Kopteri on luonnostaan epävakaa kapistus, ja pyrkii aina kaatumaan johonkin suuntaan. Tähän kun otetaan lisäksi muuttujia, kuten stabbarin tangon pituus, stabbareitten paino, lapojen pituus ja paino jne. Vaikka kaikkea koittaisi muuttaa, niin silti se tahtoo aina vähän kaatua johonkin suutaan.
Muuten homma olisikin tässä, kuitenkin asiaan vaikuttaa myös linkkien jäykkyys. Jos linkit ovat liian jäykät, tuntuu ohjaus hieman kumimaiselta, ja kopteri ei tahdo totella ohjausliikkeitä kuin äkkinäisesti kaatumalla sattumanvaraiseen suutaan (tai ohjattuun suuntaan).
Linkkien ollessa liian löysät tilanne on taasen saman kaltainen, mutta päinvastoin. Kopteri saattaa tuntua istuvan hyvin jossain tietyssä tuulessa ja tlanteessa, missä linkkien välys antaa juuri sopivasti periksi, ja sitten ihmetellään miksi se käyttäytyy omituisesti taivaalla ajaessa.
Jos saat jonkun kokeneemman testaamaan ja tutkimaan kopteriasi, niin ehkä ongelmaan löytyy jotain vinkkiä.
Lisätään vielä: Ei se FBL tee tilannetta sen autuaammaksi, koska sama periaate pätee tähänkin kiekkoon minkä varassa roikutaan. Jos sitä kiekkoa kallistetaan vähäsen, ja liike alkaa "valumaan" johonkin suuntaan, niin gyro kyllä korjaa kopterin asennon, mutta ei sitä jo alkanutta valumista. Ts. kyllä sitä FBL-kopteriakin pitää ohjata.
Todennäköisesti FB-kopterin säätäminen ja ymmärtäminen on aloittelijalle helpompaa, kuin tietokoneella kaiken säätämisen ymmärtäminen lukuisten eri gyrovaihtoehtojen väliltä.