Ainakin joku on mitannut oskilloskoopilla jonkin sortin ESC moottori yhdistelmää lisä konkalla ja ilman. Mikä kokoonpano, minkälainen kaapelointi yms., sekä millä kuormalla onkin jo vaikea sanoa. Joka tapauksessa ero on katsottavissa.
Perinteisen mallinen kopteri on ehkä ihanteellisin lyhyiden kaapeli vetojen suhteen kun käämit saadaan juotetuksi jopa suoraan säätimeen ja akkukin on ihan vieressä, toki sarjaan kytkentä pidentää syöttövirtapiiriä. Toista ääripäätä edustaa ehkä 3D lennokki, jossa painopisteen vuoksi saattaa olla tarve viedä akut lähes sivuperäsimen luo. Onko lennokki esimerkissä sitten viisainta jatkaa johtoja noparin kummalta puolen, vaiko itse akselia saa rakentaja päättää.
Hyvätkin LOW ESR kondensaattorit menettävät ilmeisesti ominaisuuksiaan ajan kuluessa. Entä kuinka hyviä ja millä tavoin mitoitettuja elkoja säädinvalmistajat sitten tuotteisiinsa juottelevat.. Hinta kertoo ehkä jotain, mutta komponenttien hinta kertoo valmistajallekin omaa kieltään. Miten asiat ratkaistaan mestarin signeeraamassa mahonki laatikon plyyshiin upotetussa bling bling ESCissä on uskon asia.
Tosin omissa halpiaisissa olen löytänyt yllätykseksi lähinnä hyvien valmistajien hyväksi havaittuja malleja. Lukumäärä sekä kapasitanssi tosin ovat vähäisen oloisia.
Näkisin että keveissä systeemeissä, joissa virta tuodaan säätimelle ohutta johtoa pitkin JST liittimien läpi saattaa
kunnollisten konkkien riittävä lisääminen lisätä voimaakin. Mittausten puuttuessa on uskon asia sekin.