
- Spartan ds760 + JR ds3500g
- 3x DS410M
- AR6110
- Align lavat ja muoviset perälavat
samilla
Sama, mut 430SL motti ja s9257 peräservo.
Miten vertaa tota prota Raveen??
No lennossa sen verran että Ravessa ei tipu kiekat millonkaan, 4s:n etu, Prossa tippuu mutta ei paljoo ja silti lähes yhtä sähäkkä 3s:lläkin. Vakaudessa ei huomaa kyllä paljoo eroa, Pro menee taivaalla ku 700nen eli ei muljahtele eikä vänkää mihinkään suuntaan. Rakenteellisesti Ravessa on enemmän tilaa sähköille mut siinä on vaikeempi servojen kiinnitys. Se on yleisellä tasolla selvästi enemmän "high end" kone, esim. perän saa täysin klapittomaksi mutta sen voi sitten kasata vinoonkin jolloin slideri jumittuu. Prossa perää ei voi kasata väärin eikä sielläkään paljoo klappia ole, Pro on helpompi ylläpitää ja huoltaa. Ravessa ongelmana lisäksi liian joustava lepatus päivityskumeillakin, Pro:ssa nupin keskiö on leveämpi mikä jäykistää lepatusta. Ravel sain yhen boomstriken aikaseks vaikka oli jäykät lavat. Pro on tollanen jokapaikan peli, ja tosiaan toimii orkkis setupilla, en oo paljon päässy testaa GP750 gyroo mut vaikuttaa kuitenkin todella hyvältä. Onhan nää myös eri hintaluokan pelejä, ja Rave on kaikenlisäks isompikin.
Mitä sielläpäin oikein syödään? Ensivuonna tuolla menolla sitten kolme kopteria ilmassa, joo ei...
Karjalanpiirakkaa. Sittenhän se hauskuus vasta alkaakin kun Jonnis saa sen 700sen ilmaan, ihan varmasti tulee olemaan kolme 700:sta yhtäaikaa ilmassa
. Meil on muuten tällä hetkellä 7kpl 700:sta Joensuussa, taitaa olla 700:s tihein asutuskeskittymä Suomessa. Tai on niit Hesas varmaa enemmän?
Piroflipitkin pyörii matalalla hienosti ja sitten noi pirotiktokit *kateus* Virnistää. Hyvä hyvä!
Haha, kiits
-op-