Kirjoittaja Aihe: Noparin muisti  (Luettu 3904 kertaa)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Noparin muisti
« : 02 Elokuu, 2011, 21:29:21 »
Sarjassamme aloittelijan tyhmiä kysymyksiä: Kuinka kauan nopari pitää KÄYTTÄMÄTTÖMÄNÄ muistinsa?

Kävi nimittäin niin että kun oma kopteri on ollut muutaman viikon telakalla, virrat päällä vain välillä säätelyä varten,niin dementia tais iskeä nopariin tai sitten tein jotain väärin. Tänään sain kopun taas kasaan ja ekan kerran kun laitoin virrat päälle moottorin piuhat kytkettynä, alkoi piipitys. Virrat pois ja ohjelmointikortti kiinni; kappas vaan, kaikki asetukset defaultina eli päin p***ttä  :D
Aika ikävä ylläri jos olis sattunut kentän laidalla ja ohjelmointikortti tietysti kotona... Piippauksia en ole opetellut enkä opettele  ;D

Oliko siis kyseessä normaali noparidementia, vai voiko laitteistoa käynnistettäessä tehdä jonkun mokan jolla vahingossa saattaa noparin ohjelmointitilaan ja resetoi edelliset asetukset?

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #1 : 02 Elokuu, 2011, 21:41:32 »
Mikäs säädin on kyseessä? Kyllähän noissa yleensä nollausproseduuri on... Mutta ei se ihan varmaan kamalan vahigossa hoidu.
Nada

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #2 : 02 Elokuu, 2011, 21:44:34 »
Turnigy PLUSH 40A on kyseessä

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #3 : 02 Elokuu, 2011, 23:06:56 »
Pitäisi säilyä "ikuisesti".
Oikein vahingossa et ole voinut niitä nollata... muistaakseni viimeinen valikko radiolla säädettynä on asetusten nollaus.
Jos ohjelmointikorttia olet käyttänyt niin sillä on helposti voinu napata ne defaultiksi, mutta tässä ei liene siitä kyse vaan että on itsekseen asetukset kadottanut.
Onko noparia torpattu jne kolhittu kovemmin... yksi vaihetoehto voi olla joku elektroniikka puolen ongelma..
Kiinan pojilla jääny jotai tinahelmiä prosessissa sinne ja kolauksessa on hypänny resetille... pitääkö nopari uudet asetukset ku anna ne sille?
Suht kaukaa haettua kuitenkin.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #4 : 03 Elokuu, 2011, 10:36:05 »
"HK 450 GT PRO Belt-drive(käynyt ilmassa)"...

Towerpro H40A nollautui staattisen sähkön takia omassa HK Gt:ssä. Ilmassa toimi normaalisti, mutta seuraavalla akulla asetukset defaulttina. Peräputken maadoitus ym kommervenkit ja ongelma katosi. Towerprossa ainakin toimi Turnigyn ohjelmointikortti, eli jotain sukulaisuutta niillä on. Koskeeko sitten sinun tapaustasi, mene ja tiedä.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #5 : 03 Elokuu, 2011, 17:42:49 »
Kiitos kommenteista, homma selvis. Vaaran paikkakin tarjolla mutta onneksi älysin kokeilla ensin ilman lapoja.

Jostain syystä FlySky:n radio tekee kummallisen tempun: Kun tekee radioon uutta asetussettiä ja valitsee tikkujen toiminnan(mode2), se kysyy perään "Thro Reverse?". Jos painat menu-nappia, kaasu menee nurinkurin vaikka se valikon reverse-kohdassa pysyy asennossa NOR!!! Jos taas et paina mitään, se kysymys häipyy hetken kuluttua ruudusta ja kaasu toimii normaalisti. Ainoa mistä tuon voi myöhemmin huomata, on Display-näyttö, jossa servoille lähtevät komennot näkyy palkkeina keskeltä oikeaan ja vasempaan. Aivan P***stä ja suhteellisen syvältä  >:(

Se piipitys johtui siis tietysti siitä kun kaasu olikin todellisuudessa täysillä vaikka throttle cut oli päällä ja silloin se ESCi menee ohjelmointitilaan. Piipitysten loputtua se nopari survaisi potikat pohjaan ja voi vaan kuvitella mitä olis tapahtunut jos olis ollut lavat kiinni... Perän ehti heilauttaa sen verran että osui maahan. Meni peräsysteemi hankintaan kun toisen puolen kiinnitysruuvit lensi ties minne ja toinen sivulevy vääntyi mutkalle. On sitä voimaa näemmä perälavoissakin  ;D

Harmi sinänsä kun taas menee osien saantiin aikaa. TrexStoresta en raaski ostaa kun pelkän perän hinnalla saa HK:sta koko s***nan kopterin.
« Viimeksi muokattu: 03 Elokuu, 2011, 19:14:03 kirjoittanut ropellihattu »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #6 : 03 Elokuu, 2011, 19:12:57 »
Osta kuituiset runkolevyt.. alumiiniset on surkeita.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #7 : 03 Elokuu, 2011, 19:58:13 »
Juu, kopterin kyljet toki onkin kuitua  :) Hiukan epäselvästi tarkoitin peräosan "sivulevyä", joiden välissä perän hihnapyörä pyörii. Aika tuhdin näköistä tavaraa mutta niin sekin vaan vääntyi. Ja tarkemmin katsoen niin vääntyi perälapojen akselikin. Harmi sinänsä. Sen levyn olis saanut oikaistua muttei paljon hyödytä kun ei ole ehjää akselia. Huutelinkin tuolla osto-osastolla josko jollain olis perä lainaksi siihen asti kun itselle uusi saapuu...

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #8 : 03 Elokuu, 2011, 20:20:56 »


Jostain syystä FlySky:n radio tekee kummallisen tempun: Kun tekee radioon uutta asetussettiä ja valitsee tikkujen toiminnan(mode2), se kysyy perään "Thro Reverse?". Jos painat menu-nappia, kaasu menee nurinkurin vaikka se valikon reverse-kohdassa pysyy asennossa NOR!!! Jos taas et paina mitään, se kysymys häipyy hetken kuluttua ruudusta ja kaasu toimii normaalisti. Ainoa mistä tuon voi myöhemmin huomata, on Display-näyttö, jossa servoille lähtevät komennot näkyy palkkeina keskeltä oikeaan ja vasempaan. Aivan P***stä ja suhteellisen syvältä  >:(


Flyskyn valikossa menulla aina hyväksytään valinta ja exitillä hylätään. Kaikissa valikoissa menu tallentaa muutoksen ja exit poistuu tallentamatta. Simple as that.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Noparin muisti
« Vastaus #9 : 03 Elokuu, 2011, 21:16:14 »
Flyskyn valikossa menulla aina hyväksytään valinta ja exitillä hylätään. Kaikissa valikoissa menu tallentaa muutoksen ja exit poistuu tallentamatta. Simple as that.

Jep, toi on selkäytimessä  ;D Osaan kyllä muilta osin tuon radion menut jo varmaan unissanikin   :D
Ainoa moite radiolle onkin se, että tuossa kohtaa se yhtäkkiä kysyy kysymyksen:"thro reverse?", ja odottaa hetken vastausta. Mistään asetuksista ei näe, mitä tuohon kysymykseen olet vastannut ellet älyä katsoa valikon display-toiminnolla mihin suuntaan janat nollasta kasvavat. Ja miksi sitä katsoisi jos valikon reverse-kohdassa on throttlen kohdalla NOR. En vaan tajua miksi se sen tossa vaiheessa kysyy.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2358 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2010, 21:49:26
kirjoittanut big m
5 Vastauksia
3693 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2011, 19:14:42
kirjoittanut MIKKELSONNI
13 Vastauksia
11102 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2016, 08:29:15
kirjoittanut HJK
7 Vastauksia
3954 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Syyskuu, 2016, 14:08:48
kirjoittanut R3DgRu
0 Vastauksia
967 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Syyskuu, 2022, 09:23:13
kirjoittanut Konna