Kirjoittaja Aihe: Jäällä Joensuussa 19.-21.3.  (Luettu 4104 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Jäällä Joensuussa 19.-21.3.
« : 20 Maaliskuu, 2008, 19:22:24 »
Eilen ja tänään käytiin Kinnusen Samin kanssa Laulurinteen jäällä lennättelemässä. Eilinen oli vähän pilvisempi mutta tuuleton, tänään paistoi aurinko ja oli sitten vähän enemmän tuulta.. Sain viimein 600:sen ihan ilmaan asti kun eilen ei suostunut käymään moottori mutta nyt vika oli korjautunut ittestään ja päästiin testailemaan  ;D. Solid G piti perää hyvin vaikka en ollu mitään säätänyt paitti linkin 90 asteen kulmaan ja endpointit mut perä väpätti vähän ja gainin pudotus teki perästä löysän joten pitää katella tosta säätöviidakosta mikä auttaa asiaan.. Toisel lennolla tein jo pari rollia ja flippejä.
Samin 500:nen lens eilen hienosti ja missään kopussa ei vaihteeksi ollut mitään vikaa. Se pistää siis miettimään että mikä oikein on vialla.  ;) Paikallislehden toimittajakin eksyi paikalle joten saattaa olla huomenna Karjalaisessa kuva über rocksolidista leijuttelusta  ;D ;D


-op-
« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2008, 19:26:15 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Jäällä Joensuussa 19.-20.3.
« Vastaus #1 : 20 Maaliskuu, 2008, 19:23:49 »
lisää kuvia
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Jäällä Joensuussa 19.-20.3.
« Vastaus #2 : 20 Maaliskuu, 2008, 19:56:08 »
On se hienoa katsella kun jossain päin on jopa talvimaisemat.
Täällä meillä etelässä,ei juuri ole lunta näkynyt jos,on tullut
melkein saman tien sulaa pois.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Jäällä Joensuussa 19.-21.3.
« Vastaus #3 : 21 Maaliskuu, 2008, 18:41:38 »
Käytiin tänäänkin jäällä. Kaks tankkia kerkesin koetella.


-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JHypp

  • Vieras
Vs: Jäällä Joensuussa 19.-21.3.
« Vastaus #4 : 21 Maaliskuu, 2008, 19:09:13 »
No niin, nythän se Räxä on jo tulilla. Hienoja kuvia! Joko toimii niin kuin pitää? Onko väpinät fixattu ja toimiiko OSsi MP2:n kanssa kakoilematta? Joko testasit Solid-G:n ultra nopean pirotuksen? Minä koitin omassa pihassa ja ei kerennyt kissaa sanoa, niin oli jo 2,5 kierrosta pyörähtänyt. Hieno peli  ;)

- Jari

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Jäällä Joensuussa 19.-21.3.
« Vastaus #5 : 21 Maaliskuu, 2008, 19:17:59 »
Väpinät vähän väheni perästä kun säädin puoltakymmentä eri säätöä mutta se ossi toimii edelleen vähän köhisevästi, rpm heittelee idlessä mikä aiheuttaa perään väpätystä. Koettelin hieman super pirotusta mutta en uskaltanut kovin kovaa pyörittää  ;D. Hyvä gyrohan se on mutta nyt tuntuu että gy401 toimii tarkemmin.  Motti tuntuu käyvän rikkaalla mutta kuumenee sen verran ettei voi sormea pitkään pitää kannella.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JHypp

  • Vieras
Vs: Jäällä Joensuussa 19.-21.3.
« Vastaus #6 : 22 Maaliskuu, 2008, 23:41:35 »
GY401 toimii tarkemmin ??? Nyt on kyllä joku säätö vielä "vaiheessaan", minä kun juuri olen ihmetellyt kuinka tarkasti tämä voikaan toimia juuri GY401:n jälkeen, perä ei kierry pitchiä pumpatessa yhtään vaan on ihan "Solid" - laita lisää gainia ja etsi max. raja ja ota sitten vähän pienemmälle.  Minunkin on vielä on etsittävä Räxän "gyrosta johtumattomia tutinoita", mm. tracking on vähän pielessä ja voi olla, että pitää sitä torguetuben laakeria vähän siirtää, kun nyt pakkanen laskisi alle viiden asteen, niin pääsisi taas kokeilemaan. En muuten oikein tiedä, kuinka pakkanen vaikuttaa tähän "kesämaan" gyroon  ::).

- Jari

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Jäällä Joensuussa 19.-21.3.
« Vastaus #7 : 23 Maaliskuu, 2008, 12:20:04 »
Jepulis siinä mielessä "the big G" toimii paremmin että täydellä pitchillä taivaalle ampuessa ei perä käänny. Mutta kovaa suoraan lennettäessä perä vipattaa välillä, mutta jos gainia laskee niin perä tuntuu löysähköltä leijutellessa, pitäs tutustua noihin eri gaini valintoihin esim. heading gain, en oo vielä saanut selville miten se eroaa radiolla säädettävästä gainista?
Mulla se mottikin käy vielä melko epätasaisesti ja rpm vaihtelut tietenkin näkyy perässä heittelynä mutta eiköhän sen saa tässä kevään aikana kunnolla pelaamaan kun vaan jaksaa säätää neulaa. Tarkoittaako perän casting sitä että miten paljon perä vielä liukuu kun päästää tikun keskelle?

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JHypp

  • Vieras
Vs: Jäällä Joensuussa 19.-21.3.
« Vastaus #8 : 23 Maaliskuu, 2008, 13:18:34 »
Jepulis siinä mielessä "the big G" toimii paremmin että täydellä pitchillä taivaalle ampuessa ei perä käänny. Mutta kovaa suoraan lennettäessä perä vipattaa välillä, mutta jos gainia laskee niin perä tuntuu löysähköltä leijutellessa, pitäs tutustua noihin eri gaini valintoihin esim. heading gain, en oo vielä saanut selville miten se eroaa radiolla säädettävästä gainista?
Mulla se mottikin käy vielä melko epätasaisesti ja rpm vaihtelut tietenkin näkyy perässä heittelynä mutta eiköhän sen saa tässä kevään aikana kunnolla pelaamaan kun vaan jaksaa säätää neulaa. Tarkoittaako perän casting sitä että miten paljon perä vielä liukuu kun päästää tikun keskelle?

-op-

Tuo casting on tosiaan sitä, kuinka paljon perä liukuu kun päästää tikun keskelle, tällä säädöllä voidaan estää "takapotkua", sehän on säädettävissä sekä vasemmalta, että oikealta. Lisäksi siellä on tuo pysäytysnopeus molemmin puolin, eli nämä parametrit on naimisissa keskenään. Oletuksena siellä on ne mallikohtaiset (T-Rex 600N:n) parametrit. Muistaakseni tuo casting toimii siten, että kun arvoa pienentää, niin se lisää takapotkua, mutta tämä selviää siltä säätövideolta.
Gaini kannattaa pitää niin korkeana, että perä ei pyöri tai tunnu löysältä, mutta tuohon kovaa suoraan lennettäessä tapahtuvaan vipatukseen pitää etsiä syy. Jos se vipattaa välillä eikä jatkuvasti samalla nopeudella ajettaessa vaan "purskeina", niin siihen saattaa olla monia syitä, esim. juuri tuo moottorin röpötys, gyron resonointi (anturin alusteipit, anturin johdon kautta siirtyvä tärinä), tuntuuko tai kuuluuko muuta resonointia samalla? Gyron johdotus kannattaa vetää mahdollisimman kaukaa nuppiservoista.
Heading gain on varmaankin sen "sisäisen kompassin" arvo, miten tiukkaan nokka pysyy suunnassaan, jos rudder-tikkuun ei kosketa, mutta siihen kajoamista valmistaja ei oikein suosittele, mutta voihan sitä koittaa vaikutusta jos muutamalla yksiköllä pienenentää, niin olisiko vaikutusta suoraan ajon tutinoihin. Voi olla vaikutus siihen, että nokka alkaa "ryömimään" suunnastaan.
Se on alkuun just tätä, mitä monipuolisempi laite ja mitä enemmän mahdollisuuksia, sitä vaikeampaa on säätäminen alussa.

- Jari

(Ps. Spartanin DS760 toimi rapukassa ihan heti moitteetta, ei vipatuksia ja perä pitää ja pysyy paikoillaan hienosti, siinä on se 3mm teippi rosterilevy ja sitten tiukka teippi ja itse gyro, tuo rosterilevy "syö" rungon tärinät. Voisiko Solid-G:n anturiin laittaa samanlaisen? Nythän se on aika tiukasti sidottu runkoon)

« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2008, 13:39:11 kirjoittanut JHypp »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4209 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2008, 22:45:35
kirjoittanut Vispilä
2 Vastauksia
2287 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Marraskuu, 2008, 14:03:54
kirjoittanut 1m4s0_
33 Vastauksia
13220 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Heinäkuu, 2010, 13:05:16
kirjoittanut Lassi
48 Vastauksia
18727 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Tammikuu, 2011, 14:29:35
kirjoittanut JCA
5 Vastauksia
3025 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2010, 06:54:58
kirjoittanut kimce