Olipa kerran, ei niin kovin kauan sitten, varsin synk... aurinkoinen ja tuulinen päivä. Alustavien suunnitelmien mukaisesti Sammykin pääsi tulemaan Vanattaraan lennätystä kokeilemaan.
Pari tankilliset Sammyn kanssa semisti hihitellen kovaa keliä (EFTP:n tietojen mukaan 8m/s ja puuskat 12+ m/s). Kauniisti pompittiin ja kuviteltiin miten kivaa on kisata joskus tällaisessa säässä. Melkein tunnistettavia M-kirjaimia ja timantteja syntyi pari. Taivasliikkeet oli käsittämättömän haastavia tehdä tuulen ottaessa kovasti takaa päin
Toista tankillista käynnistellessä ihmettelin spoolatessa kuinka se perä ei totellut oikein yhtään. Sammutin ja "boottasin". Uusi startti ja taivaalle. Parin leijutan liikeen jälkeen taivaalle ajamaan ja Anssikin siinä koitti sanoa miten pitää tehdä. Lopulta 2/3 tankillisen jälkeen alkoi tuntumaan tuuli liian kovalta ja sanoinkin että tuun pois kun alkaa pelottaan liikaa...
Normimode päälle ja nokka kohti ittee... hissukseen alaspäin ja kuin shamaanin manaamana perä alkoi irvailla ja poukkoilla, välillä pyöri vapaasti, ja välillä yritti pitää. Sain ohjattua jokseenkin hallitusti kohti peltoa, ja lopulta tuulenpuuska heilautti perää, ja samalla se tuntui antautuvan ihan totaalisesti... Samoin kuin eilen opasti Frenzietä, että "holdi päälle ja ohjataan loppuun asti". Näin tein... ja lopulta semisti torpin puolelle.
Lavat paukautti Nova 4 -kopan kyljestä läpi ja samalla napsautti hiilikuituisen peräputken poikki. Sammyn lähtiessä harppomaan kohti raatoa kytkin sammuttimen päälle, ja mosa sammu heti. Eli radioyhteys toimi, kuin pitikin. Hiljaa mielessäni kiroilin ja pärräsin, että pitkikin just nyt sattua taas jotain tällästä...
Pienen asennoitumisen jälkeen Anssin kanssa rapsittiin kuoret veks ja samalla todettiin lavat kuolleiksi. Lasikuitu ritisi iloisesti kun sitä väänneltiin ja ruvvarilla tehtiin reikiä. Hähä! Anssi sai jotain nautintoa kostaa vanhoja torppejaan entiseksi mennelle Novalle
Suomainen tapahan on etsiä ensin syyllinen ja sitten miettiä mitä tehdään asioiden korjaamiseksi... --> Kuoret kun oli siivottu pois tieltä, pistettiin sähköt päälle ja tutkittiin lisää vaurioita. Yllättäen perä ei tehnyt mitään. Pienen hetken herättelyn jälkeen se alkoi korjaamaan, ja sitten taas ei. Futabaska 611 oli tullut tiensä päähän. Samoin pitch-servon rattaat. Muuta kovin vakavaa ei kaikesta päätellen päässyt sattumaan.
Positiivisesti suhtaudun asiaan enkä korjaa koko vehjettä
Reenit jatkuu Turbulencellä, Hirobohan sekin.