100S korjattu uudella stabbaritangolla.
450 lensi ensimmäisen tuntumanhakulentonsa ja tuloksena hajonneet päälavat (ne piti jo muutenkin vaihtaa kun oli kummallisia "reikiä" maalipinnassa sekä juurivaihdetut perälavat.
Myös perän kardaanista lähti pää, liekö tarkoituksella tehty toinen pää heikommin ja kierteillä. Puhdistin ja tungin pään paikalleen kera pikaliiman. Josko se siinä pitäis kun muuten tanko oli suora ja ehjä.
(Tuotetiedoissahan tuo lukikin, kuuluu antaa periksi tuosta päästä. Tämä pikaliimattu versio ei varmaankaan periksi anna joten uudet tilaukseen)
Törpähdyksen syy oli liian äkäiset ohjausliikkeet (kun olin vasta säätämässä noita ohjaimen herkkyyksiä kohdalleen). Tämän seurauksena oli kopteri perä alaspäin täysin pystyssä ja liian lähellä maata josta sitten johtui noi lapojen kosketukset 100mm "soran" kanssa.
Hinnaksi tuli näinollen:
H45053 Torque Tube 8.22€
HD320DT 325D 3G Carbon Fiber Blades 16.43€
HS1132T Tail Rotor Blade Set/ Carbon 3K 9.04€
H45022A Main Shaft 9.85€
Yhteensä 43,54€. Joitain osia oli paketissa kaksin kappalein eli noin 30 lienee oikea hinta. Halpaa kun saippua
Tosin, muovilavat on senverran halvemmat perälle, että päädyin tälläkertaa niihin.
Tarinan opetuksena on se, että 450 kopteri kantaa ihan hyvin ja vakaasti ton gopron tuolla pohjan alla. Jesh
Robbe odottelee edelleen kokoamisinnostusta. On sillä paljon kivempi lentää kun on iso, vakaa ja miehekäsääninen, mutta torpin hinnan ollessa yhden 450 combopaketin verran, lienee viisasta hankkia tuntumaa näillä halvemmilla, varsinkaan kun noi robben varaosat alkaa kaupoista loppumaan