Kirjoittaja Aihe: Peräservon jännite ongelma  (Luettu 2497 kertaa)

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Peräservon jännite ongelma
« : 27 Syyskuu, 2013, 08:50:47 »
Pitäisi huomenissa testailla FBL purkkeja ja tuossa aiemmin päivitin kopteriin uudet servot ohjaukselle. Uudet servot on speksattu 6-7,4V jännitteelle. Eilen sitten vasta kun setupia kasailin niin muistin että peräservo on 4,8V servo eikä enempää kestä.

Huomiselle pitäisi keksiä ratkaisu. Eli uusi peräservo tai jännitteen lasku peräservolle. Olisiko hyviä ehdotuksia että huomenna saa omalla koneella testailla? Olen käyttänyt Futaban servoja ja niillä jatkankin. Nyt ei vaan Suomesta saa esim. Futaban BLS256HV peräservoa tähän hätään. Voisin parille lennolle lainata jos jollakin sellainen on akselilla Tampere-Nummela-Vesivehmaa...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Peräservon jännite ongelma
« Vastaus #1 : 27 Syyskuu, 2013, 08:58:07 »
Jos sulla on BLS251 niin sehän kestää 6V.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Peräservon jännite ongelma
« Vastaus #2 : 27 Syyskuu, 2013, 09:03:30 »
BLS251 spec sanoo että 4,8V ja 6V n/a. Voihan olla että kestääkin mutta tuohon vaan kiinnitin huomiota. Käyttökokemusta asiasta?
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa njs

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Peräservon jännite ongelma
« Vastaus #3 : 27 Syyskuu, 2013, 09:23:36 »
Ei ole vielä omaa kokemusta, mutta olen kaivellut tuosta tietoa ja aion kyllä omaani ajaa 6V:lla luottavaisin mielin.

Tuohan on vähän outo kun Futaban sivut sanoo 4.8V, mutta esim. Robben speksit sanoo 6V:
ja maailmalla tuota on paljon ajettu 6V:lla ilman ongelmia.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Peräservon jännite ongelma
« Vastaus #4 : 27 Syyskuu, 2013, 09:28:42 »
Niinpä näkyy ja jaksa asialla sen enempää ihmetellä. Olen vaan Futaban sivuja lueskellut. Ja tosiasia on että jos Kontronikin laitan 6V syötölle niin ei ero täydelle 4 kennoselle nimh:lle ole kuin desimaaleja. Nostan 6V jännitteen ja jos peräservo lopettaa toiminnan niin sitten tullaan laskuun ilman  ;)

Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Peräservon jännite ongelma
« Vastaus #5 : 27 Syyskuu, 2013, 13:22:18 »
Mulla on ollut hensussa 251 peräservo ja 6V.
Lennetty vaikka kuinka paljon ja on toiminut moitteettomasti.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa ini

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Peräservon jännite ongelma
« Vastaus #6 : 28 Syyskuu, 2013, 17:39:32 »
Futaban 6V tarkoittaa 6V nimellisjännitteistä Nixx-akkua.
Ts. noita servoja ei saa käyttää 5-kennoisilla akulla. Tuollaisen jännite voi olla 7.5V latauksesta otettaessa. Sen sijaan reguloitu 6V on ihan ok. Tämän olen joskus varmistanut Futaban Amerikan maahantuojalta.

6V regulointia on käytetty vuosikausia Futaban 4.8V speksatuissa servoissa ilman ongelmia.

-Iiro

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
48 Vastauksia
19120 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Toukokuu, 2010, 11:06:28
kirjoittanut Eetu73
14 Vastauksia
6319 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2011, 11:41:47
kirjoittanut Pekka
39 Vastauksia
16408 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Maaliskuu, 2012, 06:04:11
kirjoittanut 1m4s0_
3 Vastauksia
2571 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Lokakuu, 2014, 02:09:54
kirjoittanut Nurffe
10 Vastauksia
7175 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Marraskuu, 2015, 12:11:54
kirjoittanut Bnito