Kirjoittaja Aihe: HobbyKing i86  (Luettu 4643 kertaa)

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
HobbyKing i86
« : 08 Heinäkuu, 2013, 16:14:38 »
Täällä aloitteleva multikopteristi ilmoittautuu riveihin! Multikopterointia ja kopterointia yleensäkin takana vasta n. 1h, mutta ilmassa jo pysytään joten kuten. 



Löytyykö täältä muita i86 flight controller käyttäjiä? Ootteko saaneet quad multikopukkanne suurin piirtein tasapainoon tällä controllerilla?
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: HobbyKing i86
« Vastaus #1 : 08 Heinäkuu, 2013, 16:54:03 »
Mitä meinaat tällä tasapainolla? tuossahan ei käsittääkseni ole auto-leveliä(eli suurinpiirtein vaateri/vakautus) vaan sä ohjaamalla laitat sen suoraan ja ulkopuoleisen voiman(tuuli) tuo kortti korjaa, viksummat korjatkoo mikäli on väärää tietoa.

Käsittääkseni tuon kortin etu verrattuna omaan korttiini onkin se, että sitä ei tarvitse kytkeä tietokoneeseen lentokokoonpanoa vaihtaessa(tri, quad, hexa...).

kunkun näytöllisessä kortissa taas tämä auto-level löytyy.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HobbyKing i86
« Vastaus #2 : 08 Heinäkuu, 2013, 17:54:06 »
Mitä meinaat tällä tasapainolla? tuossahan ei käsittääkseni ole auto-leveliä(eli suurinpiirtein vaateri/vakautus) vaan sä ohjaamalla laitat sen suoraan ja ulkopuoleisen voiman(tuuli) tuo kortti korjaa, viksummat korjatkoo mikäli on väärää tietoa.

Käsittääkseni tuon kortin etu verrattuna omaan korttiini onkin se, että sitä ei tarvitse kytkeä tietokoneeseen lentokokoonpanoa vaihtaessa(tri, quad, hexa...).

kunkun näytöllisessä kortissa taas tämä auto-level löytyy.



Tarkoitin tasapainolla sitä, että onko ko. controllerin käyttäjät saaneet sen potikoilla säätöihin niin että kopteri pysyy hallitusti ilmassa ja on ohjattavissa niin hyvin kuin tuon kortin avulla suinkin vaan pystyy.

Itse tuon i86:n tilasin kun KK2.0 oli pitkään backorder tilassa. Nyt kun sain kopukan kasattua, niin eikös niitä kortteja heti tullut varastoon! Tuo KK2.0 on nyt kummiskin myös tulossa, niin pääseen vertailemaan näitä kahta controlleria ja testaamaan tuota auto-leveliä.

Toivotaan että innostus lajiin kestää ja jossain vaiheessa pääsen tutustuun näihin multiwii yms. arduino pohjaisiin kortteihin  :)
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HobbyKing i86
« Vastaus #3 : 09 Heinäkuu, 2013, 10:45:54 »
Täältä löytyy i86L. Lentotiimaa takana jotain tunnin ja kahden väliltä, ihan OK vaikkakaan ei liian vakaa - ei tuosta oikein kuvausalustaksi olisi. Mutta hupilennättelyyn mainio :)

DIY runko n. 550 mm, 4 x Blue Series 30A + DST-1200 (9x4.7 huiskat Flyduinolta). 2200mAh akulla yli 10 min lentoaikaa, AOW vähän alle kilon. Tosin alkaa nuo vuosia vanhat Turnipsit hyytymään kesken, pitänee hommata vaikkapa Genssejä tilalle kun kerkiää.

Sunnuntaina oli tarkoitus ruuvailla potikoita josko saisi vaapuntaa kuriin, mutta yksi potkuri irtosi eka lennolla ja tuli remontoitavaa...

edit: typo
« Viimeksi muokattu: 09 Heinäkuu, 2013, 14:14:44 kirjoittanut taski63 »
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HobbyKing i86
« Vastaus #4 : 09 Heinäkuu, 2013, 13:44:18 »
Hyvä kuulla että muutkin on häkkyränsä saaneet ilmaan kyseisellä controllerilla  :)

Itsellä kokoonpano 100% HK:n kamaa:

HobbyKing X580 runko
Turnigy D2830-11 1000kv motit
HobbyKing 30A ESC UBEC noparit
10X4.5 propellit
HK:n 6ch radiot
Akkuna Turnigy 3S 2200mah (=melko pieni lentoaika)

Testaillu myös rc-autojen 2S 4000mah akkuja -> toimii hyvin myös niillä kun lentäminen on vielä lähinnä leijuttelua ja pientä sivusuuntaista liikehdintää.

Säädöt on ollut vielä sattumanvaraista potikoiden pyörittämistä. Nyt se tuntuu pysyvän pystyakselin suuntaisesti hyvin paikoillaan ja radion trimmeillä saa säädetty jos pientä pyörimistä ilmaantuu.

Tuota sivusuuntaista liikehdintää tuntuu vielä olevan, että työtä joutuu radion tikkujen kanssa tekemään että kopterin saa pidettyä suurin piirtein paikoillaan. Tosin aivan tyynellä sitä en ole päässyt vielä testaamaankaan, että tuulenpuuskat varmasti aiheuttaa myös osan sivusuuntaisesta "valumisesta".

Oon kummiskin todennut, että koko ajan pientä parannusta tapahtuu mitä enemmän harjoittelua on takana ja varmaan on parempikin että opettelee lentämään hyvin ensin tällä controllerilla mistä ei löydy mitään "apuja", niin tulevilla controllereilla lentäminen voi olla jo helpompaa.... ehkä.  ;)
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HobbyKing i86
« Vastaus #5 : 09 Heinäkuu, 2013, 14:14:02 »
Lainaus
työtä joutuu radion tikkujen kanssa tekemään että kopterin saa pidettyä suurin piirtein paikoillaan

Juu toki. Kyllä tuo omakin lähtee vaeltamaan jos tikuista hellittää (myös pystysuunnassa, johtunee osin kaasun resoluutiosta). Eihän se naulittuna pysy kuin tyyriimmillä värkeillä (gps+kamera, korkeusanturit). Nämä on juuri tällaisia kivoja halpiksia, joilla voi kokeilla lajia ilman suurta lovea kukkaroon - kuin nakutettu meikäläisen sulovileniläiseen harrastusasenteeseen ;)
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HobbyKing i86
« Vastaus #6 : 14 Heinäkuu, 2013, 19:41:00 »
Nyt on muutama lentotunti taas takana ja kopterilla pystyy tekemään jo joitakin hallittuja liikkeitäkin sen lisäksi että sen saa leijumaan suurin piirtein paikoillaan. On tää vaan hauska peli :)

Noihin roll, yaw ja pitch säätöihin en ole vielä päässyt sisään, mutta tuntuu tuo kopteri ihan ok pysyvän lapasessa kun säädöt kaikissa potikoissa on n. 50%.

Sanokaas nyt ammattilaiset vielä, että oliko se niin että tuo roll asetus vaikuttaa X mallisessa quadissa siihen että liukuuko se eteen tai taaksepäin ja pitch tuohon sivusuuntaiseen "valumiseen", vai mihin nuo säädöt vaikuttaa?
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HobbyKing i86
« Vastaus #7 : 09 Marraskuu, 2013, 15:01:05 »
Ei tunnu luotettavalle i86L... Useamman kerran tehnyt saman: akullinen tai useampi saattaa mennä ihan hyvin, sitten yhtäkkiä kippaa ja tulee tonttiin. Netistä on tullut vastaan joitakin vastaavia kokemuksia. Taitaa jäädä hyllylle odottamaan jotain vähemmän kriittistä virkaa, onneksi KK2.0 on jo matkalla :)
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: HobbyKing i86
« Vastaus #8 : 09 Marraskuu, 2013, 23:20:59 »
Tulin omani kanssa samaan tulokseen, että kannattaa sijoittaa 20e enemmän ja hankkia kk2.0 ensimmäiseksi controlleriksi... sillä pärjää pitkälle tässä lajissa.
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
35 Vastauksia
20676 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Toukokuu, 2014, 21:19:19
kirjoittanut Nurffe
31 Vastauksia
30364 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Syyskuu, 2014, 21:54:04
kirjoittanut heliko
36 Vastauksia
16899 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Kesäkuu, 2015, 18:03:43
kirjoittanut Koippa
6 Vastauksia
3780 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Marraskuu, 2014, 20:39:20
kirjoittanut Matu
1 Vastauksia
2015 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Kesäkuu, 2016, 16:19:26
kirjoittanut Mh