Ei se oikein sovi kuvaukseen, mutta kuten todettua, testiä on niin vähän ettei oikein osaa mitään varmaa sanoa, siellä on voinut olla kaasutikku jossain muuallakin kuin keskellä, kaikki on mahdolista kun ei ole osannut kiinnittää huomiota eikä ollut aavistustakaan mistä homma voisi kiikastaa.
Joo, kyllähän se siinä mielessä on turvallisempaa kun moottori ei vedä. Tosin viimeksi meni prosta se autorotaatiorattaaseen vastaava hammasratas kun holdi päällä tuli pehmeään penkkaan. Perä keräsi jäätä, muuttui tahmeaksi, lähti lapasesta laskeutuessa kun kopteri pyörähti perän pettäessä. Ehdin vetää holdin päälle hyvissä ajoin, mutta silti se ratas meni. Toki muuta vahinkoa ei kylläkään tullut. Kyljelleen tonttiin moottori huutaen olis todennäköisesti tullut vähän erilaista silppua.
Tiedän että pakko tuokin juttu on opetella, ei kannattane mennä autorotaatiota kokeilemaan jo edes tuo ei onnistu varmasti. Simulla se menee aina kuten kuuluu, mutta jostain syystä livenä se ei osu läheskään haluttuun paikkaan ja nyt ero on liian suuri jotta olis varaa pieneen ruutuun kokeilla.
Tarkistin sen normimoden kaasukäyrän, se on 0 - 66,5 - 80 - 80 - 80. Jos tikku on ollut jossain reilusti puolivälin alla niin onhan tuo mahdollista, että noperi tekee jonkin virhepäätelmän. Kunhan saan tuon toimimaan niin sitten muutetaan.