Kirjoittaja Aihe: HV servojen kytkentä?  (Luettu 2955 kertaa)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
HV servojen kytkentä?
« : 02 Syyskuu, 2013, 14:53:23 »
No niin! Nyt on 600 allussa hv mks servot. Testi lennot tai hooverit on tehty. 6v mennään tällä hetkellä. On oma beci joka toimii 2s. Elektroniikka kestää 8.4v jännitteen. Kysymys kuuluu että juotanko minä suoraan piuhaan 2s xt60 liitimen? Beci vaan välistä pois.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HV servojen kytkentä?
« Vastaus #1 : 02 Syyskuu, 2013, 15:19:22 »
kestäähän vastarikin? Muuten toimitaan kuten pienemmilläkin jännitteillä. Akku vaan kiinni katkasijan kautta tai muulla vastaavalla tavalla. Itse olen käyttänyt katkasijoita jotka "järeämpiä" ja liittimet sen mukaan kuin tykkää. Osassa normi servoliittimet, osassa mpx, osassa jotain muuta.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: HV servojen kytkentä?
« Vastaus #2 : 02 Syyskuu, 2013, 17:27:16 »
Kaikki kestää hv jänniteen. Paras kysellä ennen kun menee testaan.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HV servojen kytkentä?
« Vastaus #3 : 02 Syyskuu, 2013, 22:18:15 »
Ei muuta kun luotettava liitin akkuun ja vastari puihaan.
Itsellä on nirtossa t-haara, josta toinen menee vastarille ja toinen 3GX purkille.
Jotkut tekee sellaisen haaroituksen että kaikki servot saavat sähkön suoraan akulta.
Tällaisessa on se hyväpuoli että johto vastukset ovat varmasti minimissään. Tosin liitoksia tulee paljon.
Itsen en näe normi kopussa mitään syytä käyttää kytkimiä. Kopalliset FAI vehkeet ovat erikseen.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HV servojen kytkentä?
« Vastaus #4 : 02 Syyskuu, 2013, 23:05:08 »
Liitoksien määrää aina hieman ujostelen ja tuosta katkasijan pois jättämisestä samaa mieltä mikä toiminnallisesti ei ole tarpeen.

Lennokissa on käytössä http://www.prorc.fi/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=503&virtuemart_category_id=38 johon on helppo laittaa akut suoraan kahdennetulla virransyötöllä.

Kopterissa kopan sisällä katkaisija backup akulle ja säätimeltä menee varsinainen virransyöttö vastarille. Eli vaihtoehtoja on yhtä monta kuin tekijää ja jokaisen mielestä oma on paras  ;)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
9752 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Heinäkuu, 2008, 20:25:47
kirjoittanut sgtpepper
28 Vastauksia
31130 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Lokakuu, 2009, 20:15:23
kirjoittanut Tepa
5 Vastauksia
3638 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Helmikuu, 2010, 22:36:03
kirjoittanut 1m4s0_
2 Vastauksia
2570 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Helmikuu, 2013, 22:41:22
kirjoittanut Jomppis
28 Vastauksia
20188 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Toukokuu, 2014, 19:57:58
kirjoittanut JuhoV