Kirjoittaja Aihe: Hitec Eclipse 7 ihmeellinen kaasukäyrän feature  (Luettu 2752 kertaa)

Poissa 3J

  • Tavallinen torppari
  • ***
Hitec Eclipse 7 ihmeellinen kaasukäyrän feature
« : 30 Toukokuu, 2008, 16:00:41 »

Tulipa vastaan melkoinen ihmetyksen aihe Hitec Eclipse 7 radiosta. Kyseessä on vanhempi ei-QPCM versio.

Ihmettelin aluksi kun kopterimoodissa kaasun ollessa nollilla, kaasutikin sivuttainen liike sai kopterin kaasun menemään täysille. Lapakulmiinhan se ei tietty vaikuta mutta kyllä se säikäyttää. Tämä ilmenee siis niin, että kun kaasutikkua pitää alhaalla, ja tikkua hieman heiluttaa sivuttain (eli perää) niin kaasu menee yhtäkkiä täysille, se ei siis kasva hieman, vaan ottaa huippukiekat saman tien. Kokeiltu varmuuden vuoksi kahdella Hyperionin säätimellä, toinen vanhempi 30A ja toinen uusi 35A v3.1.

No, debuggasin hieman. Tuloksena huomasin, että kun kaasukäyrän ensimmäinen piste on nollilla, ja toinen on 25 tai enemmän, niin tämä ilmiö esiintyy. Kun toinen kaasupiste on 24 tai vähemmän niin ei mitään ongelmaa. Siinä on ihan selkeä raja. Eli siis kun kaasukäyrän alku on nollassa ja käyrä on riittävän jyrkkä, niin joku bugittaa (ja minun mielestä vaikuttaa softabugilta). Ja tuo ihmetyttää tuo noin selkeä 1 prosentin kynnys käyrässä jolloin ilmiö esiintyy vai ei. (Trimmit ja subtrimmit jne on luonnollisesti nollilla ja endpointit 100%.) Onkohan kukaan muu huomannut samaa?

T:Jyrki.
T-Rex 600E (RCM-BL600XL 1650KV + Hyperion 80A, 3xDS821, GY401+S9254)
Futaba 9ZHP WC2 + XPS 2.4GHz, Reflex XTR (+ muutama lennokki)

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Hitec Eclipse 7 ihmeellinen kaasukäyrän feature
« Vastaus #1 : 30 Toukokuu, 2008, 16:10:55 »
Kuulostaa kyllä joltain tosi oudolta softabugilta joo... Eikös se 25% ole moottorin tappokytkimen suojaraja aika monessa lähettimessä, eli mosaa ei voi vahingossa sammuttaa jos kaasua on enemmän. Liittyisikö jotenkin tuohon rajaan tuo 25% kynnys?
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa ArthurDent

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Hitec Eclipse 7 ihmeellinen kaasukäyrän feature
« Vastaus #2 : 05 Kesäkuu, 2008, 23:49:13 »
Moi!

Itselläni oli taannoin Eclipse 7 ja siinä oli saman kaltaisia ongelmia.
Minulla oli vain niin että lapakulmakäyrä ja kaasukäyrä eivät suvainneet pisteessä 5 100%:n arvoa. Piti laittaa 99% aina maksimiksi.
Jos oli 100% niin kun tikku oli täysin ylhäällä, niin kaasu meni nollille ja keinulevy tuli alas vaikkakin olisi pitänyt mennä ylös.

Kirjoittelin asiasta valmistajalle ja sain vastaukseksi, että radio pitänee laittaa kalibroitavaksi uudelleen. Laitoin toosan menemään ruotsiin Kyoshon kautta ja sain sen muutaman viikon päästä takaisin. Korjaus kustannukset tuli noin 40€ tienoille. Ongelma oli korjattu, mutta tuli talvi ja keväällä aloittelin lennätystä uudelleen niin yllätys yllätys sama oire ilmestyi uudelleen.

Pärjäsin tuon asian kanssa muutaman vuoden kunhan vain tiesin sen.

Ota yhtettä maahantuojaan ja kysy mitä korjaus maksaisi.

T: AD
Robbe Nova Cuatro, DX8 & DX7S

TosiHessu

  • Vieras
Vs: Hitec Eclipse 7 ihmeellinen kaasukäyrän feature
« Vastaus #3 : 06 Kesäkuu, 2008, 17:57:15 »
Myyjän vastuu takuuajan jälkeen

Myyjä vastaa tavaran virheestä myös takuuajan päätyttyä. Jos laitteessa on esimerkiksi valmistusvirhe, joka ilmenee vasta takuuajan jälkeen, myyjä on siitä vastuussa. Erona takuuaikaan nähden on se, että periaatteessa ostajan vastuulla olisi nyt näyttää, että laitteen vika ei johdu hänen omasta toiminnastaan tai vaikkapa laitteen normaalista kulumisesta.

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/137

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
8067 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Tammikuu, 2010, 10:40:50
kirjoittanut okallio
9 Vastauksia
4756 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Marraskuu, 2010, 11:34:45
kirjoittanut Tohtori R
3 Vastauksia
2414 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2012, 13:53:01
kirjoittanut JokiKarhu
5 Vastauksia
4009 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Huhtikuu, 2018, 21:48:08
kirjoittanut Trex450Se
0 Vastauksia
2623 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Toukokuu, 2018, 12:49:45
kirjoittanut Eispii