Kirjoittaja Aihe: Lapojen kireys  (Luettu 15236 kertaa)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Lapojen kireys
« : 14 Maaliskuu, 2013, 08:46:51 »
Olen jatkanu minun 600 rekkulan että mahtuu 690mm lavat. 600mm ei ollu tärinöitä yhtään mutta nyt 690 tärisee??? Lavat kun löysäsin aika löysälle tärinä katosi. Voi olla että lavat olivat eri kireydellä pikkasen. Onhan nää aika painavat jos vertaa 600mm. Lavat ovat merkiä mikä parasta RADIX ja ovat tasapainossa 100%. Nyt ovat lavat aika kireät ja eri menetelmä kun ennen että ne ovat tasaisesti kiritty. Testailen ja katson miten menee. Miten te muut katsotte kireyden kun ravistaa ei mene ja ei tuu tarkkaa???
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #1 : 14 Maaliskuu, 2013, 09:35:34 »
Eikö se oo se perus testi eli kopu käteen ja kyljelleen ja lavat pitäis pysyä suorana pitimissä. Vähän ravistamalla lavat valahtaa alas. Sisällä ku säätää nii pihalla on huono. Kentän reunalla sen verta että lavan oma massa jaksaa vetää lavan suoraks. Ei tarvi tosissaan vääntää kiinni.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #2 : 14 Maaliskuu, 2013, 10:46:46 »
Eikö se oo se perus testi eli kopu käteen ja kyljelleen ja lavat pitäis pysyä suorana pitimissä. Vähän ravistamalla lavat valahtaa alas. Sisällä ku säätää nii pihalla on huono. Kentän reunalla sen verta että lavan oma massa jaksaa vetää lavan suoraks. Ei tarvi tosissaan vääntää kiinni.

toi kireys ei muuten sitte riitä välttämättä esim goblin 700 kopterille sun muille erittäin matalanuppisille vekottimille. tosta on jossain oikein sabin tiedote että pitää olla aika kireellä tai muuten boomstrike väijyy helpommin. se on vaan ikäväkyllä aika venyvä käsite.

ja kireet lavathan kyllä saa niitä tärinöitä aikaan kun keskipakovoima ei jaksa suoristaa ihan täysin.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa piropirkka

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #3 : 14 Maaliskuu, 2013, 11:58:33 »
kireet lavathan kyllä saa niitä tärinöitä aikaan kun keskipakovoima ei jaksa suoristaa ihan täysin.

Siinä tapauksessa nupissa on vain liian vähän kierroksia. 8)
The fact that you breathe doesn't mean you're alive.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #4 : 14 Maaliskuu, 2013, 13:08:49 »
Mulla on nyt noin 1750 rpm olis sopivaa lentoo mulle. Minun teoria vähän jenkaa löysemmät lavat. Jos laitetaan lisää jenkaa niin kireemälle. Kun lukee eri foorumeita  niin siellä sanotaan kiristä sopivasti niin ja näin. Testaamalla se onnistuu.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #5 : 14 Maaliskuu, 2013, 14:09:36 »
Niinpä   ;D
Jos nappaa puomiin kiinni niin tais olla löysällä ::)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #6 : 14 Maaliskuu, 2013, 14:14:37 »
Löysää vähän kerrallaan niin silloin ehkä toimii ja ei tuu boom strike.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #7 : 14 Maaliskuu, 2013, 14:20:27 »
Ihme ettei kukaa ole keksinyt mitään pätevää tapaa mitata. Ja tietty keksiny jonku mittarin jota sitten myydään sikahinnalla.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #8 : 19 Huhtikuu, 2013, 19:15:01 »
Ihme ettei kukaa ole keksinyt mitään pätevää tapaa mitata. Ja tietty keksiny jonku mittarin jota sitten myydään sikahinnalla.

Lienekkö edes niin kriittinen parametri loppujen lopuksi. Keskipakovoima taitaa voittaa lavanpitimen 100-0
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #9 : 19 Huhtikuu, 2013, 20:45:48 »
Akkukoneen momentilla mittaa hyvin että on sama molemmissa.. Kireys taas riippuu laitteesta/mieltymyksestä/lentotyylistä

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #10 : 19 Huhtikuu, 2013, 20:46:09 »
Näin on, mutta liian löysä lapa tekee tuhojaan.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #11 : 19 Huhtikuu, 2013, 22:07:57 »
Lienekkö edes niin kriittinen parametri loppujen lopuksi. Keskipakovoima taitaa voittaa lavanpitimen 100-0
Mulla täristeli kopteri pienillä kierroksilla, koko ajan näkyi leijutuksessa selvää väpätystä jalaksissa ja myös muualla kopterissa kun huomasi katsoa. Syytä etsittiin vaikka mistä, mitä kentällä voi korjata. Mikään ei tuntunut auttavan muuten kuin väliaikaisesti.

Viimein päädyin tarkastelemaan lavanpitimiä ja tiukalla oli, todella tiukalla. Mitään muuta en korjannut ja kun nyt testasin niin hyvin toimi, tärinät oli poissa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #12 : 19 Huhtikuu, 2013, 23:30:35 »
Mulla on nyt toi orkkis normi nuppi. DFC jää hyllyyn. Lavat kun ravistaa nii  valahtaa alas ja hyvin lentää. Nostin vähäsen kiekkaa. Nyt kun tulis komee päivä niin testaan flippejä ja invert leijutusta. On se iso 600 noilla 690 lavoilla.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #13 : 20 Huhtikuu, 2013, 20:13:59 »
Juurikin tänään oli lavat löysällä. Ainut vika oli, kun piti kiinni nupista, jotta lavat meinas mennä koko aika linttaan. Ilmassa ei näkynyt missään. Tiukkasin ne kunnolla kiinni ja silti se lensi hienosti. Mä sanoisin, jotta koskaan ei mulla ole ongelmat ollu lapojen tiukkuudesta kiinni.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Lapojen kireys
« Vastaus #14 : 21 Huhtikuu, 2013, 22:13:16 »
Tänään oli testi sitten lapojen kireydestä. Ravistus oli tipo tiessään kun löysäsin noita. Mitään muuta en tehnyt asialle vielä eikä näköjään tarvi tehdä. Ne tosin oli todella tiukalla ja arvaus on ettei ne oienneet pienemmilä kierroksilla kunnolla. Miten lie töheltänytkin ne niin tiukkaan. Sai tosissaan nyhtää, ravistaa ja repiä kopteria että ne valahti tuolla testillä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Lapojen valmistus

Aloittaja Belt pilot « 1 2 3 » Protopaja

60 Vastauksia
26426 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Tammikuu, 2009, 18:54:29
kirjoittanut Belt pilot
3 Vastauksia
3276 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Maaliskuu, 2009, 15:22:50
kirjoittanut puisto_kemisti
6 Vastauksia
3812 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Joulukuu, 2009, 20:57:29
kirjoittanut simo-87
2 Vastauksia
2808 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Helmikuu, 2014, 12:21:51
kirjoittanut Korppi
0 Vastauksia
5868 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Marraskuu, 2017, 18:07:30
kirjoittanut Konna