Kirjoittaja Aihe: Keskustelu virtakytkimestä...  (Luettu 5850 kertaa)

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Keskustelu virtakytkimestä...
« : 10 Helmikuu, 2011, 19:46:33 »
Tuli tuossa toisella foorumilla hieman juttua virtakytkimestä kopteriin erään skaalabuildin kohdalla. Noh, lukekaa itse :

BigBruv:
I now always put one in every heli i get, it makes life so much easier.
Especially while setting up and levelling the swash, also handy after
a prang, no need to take the canopy off and wrestle with the deans
connectors. I usually get the switches from one of my son`s toys that has seen
the end of its life. Here is a simple diagram showing how to do it.



Iceheart:
You do realize that in diagram of yours, switch is placed on wire from battery to ESC meaning that currents most likely burn that switch?

BigBruv:
Switch is on the red between connector and ESC, not on the battery wire.
I have used this setup for years without any problems or melts, I will always do this for my own setups.


Johtopäätös : En siis ilmeisesti ymmärrä sähkötekniikasta mitään ja siksi minun ei pitäisi hakata päätä seinään kaverin kanssa joka "tietää kaikesta kaiken"  :P

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #1 : 10 Helmikuu, 2011, 20:34:34 »
Toi jannuhan on täys urpo! Saattaahan toi kaikkein pienimmissä koptereissa toimia, mutta silti!
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa WSTR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #2 : 10 Helmikuu, 2011, 20:43:50 »
Lainaus
between connector and ESC, not on the battery wire.

Toi oli hyvä. ;D

No, jos kaverilla on vaikka TUOLLAINEN siellä välissä?

- GAUI 425 Hurricane - Blade mCPX - E-Sky Belt CP V2 - Nine Eagles Solo+Solo Pro V2 - Futaba 7C FASST - Spektrum DX6i -

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #3 : 10 Helmikuu, 2011, 20:48:49 »
Haha :DD

Joo sehän ei oo akun piuhassa suoraan  ;D ;D

Tuo on kyllä niin hazardi juttu... varsinkin tämä perustellaa
Lainaus
I usually get the switches from one of my son`s toys that has seen
the end of its life.

Ei voi kovin kummosia kytkyttimiä olla :D
Ja en ymmärrä muutenkaan käyttötarkoitusta, jos on sähkökäyttöinen kopteri niin eihän tuosta ole mitään hyötyä (paitsi jos on kiinteä 1 akku kopterissa ja se ladataan jonkun liittimen kautta (kyten yleensä lennokeissa vastaanotin akku)
Mutta tuo kytkinhän on lähes tarpeeton jos vaihdellaan tuota akkua  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #4 : 10 Helmikuu, 2011, 22:07:59 »
Lisätään nyt viel vettä myllyyn ja todetaan että tuo kaveri oli laittamassa Belttiä Apachen skaalarunkoo :D

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #5 : 10 Helmikuu, 2011, 22:11:50 »
Kyllä tossa ihan tolkku on; ei tarvitse napata canopyä pois esimerkiksi viimeisen akun jälkeen kentältä lähtiessä tai ennen ensimmäistä akkua päivän alkuun. Mutta se on totta että mikään tavallinen saatika järkevän kokoinen kytkin ei hiukankaan isommassa kopterissa kestä virtaa. Yleensä "virtakatkaisin" on kai rakennettu canopyn ulkopuolelle käyttämällä samoja liittimiä kuin akussa. Toisesta liittimen puolesta tehdää oikosulkeva juottamalla + ja - navat yhteen ja toinen kytketään jomman kumman kaapelin väliin sarjaan. Jos liitin kestää virran akussa, se kestää sen myös "katkaisimena". :)

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #6 : 10 Helmikuu, 2011, 23:35:29 »
Mistähän sais tällaisen, minikoossa...  :P

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #7 : 11 Helmikuu, 2011, 06:06:11 »
No mutta jos vaivaituu kentälle ja lennättää vaikka 4 akkullista niin en usko että se viimeinen on kova homma ottaa sieltä pois, joudut sen lataukseen ottamaan kuitenkin.. tuskin se ekakaan on kovin rasittavaa, sama kun jättää sen cabiinin kiinnittämättä kunolla ja laittaa kentällä vasta paremmin kiinni ku kytkeen akun.. ;D
vastariakulle on kätevä jos on latausportti "rungossa" voi töötätä suoraa siitä virran sille ettei tartte irroitella..

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #8 : 11 Helmikuu, 2011, 07:36:03 »
Releen jos virittää väliin, on ihan ok idea.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Meitzi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Keskustelu virtakytkimestä...
« Vastaus #9 : 14 Maaliskuu, 2011, 16:39:18 »
Tosiaan jos mitoitus on useampi kymmenen ampeeria nii ei millään järkevän kokoisella mahdollista. "Päävirtakatkaisija" tyyliset varmaa ainut soveltuva, mutta koko ei kyllä taida olla järkevä.

Millään releelläkään saa tuossa mitään etua, solenoidi toimisi mutta pelkkä kytkin on simppelimpi.
* Storm 450 GF   [4 * MKS Ds95 | Hobbywing Platinum 40A Pro ESC | Futaba GY520 ]
* Spektrum DX7s
* Phoenix RC V3
* ClearView RC Flight Simulator

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
18 Vastauksia
12254 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2011, 05:52:04
kirjoittanut Jerkku
31 Vastauksia
22151 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2012, 17:19:12
kirjoittanut akkuh
329 Vastauksia
232382 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2014, 17:42:53
kirjoittanut vee73