Kirjoittaja Aihe: Throttle Hold  (Luettu 8721 kertaa)

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Throttle Hold
« : 18 Elokuu, 2008, 13:44:28 »
Mites Futten 7c Fasstissa saa ton throttleholdin toimimaan? Yritin laittaa vipuun, mutta ei katkassu virtoja motilta (Sähkökopukka).

Pitäs saada lapakulmia säädeltyä tiukemmaksi, ja vähän hankalaa ottaa moottorista piuhaa irti nyt.. Onko eroja nopareiden kanssa? Kontronik on kiinni nyt.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #1 : 18 Elokuu, 2008, 13:55:32 »
En osaa suoraan vastata kysymykseen tuossa lähettimessä, mutta holdihan on sähkökopussa käytännössä lentotila, jossa on kaasukäyrässä kaikki kohdat 0 ja lapakulmista käytössä esimerkiksi kaikki molempiin suuntiin. Eli noparin ei asiaan pitäs vaikuttaa. Miten se sitten tehdään tuolla lähettimellä on taas eri asia...

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #2 : 18 Elokuu, 2008, 14:18:59 »
Basic menusta THR-CUT (modea 1 sekunti, kiekolla thr-cut ja valitaan kiekkoa painamalla).

Sieltä sitten valitaan katkaisija ja sen asento.

Vähän vaikea selittää sanoin... tosa on kuva...

Nada

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #3 : 18 Elokuu, 2008, 14:46:24 »
Ok, nyt selkis. Kiitos.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #4 : 18 Elokuu, 2008, 16:32:14 »
Basic menusta THR-CUT (modea 1 sekunti, kiekolla thr-cut ja valitaan kiekkoa painamalla).

Sieltä sitten valitaan katkaisija ja sen asento.
Eri asia kuin throttle hold, tuo on moottorin sammutus eli tappokytkin polttista varten. Toimii vaan kun kaasutikku on alle 5%, eikä vaikuta lapakulmiin. Hold aktivoidaan ainakin 9C:ssä ADVANCE-menusta kohdasta Thr-hold.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa mokkis

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #5 : 18 Elokuu, 2008, 17:35:28 »
Valitse valikosta A2: TH-HOLD->sieltä: TH-HOLD INH-> pyöritä off/on
Nyt pitäisi toimia kytkimestä G,eli vaihtua on ,off.
Niihin POS ja RT ei tarvi koskea välttämättä.
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #6 : 18 Elokuu, 2008, 19:19:13 »
Toimii.

Mutta lapakulmat muuttuu ihan oudoksi.. Menee neg pitchille. Eli ei lähelläkään sitä, mitä tikku silloin osoittaa kun pistän thr hold. Eli ei pystyne noin holdilla säätämään?
« Viimeksi muokattu: 18 Elokuu, 2008, 19:21:08 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #7 : 18 Elokuu, 2008, 19:28:06 »
Basic menusta THR-CUT (modea 1 sekunti, kiekolla thr-cut ja valitaan kiekkoa painamalla).

Sieltä sitten valitaan katkaisija ja sen asento.
Eri asia kuin throttle hold, tuo on moottorin sammutus eli tappokytkin polttista varten. Toimii vaan kun kaasutikku on alle 5%, eikä vaikuta lapakulmiin. Hold aktivoidaan ainakin 9C:ssä ADVANCE-menusta kohdasta Thr-hold.

Ohops... my bad... ::)

Eipä näköjään kannata koittaa töissä ollessaan väkisin neuvoa sellaisen ohjaimen käytössä jota itse ei ole edes käyttänyt... ;D
« Viimeksi muokattu: 18 Elokuu, 2008, 19:38:52 kirjoittanut ropellihattu »
Nada

Poissa Arctikdiver

  • Pro torppari
  • ****
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #8 : 18 Elokuu, 2008, 20:10:16 »
Silloin kun Throtle Hold aktivoidaan tulee voimaan myös sen taakse piirretty lapakulmakäyrä, joka taas luonnollisesti löytyy kakkos valikosta mistä muutkin lapakulmakäppyrät...
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

jpheli

  • Vieras
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #9 : 18 Elokuu, 2008, 22:16:57 »
Joo holdille pitää mennää laittaa sieltä pit-curv valikosta oma käyrä ja sieltähän löytyy kohta H, N, 1, 2. Et varmaankaan arvaa että mikä niistä on holdille ;)

--jp

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #10 : 19 Elokuu, 2008, 11:54:13 »
Joo holdille pitää mennää laittaa sieltä pit-curv valikosta oma käyrä ja sieltähän löytyy kohta H, N, 1, 2. Et varmaankaan arvaa että mikä niistä on holdille ;)

--jp

Öööööö... N? 1? 2? ... N?  ;D ;)

Mutta noita PIT-CRV valikon kulmia kun säätelee esim. Normi, 1, ja 2 kohtiin, niin toimiiko ne sitten normaalisti lennossa?
Tarkotus kun oli säätää lapakulmia mutta ei oikein onnistu kun ei ole erillistä vastariakkua.. On vaan tuo ajoakku.. Ja on suht huono säätää lapakulmia kun se ottas muuten kierrosta samalla.. Ei kerkee juosta lavan perässä kattomassa kulmaa..  ;D

Vai pitäskö vaan heittää governöörin thr curvet nollille joka setupissa ja säätää sitten kulmat, vai mikä on kätevin?
« Viimeksi muokattu: 19 Elokuu, 2008, 11:59:31 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #11 : 19 Elokuu, 2008, 12:13:13 »
Vai pitäskö vaan heittää governöörin thr curvet nollille joka setupissa ja säätää sitten kulmat, vai mikä on kätevin?
Lapakulmathan on vain semmoiset kuin ne olet mekaanisesti säätänyt. Radiosta et tarvitse säätämiseen kuin yhden lentotilan, jossa on lapakulmakäyrä 0-100% ja kaasu 0 (kerran sulla ei ole sitä erillistä vastarin akkua). Tikku keskellä tuota aluetta linkeillä pidetään huolta siitä, että esim. kulmia tulee yhtä paljon molempiin suuntiin. Nollakulmissa armit on oikeissa asennoissa jne. Tämä on kaikki sitä mekaanista säätöä. Sitten kun se on hanskassa niin tiedät, että sinulla on käytössä esim. -10 - 10 astetta kulmia skaalalla 0-100%. Näillä tiedoilla voit sitten suunnitella ne kaikkien lentotilojen käyrät mittailematta sen enempää:

0% = -10 astetta
50% = 0 astetta
100% = 10 astetta

Jos esim. haluat, että kopteri leijuu keskitikussa ja olettaan että se leijuu 5 asteen kulmilla niin teet lapakulmakäyrän, jossa keskipykälässä on 75% jne jne. Prosenttilaskulla pärjää :).

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #12 : 19 Elokuu, 2008, 12:27:19 »
Vai pitäskö vaan heittää governöörin thr curvet nollille joka setupissa ja säätää sitten kulmat, vai mikä on kätevin?
Lapakulmathan on vain semmoiset kuin ne olet mekaanisesti säätänyt. Radiosta et tarvitse säätämiseen kuin yhden lentotilan, jossa on lapakulmakäyrä 0-100% ja kaasu 0 (kerran sulla ei ole sitä erillistä vastarin akkua). Tikku keskellä tuota aluetta linkeillä pidetään huolta siitä, että esim. kulmia tulee yhtä paljon molempiin suuntiin. Nollakulmissa armit on oikeissa asennoissa jne. Tämä on kaikki sitä mekaanista säätöä. Sitten kun se on hanskassa niin tiedät, että sinulla on käytössä esim. -10 - 10 astetta kulmia skaalalla 0-100%. Näillä tiedoilla voit sitten suunnitella ne kaikkien lentotilojen käyrät mittailematta sen enempää:

0% = -10 astetta
50% = 0 astetta
100% = 10 astetta

Jos esim. haluat, että kopteri leijuu keskitikussa ja olettaan että se leijuu 5 asteen kulmilla niin teet lapakulmakäyrän, jossa keskipykälässä on 75% jne jne. Prosenttilaskulla pärjää :).

Ai, se pitäs olla noin... Hmm..  :-[
En ole varma että meneekö säädöt noin lineaarisesti. Silti pitäis päästä mekaaniselta puolelta kattelemaan noi.

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #13 : 19 Elokuu, 2008, 12:34:31 »
Ai, se pitäs olla noin... Hmm..  :-[
En ole varma että meneekö säädöt noin lineaarisesti. Silti pitäis päästä mekaaniselta puolelta kattelemaan noi.
Tuo mekaaninen säätö on vähän niinku kaiken alfa ja omega, joten eiku harjoittamaan linkkitohtorointia, linkkisulkeisia... ;D Tuon ajaksi on sama vaikka laitat normikäyrään kaasulle 0:n ja lapakulmat 0-100%.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #14 : 19 Elokuu, 2008, 12:54:12 »
Ai, se pitäs olla noin... Hmm..  :-[
En ole varma että meneekö säädöt noin lineaarisesti. Silti pitäis päästä mekaaniselta puolelta kattelemaan noi.
Tuo mekaaninen säätö on vähän niinku kaiken alfa ja omega, joten eiku harjoittamaan linkkitohtorointia, linkkisulkeisia... ;D Tuon ajaksi on sama vaikka laitat normikäyrään kaasulle 0:n ja lapakulmat 0-100%.

Mä luulen että se on aika lähelle tota lineaarista mekaaniselta puolelta, mutta pitää tarkistaa. Juu vedän kaikki lentotilat nollille ja sit säätämään lapakulmia. (edit - sen takia kaikki ettei tule vahinko jos innostuu idleen kajoamaan)
« Viimeksi muokattu: 19 Elokuu, 2008, 13:16:02 kirjoittanut XciD »

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Duster

  • Vieras
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #15 : 19 Elokuu, 2008, 17:35:45 »
No eikös voi vaan yksinkertaisesti ottaa moottorin johtoja irti ;)

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #16 : 19 Elokuu, 2008, 17:53:04 »
No eikös voi vaan yksinkertaisesti ottaa moottorin johtoja irti ;)

Jos ensimmäistä viestiä viittit vilkasta niin selvinnee syy.  ;)

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

Duster

  • Vieras
Vs: Throttle Hold
« Vastaus #17 : 19 Elokuu, 2008, 17:59:39 »
Tulihan se luettua aiemmin, mutta eihän tuota muistanut kun ei alusta asti aina lue.




 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
13577 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Elokuu, 2009, 22:38:29
kirjoittanut mnentwig
5 Vastauksia
3721 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2010, 21:26:53
kirjoittanut Maikko
3 Vastauksia
2921 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Kesäkuu, 2010, 06:10:09
kirjoittanut floodi
9 Vastauksia
4046 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Joulukuu, 2011, 19:54:20
kirjoittanut 1m4s0_
4 Vastauksia
2558 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Tammikuu, 2013, 14:52:28
kirjoittanut xXx-84