Kirjoittaja Aihe: Nitrokopterit vuonna 2011  (Luettu 7928 kertaa)

mrsaila

  • Vieras
Nitrokopterit vuonna 2011
« : 08 Maaliskuu, 2011, 14:46:34 »
Näin kevään korvilla nettikaupat ovat laittaneet 90-luokan nitrot alennukseen. Toisaalta sähkökopterit ovat vahvistaneet asemaansa markkinoilla.

Minua kiinnostaa mekaniikan hinta-laatusuhde, sekä varaosien saatavuus & hintataso. Sähköt ja combopaketit ovat oma juttunsa ja tässä nimenomaan haluan vertailla eri kittejä. Itselläni on Raptor 90, joka on patarautaa, mutta tekniikaltaan vanhaa. Muoviosia ei uusissa kiteissä pahemmin enää ole. Eli mitä Rapukan seuraajaksi?

Mieleen tulee seuraavat vaihtoehdot
-Align TRex 700N
-Avant Aurora
-Hirobo Freya

Muitakin on tietysti on mutta hintakin on kovempi. Käytettynäkin näyttäisi olevan jotain tarjolla...

Heittäkääs mielipiteitänne kehiin.

-T

mika a

  • Vieras
Vs: Nitrokopterit vuonna 2011
« Vastaus #1 : 08 Maaliskuu, 2011, 14:51:54 »
No jostain syystä itse varmaan kallistuisin Alignin 700;n. Varmaan siksi että se on tutuin ja varaosia saa hyvin T-rex storesta ja Ladilta.

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Nitrokopterit vuonna 2011
« Vastaus #2 : 08 Maaliskuu, 2011, 15:27:47 »
Moikka,

Tähän valintaan tietenkin vaikuttaa paljon ne omat lennätysmieltymykset. Nuo kaikki vaihtoehdot ovat varmasti hyviä. Hirobon Freyahan ei ole puhdas 3D-kopteri. Freya on vakaaseen F3C-tyyliseen lentoon tehty masiina ja siksi se sopii todella erinomaisesti esimerkiksi kevyeeseen ilmakuvaukseen ja normilentelyyn sekä kevyeeseen 3D:n. Freya lienee painavampi pitchin suhteen ohjaus on yhdellä servolla ilman SWM-kittia joten se jo rajoittaa rajua 3D-lentoa Freyalla. Samoin freyan varaosat lienee arvokkaampia mitä trexin.

Sitten jos tykkää noista FBL-kikottimista, niin kannattaa ehkä hakea sellaista värkkiä johon niitä FBL nuppeja on valmiiksi tehty ja kittiäkin ehkä myydään FBL:nä. Tällöin esimerkiksi se TREX vois olla tosi osuva valinta, myös Avantin taitaa saada suoraan FBL nupilla. Avantin Aurora on ihan hieno, mutta sen varaosasaatavuus on heikompi käsittääkseni Suomessa. Täällä kuitenkin on merkitystä sillä tosiasialla, että kesälomalla ei viitsisi viikkoa odottaa varaosia jos on hyvät lennätyskelit parhaillaan. Ne tarvittavat varaosat eivät kuitenkaan tuo niin paljoa nautintoa kun hyvät kelit ovat vaihtuneet siihen 5 asteen vesisateeseen.

Noissa kaikissa on aivan varmasti ominaisuuksia joilla ne peittoaa kilpailijansa. Joten tosiaan itse pitäisi alkaa märittämään sitä mitä on hakemassa.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Nitrokopterit vuonna 2011
« Vastaus #3 : 08 Maaliskuu, 2011, 16:11:42 »
Näin kevään korvilla nettikaupat ovat laittaneet 90-luokan nitrot alennukseen. Toisaalta sähkökopterit ovat vahvistaneet asemaansa markkinoilla.

Minua kiinnostaa mekaniikan hinta-laatusuhde, sekä varaosien saatavuus & hintataso. Sähköt ja combopaketit ovat oma juttunsa ja tässä nimenomaan haluan vertailla eri kittejä. Itselläni on Raptor 90, joka on patarautaa, mutta tekniikaltaan vanhaa. Muoviosia ei uusissa kiteissä pahemmin enää ole. Eli mitä Rapukan seuraajaksi?

Mieleen tulee seuraavat vaihtoehdot
-Align TRex 700N
-Avant Aurora
-Hirobo Freya

Muitakin on tietysti on mutta hintakin on kovempi. Käytettynäkin näyttäisi olevan jotain tarjolla...

Heittäkääs mielipiteitänne kehiin.

-T
Noi kaikki on hyviä vaihtoehtoja tosiaan niinku Timo sano ni mieti mihin tarkotukseen tulee ja tee valinta sen mukaan.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Nitrokopterit vuonna 2011
« Vastaus #4 : 08 Maaliskuu, 2011, 16:33:30 »
Väittäisin että tässä mennään enemmän tunteella kuin järjellä (eikä siinä mitään väärää ole). Jos haluat jonkun muun kuin 3D-vekottimen älä kuuntele mua  ;D

Raptor:

Raptor itsessään on vanha malli, mutta kyllä Team Thunder Tigerin tyypit ovat sillä veivanneet useimmissa kisoissa pitkään, joten onko se sitten 80% vai 90% uudemman mallin suorituskyvystä on aika sama, sillä kyllä ne kaikki lentää nätisti. Colin Bellin videoita löytyy paljon



Ylläpidettävyys on yksi juttu johon varmaan osaat itse vastata. Pitääkö huoltaa usein ja kun huoltaa niin onko ärsyttävää ottaa mottia irti etc. Osiahan saa Sabesta ja maailmalta, joten tämä asia pitäisi olla jo kunnossa. Varaosia sulla varmasti on jo ennestään kopallinen.

FBL Raptor:

Yksi varteenotettava vaihtoehto on konvertoida se Flybarless kopukaksi, jolla pääset samalle viivalle muiden FBL kopukoiden ominaisuuksista. Nuppi 100€ ja Biisti 150€ ja muutama työtunti ja sulla on ihan uudella tavalla lentävä kopteri. Okei about samalta se näyttää kuin vanhakin mutta tuntuma on uusi. Tehoa on erilailla sillä tanko ei hidasta flippaamista tai suoraanlentoa. Nopeutta ja liikettä tulee siis lisää.

Uutta kehiin:

Noh, edellä mainitut asiat olet varmaan käynyt jo läpi ja taskunpohjalle on jäänyt pari ylimääräistä oravannahkaa. Joten uutta kopteria siis tarvitaan.

Vaihtoehto 1: Jos torppaa usein ja haet koko ajan rajojasi. Haluat varaosat myös Suomesta ja haet työhevosta etkä beauty queenia --> Osta Trex. Tusinaan mahtuu näitä 13, mutta ompahan testattu konsepti.

Vaihtoehto 2: Haluat beauty queenin ja harvinaisemman kopterin. Torppaat ehkä harvemmin ja et välitä korkeammista osa hinnoista. Metallia siellä täällä ja mukavia yksityiskohtia. Kuitenkin lentää jopa yhtä hyvin kuin vaihtoehto ykkösen kopteri. Ehdotan että tutustut ulkomaan foorumeihin ja luet useammista koptereista ja luot itsellesi kuumeen johonkin värkkiin. Vaihtoehdot: Aurora (varaosat?), Srimok(tärinät?), Vibe SG (liian kallis?), Turbulence (hintava)

Vaihtoehto 3: Edellisten välissä. Vähän eksotiikkaa, mutta kuitenkin järkevään hintaan. Vaihtoehdot: Outrage Velocity 90, osat halpoja ja ainakin toistaiseksi harvinaisempi vekotin. ElyQ:n 90:nen. Näissä varaosa hinnat aika lähellä reksin hintoja. Myös Rave 90:nen voi olla mielenkiintoinen valinta, sillä sen pystyy konvertoimaan nitroksi, sähköksi, FB:ksi ja FBL:ksi. Lisäksi sillä voitettiin 3D Masterssit (Nick) ja F3C NATS (Curtis), joten soveltuu molempiin hommiin. Käsittääkseni ei ihan kevyin vekotin kuitenkaan.

Go on, choose your poison!  ;)

Vaihtoehtoja siis on ja lopulta se kiinni siitä mitä itse arvostat. Pointsit siitä että valintana Nitro 8)

-
« Viimeksi muokattu: 08 Maaliskuu, 2011, 16:37:14 kirjoittanut Maikko »

mrsaila

  • Vieras
Vs: Nitrokopterit vuonna 2011
« Vastaus #5 : 08 Maaliskuu, 2011, 16:49:40 »
joo tunteella ja nitrolla mennään. Jokaisessa merkissähän on niin hyvät kuin huonot puolensa.
Ei Rapukassa mitään vikaa ole, päin vastoin. Mutta se on aika vaativa ylläpidon kannalta. Huollot vaativat aina paljon purkamista. Uudemmat kopterit näyttäisivät olevan suunniteltu järkevämmin ja niissä on valittavana useita mekaanisia setuppeja sekä modaus vaihtoehtoja eri lentotyylejä varten.

FBL-juttuja en oo miettinyt hirveesti mutta vaihtoehtohan sekin olisi.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Nitrokopterit vuonna 2011
« Vastaus #6 : 08 Maaliskuu, 2011, 18:48:30 »
Srimokin värinät on rakentajasta kiinni! Teme laita yv:tä. Mulla on sulle vinkki. Outrage velocity 90 on aika kiva paketti.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

mrsaila

  • Vieras
Vs: Nitrokopterit vuonna 2011
« Vastaus #7 : 13 Huhtikuu, 2011, 18:47:39 »
No niin...

Rapukka sai sitten RJX:n FBL nupin ja BeastX:n. Nyt irtoaa lapakulmia +-22 astetta kun standardi nupista taisi lähteä -9/+12 asteta.
Seuraavaksi pitäisi käydä kokeilemassa miten muutokset toimivat käytännössä.

-Teme

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
17 Vastauksia
13444 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2011, 20:50:10
kirjoittanut Sammy
18 Vastauksia
15823 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2010, 14:25:56
kirjoittanut Vispilä
153 Vastauksia
74532 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Syyskuu, 2011, 23:07:15
kirjoittanut kaardian
4 Vastauksia
3692 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Marraskuu, 2011, 17:18:26
kirjoittanut Toeh
1 Vastauksia
3267 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Tammikuu, 2018, 14:58:28
kirjoittanut TeroS