Riippuu autosta ja sen tupakansytyttimestä. Etenkin virta/teho joka tupakansytyttimestä (tai siis tätä nykyä 12V apulaiteliitännästä
saa imeä kannattaa ehdottomasti tarkistaa auton ohjekirjasta. Oman Relluni tökkelistä saa kiskoa maksimissaan 120W, sitten palanee sulake tai - jos joku on vaihtanut sulakkeen tilalle rautanaulan - kaapelit ja auto.
Myös liitännän jännite riippu autosta. Nyrkkisääntönä uusista autoista tulee aika vakaata 12:ta volttia, vanhoista autoista mitä tahansa väliltä 11-15 moottorin kierroksista riippuen. Jos liitäntä on suoraan sen kummemmin reguloimatta yhteydessä auton laturiin, nousee jännite auton käydessä johonkin 14,5V tietämille. Kannattaa siis tarkistaa, että laturisi sietää tämän jännitteen. Jos se kukkuu kahdellatoista voltilla, lienee myös 15V ihan ok. Mutta riippuu laturista, joten ohjekirja auki taikka silmäys etupaneeliin.
Jälleen kerran riippuen auton iästä/ominaisuuksista töpselistä tuleva virta voi olla suhteellisen puhdasta tai hyvinkin likaista. Etenkin vanhoissa autoissa vanhalla uuvahtaneella laturilla moottorin käydessä virta voi olla todella todella häiriöistä ja piikkistä. Laadukkaan laturin pitäisi kuitenkin tämä kestää, etenkin jos sen huippujännitekesto on paljonkin yli 15V. Periaatteessa ennen akkulaturia voisi heittää piikkejä tasaamaan kondensaattorin. Autohifimiehiltä kannattaa kysellä niitä kaljatölkin kokoisia 0,5 tai 1F konkkia.
Suurin ongelma johon uuden auton kohdalla olen lataamisessa törmännyt on se, ettei 12V-liitännästä tuuppaa elektronin elektronia, kun autosta on virrat pois! Perhanan ransakalaiset insinöörit... Ajattelin kytkä johonkin kohtaan ajoneuvoa sellaisen 12V liitännän, josta pukkaa jatkuvasti jännitettä, oli auto käynnissä tai virrat päällä eli ei.
Yksi juttu jonka myös huomaa nopeasti on se, että lähes autossa kuin autossa 12V-liitännän jännite joko katkeaa tai tippuu hyvin alas (jopa alle 10:en volttiin), kun auton käynnistää. Käytännössä siis lataus on aloitettava uudestaan käynnistyksen jälkeen.