Moi Toeh ja Luigi.
Joo se lapojen korjaus nyt oli tällänen, että kokeillaan miten toimii koska ei ollut varaosana..Mutta uutta on tulossa. Ymmärrän tuon
turvallisuutekijän.
Tuossa on nyt kolme kommettia että "ALÄ KORJAA LAPOJA" Ehkä en sitten ihan kumminkaan tajunnut mahdollisia
seuraamuksia, vaikka tiedän että kyllä tuo voi luita katkoa..
Olin kaukana kopusta, mutta kyllä se sieltä kerran tuli sivusta ohi. Joo, en nyt halua ajatella pahimpia seurauksia.
Olen iloinen siitä että kopteri tuntui varsin vakaalta alkoittelijan silmin. Ja että se on ylipäätänsä toiminut.
Aloittelijalle käy kaikenlaisia kömmähdyksiä, josta voi lukea tuolla lopussa..
Tässä pystyin parina aamuna jatkamaan kun oli peräservo kiinni perälavoissa. Kaikki irtoo jos ei kunnolla laita kiinni,
se on opittu.
Tänään oli sitten ihan tuuleton keli. Sain kopua pidettyä ilmassakin, ja se pyrki koko ajan taakse vasemalle,
no minä sitten työnsin sauvaa etuoikealle. Elikkä ei tainnut olla sittenkään ihan kunnolla pituuksissan nuo swashista eteenpäin
olevat kalikat. Mutta toisaalta täytyy todeta, että tuo on korjattavissa. 9-minuuttia on timerissä ja se tuntui olevan ihan ok.
Timerin laitoin pois kun kaasut laitoin pois, ja sillain. Tuollaisen se tuntui kestävän, akku oli vain hivenen lämmin.
Kopterin äänimaailma on mielestäni "ihan ok" Kyllä ex-hifisti (niitä täällä tuntuu olevan kanssa) kuulee jotkut ihmeäänet jotka eivät kuulu joukkoon hehe.
tuota kopteria on kiva laitella. Ei mikään kiire. Ja ikää on siis neljäkymmentä, eli seniorivaiheessa tämän jutun ole aloittanut. Viime talvena
pienellä rc-lentokoneella tuolla jäällä kokeilin ensikertaa, ja tykästyin kovasti. Se meinaan välillä pysyi ilmassakin pidempiä aikoja!!!
No niin, jatketaan. Akku oli latautunut, ja päivemmällä sitten menin taas harjoittelemaan. Keli oikein hyvä. Kopteria pystyin vähän nostamaan ylös ja se meni
välillä jopa sinne minne halusinkin. koko ajan päässäni käy mantra: "Älä vedä sitä kaasutikkua pohjiin. vähän vaan, vähän vaan niin tulee rauhallisemmin alas"
Muutenkin on ehkä hiukan liian kovat liikeradat asetuksissa pitää pienentää.
Ja sitten se tapahtui....Kone lähti suoraan ylös, ja minä hatäännyin, ja kone oli sitten puussa, ja menivät ne lavatkin sitten tuusan nuuskaksi.
Flabaribar kierona, mutta flabarin lavat ehjänä, nämä eivät mene rikki millään. Perä ja rattaaat ehjänä. Toisessa servossa jotain, pitää ottaa auki.
Aito Kiinalainen pääratas kuoriutui osittain, mutta tämä hiano alkuperäinen trexin kakkostatas ehjä jne...Jaa taisi siinä sitten mennä se yksisuuntaislaakeri..
Täytyy alkaa katsomaan tarkemmin. Jaa niin apupyörät rikki. täytyy rakentaa uudet, noi on kätevät. HK:450:n appareita olen käyttänyt, riittää ainain minulle.
Saas nähdä mitä muuta löytyy huonossa kunnossa.
CSI Heinola (Crash scene investigation) osoitti oman tyhmyyteni. Jotenkin oli jäänyt ohjaimen pitch-asetukset siten, että alku menee pienillä prosenteilla, ja siitä sitten
jyrkästi ylös.... Mutta kyllä se kopteri hienosti ampasi ylös, ja ilmeeni oli varmaan todellä "HÖH?
!!"
Täytyy laittaa kuviakin. Ennen ja jälkeen, kunhan kerkiän.