Kirjoittaja Aihe: 50:seen uusi putki  (Luettu 5869 kertaa)

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
50:seen uusi putki
« : 01 Heinäkuu, 2008, 18:35:49 »
Tuli tuossa tehtyä rapulaan uusi putki kun vanha tuntuu "vähän" hengettömältä.
Ulko muotoja on haettu MP:n putkista mittoja taas laskukoneelta.
Putken sisällä kunnon kartiot kuten asiaan kuuluu.
Viritys jäi vähän ylös kun piti tulla ensin pienempään pannuun, sointi on parhaimmillaan 19000rpm
Pitää vielä muuttaa vähän vaimennin osaa kun tuli melko äänekäs, samalla pidennän putkea hieman että saa
soinnin vähän alemmalle kierros luvulle.
Kuva tuotoksesta.
MJP

Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Arctikdiver

  • Pro torppari
  • ****
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #1 : 02 Heinäkuu, 2008, 10:49:16 »
Perkale, kun on siisti.  :o
Hatunnosto käsityön taitajalle!

Paljonkos tollanen tulee maksamaan...? Meinaan vaan kun itsellä on hakusessa vaimeampi putki kuin tuo Alignin sarjassa tullut ja juurikin tuota mallinasi käyttämää putkea olen kuunnellut ja miellyttäväksi tuominnit.
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #2 : 02 Heinäkuu, 2008, 15:46:21 »
kiits,
Mallia en ole ottanut kuin ulkomuotojen osalta, muuten ei mitään hajua mitä oikeassa MP:ssä on sisällä.
Kyllähän sen aidon mp:n äänet miellyttää korvaa, saa nähdä mitä omien äänien kanssa käy pidennyksen jälkeen.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #3 : 02 Heinäkuu, 2008, 16:11:31 »
http://www.runryder.com/fastphoto/59576/MP_1.jpg

http://www.runryder.com/helicopter/t398317p1/?highlight=mp5+align+pipe


threadin viimeisessä kuvassa Alignin putki ja MP2 90 vierekkäin halkaistuina...


Veikkaisinpa että uudemmissa MP5-50 putkissa on lähes samanlaiset sisukset mutta sijainnit ja mitat erilaiset...
« Viimeksi muokattu: 02 Heinäkuu, 2008, 16:15:34 kirjoittanut Timo Huhtamäki »
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #4 : 02 Heinäkuu, 2008, 22:01:42 »
Kiitos kuvasta, onneksi tein putken itse.
Tästä asiasta olen aiemminkin ihmetellyt ja kysellyt, ja nyt kun näen valtamerkkien putkien sielunelämää.
Molemmista näkee päälimmäisen suunnittelu menttaliteetin, tosin aling / hatori joka on ylimmäisenä
on jollain tavalla lähempänä totuutta.
MP putkesta näkee heti mikä on "pielessä" tai suunniteltu tällätavalla, nyt en ihmettele miksi joka vuosi tulee "uusi" putki.

MP:n
Putken tarkoituksena ainakin itse veikkaan on olla myyvä, tehdään tänään tällainen huomenna parannetaan sitä hieman. Porukka kehuu, että on parantunut käyttöalue, enemmän tehoa laajemmalla käyttö alueella.
Ja ensivuonna kaikki jotka tahtoo olla hip, ostaa MP6:sen

Aling / hatori putki on muuttunut hieman siitä versiosta minkä itse olen halkileikattuna kuvissa nähnyt.
diffusori "kartio" on putken liitetty nyt ilman 10mm rappusta, tosin vieläkään ei ole päätykartiota.

Omassa putkessa sisäputki putki ennen 15 ast. difusori kartiota on tilavuudeltaan sama kuin sen ulkomitan verran syrjayttämä tilavuus ulkoputken sisällä.
Eli putken tilavuus ei muutu headeriltä lähdettäessä ennen diffuusoria.
difusorin jälkeisen suoran putken ulkomitta MP tyylisessä putken leveimmässä kohdassa että saadaan mahdollisimman iso tilavuus ja laaja vääntöalue.
Päätykartio on 34 astetta ja pilli 11mm sisä halkaisia 5mm pitkä.

En tuomitse kyseisten vamistajien lähestymis tapoja ikivanhassa aiheessa joka koskee kaksitahtisten putkia ja niiden mitoituksia, ihmettelen vain että miksi näin.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #5 : 03 Heinäkuu, 2008, 00:16:19 »
Tässä sitte kuva Weton UK:n throttle pipestä, tosin lennokkikäyttöön viritetystä... Ja jälleen kerran taitaa Westonin kopteriputket sisältää samat hilut eri viritystaajuudella...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #6 : 03 Heinäkuu, 2008, 12:54:15 »
Kiitos kuvasta, onneksi tein putken itse.................... ........................ .........miksi näin.
MJP
No huh! ;D Kuulostaa olevan tietotaitoa asiasta! Kerro heti kun saat MJPipen viritykset kohdilleen ja putken valmiiksi sarjatuotantoon, kysyntää saattaisi olla! ;)
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #7 : 03 Heinäkuu, 2008, 16:52:24 »
Pitänee ryhtyä miettimään sarjatuotannon kiroja.  ::)

Weton putki näyttää "eksoottiselta" kaasut isoa putkea pitkin pieneen esikammioon siitä kahdella pienellä pillillä putken takaosaan josta taas kahdella pillillä toiseen kammioon ja siitä pihalle.
Vaimentaa varmasti ääntä kun pakopulssi törmäilee joka paikkaan, mietin vain mitä käy kun pakokaasu lähtee pakokanavasta etenemään lähelle äänen nopeutta, pakopulssi on aika äkkiä vaimennettu jokseenkin hyödyttömäksi, ja palaava pulssi jää olemattomaksi.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #8 : 04 Heinäkuu, 2008, 21:38:33 »
Tuli tänään sorvuutettua putki poikki ja rapattua putkeen jatkoa.
Tein samalla änkkäriin yhden vaimennus levyn lisää.
Ei mennyt ihan putkeen kun ajattelin ottaa mazakilla headerin laipasta hiparin suoristaakseni  tiiviste pinnan.
Putki penkistä irti ja väänsi putkea sen verran että headerin hitsaus repesi.
Tuli sekin rapattua tig:illä takas, en tosin ehtinyt hioa saumoja ollenkaan ja putki on vähän tehdyn näköinen.

Testaan kopua kun ehdin, tosin raportointi voi lykkääntyä kolmisen viikkoa kun lähdetään vaimon kanssa vaunuilemaan norjaan.
Katsotaan jos saan otettua raptori vuonon ( tai vuonossa) yllä kuvia  ;)
MJP

edit: kuva unhottui
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 50:seen uusi putki
« Vastaus #9 : 17 Heinäkuu, 2008, 23:56:53 »
Ei mennyt rapukka vuonoon, aika lähellä yhtä kalliota kävi muttä siitä selvittiin säikähryksellä.
Putkesta tuli enempi ku hyvä, ei enään hyydy tic-toc:eissakaan ainakaan miten kuten niitä itse rävellän.
Vakkari putkella hyytyi tokalla tai kolmannella heilahduksella aivan täysin, nyt huutaa hianosti  8)
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
6185 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Tammikuu, 2008, 20:48:03
kirjoittanut MJPilot
2 Vastauksia
3845 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Elokuu, 2008, 14:57:23
kirjoittanut mnentwig
1 Vastauksia
2528 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2012, 12:54:54
kirjoittanut jesi
1 Vastauksia
2717 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Elokuu, 2012, 17:59:40
kirjoittanut Luigi Cravatto
4 Vastauksia
25050 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Heinäkuu, 2014, 12:15:25
kirjoittanut vee73