450 Pro "The Lady"Opetus : Jos esc antaa säätää startup-speed ja startup-power arvoja, niille tosiaan kannattaa miettiä oikea suhde. Itselläni oli liian suuri "initial startup power" jonka ansiosta hammaspeikko söi päärattaan ja samalla runnoi yksisuuntalaakerin.
Kuitenkin, rattaat vaihdettu, lukematon kasa muita laakereita mukaanlukien yksisuuntalaakeri joka antautui sekä pääakselin laakerit. Ensimmäisenä kävin sitten beastin setupin läpi pelkästään todetakseni että jotain on muuttunut samalla kun irrotin pääakselin. Ei muuta ku setuppi tutulla kaavalla uusiksi, akku kiinni ja hanaa ...
MUTTA ...
Ensimmäinen ongelma ilmeni ennen ku kopteri edes nousi maasta. Lapakehä väpätti aivan hulluna, pienen tutkimisen jälkeen totesin lapauran olevan hanurista eli eikun säätämään (onneksi on turnbucklet asennettuna). Toinen knoppi tuli vastaan kun nostin noin 2 metriä maasta, persus pomppi ylös ja alas. Ensin luulin että sieltä on joku jumissa mutta eipäs ollutkaan vaan elevator servossa oleva linkki oli hieman jumissa. Nämä kun sai fiksattua kopu nousikin jo nätisti taivaalle mutta mitäs helvattia, vaeltaa ku sopuli kesällä. Vähän tyhmiä kysymyksiä siellä täällä ja googlen auttavaa kättä apuna käyttäen päätin sitten heivata beastin alle rekkulastoresta hankitun "värinänvaimennus kitin" ... ja nyt tuo stanan kopteri nousee ilmaan ja jumittaa paikallaan ku tatti tuulesta viis
MCPXKuten tuolla "hyvä fiilis" osiossa kerroin, tempaisin sen tänään oikein urakalla vaahteraan. En olis ihan heti uskonu että siitä saa nupin halki mutta uskottava se on kun itse sen teki. Ilmeisesti toinen lapa osui sellaisessa kulmassa että väänsi leparin nupista läpi. Silti ei harmita palaakaan, hauskaa oli ja osat tilattu eli kohta tää kikkare etsii uusia puita valloitettavaksi