Kirjoittaja Aihe: Moottorin pyörimissuunnan vaihto  (Luettu 16082 kertaa)

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Moottorin pyörimissuunnan vaihto
« : 22 Kesäkuu, 2014, 18:04:54 »
Tossa on yksi projekti mielessä ja oon miettinyt että onko noissa moottoreissa mahiksia saada toimiin täydellä teholla eri pyörimissuuntaan. Lähinnä aattelin esim OS:n uutta bensakonetta, nitro kun sotkee kuitenkin sen verran.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Moottorin pyörimissuunnan vaihto
« Vastaus #1 : 22 Kesäkuu, 2014, 18:33:33 »
Aika vaikeaa, kampiakselin "huuhtelureiän" ajoitus pitäisi muuttaa päinvastaiseksi verrattuna kampeen....jotain OSsia on saanut väärinpäin pyörivänä tehtaan tekemänä. Ei taida saada enää?
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: Moottorin pyörimissuunnan vaihto
« Vastaus #2 : 22 Kesäkuu, 2014, 18:40:17 »
Mikä on tarkalleenottaen tarve sille erisuuntaan pyörimiselle?
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Moottorin pyörimissuunnan vaihto
« Vastaus #3 : 23 Kesäkuu, 2014, 16:10:06 »
Suunnittelin tossa, et jossain vaiheessa vois koittaa laittaa pari cp-kopteria perät vastakkain kiinni toisiinsa. Keppiperäisessä kun veto menee nappiin. Lähinnä siinä oli ideana että on moottorikin kahdennettuna toimintavarmuuden takia. Toki sama moottorin kahdentaminen on ollut mielessä ihan normi yhen rungon versioonkin. Kummatkin jutut tarvii kikkailua omalla tapaa. Mut pakko jotain projekteja on yrittää kehittää.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Moottorin pyörimissuunnan vaihto
« Vastaus #4 : 24 Kesäkuu, 2014, 14:32:28 »
Laita remmiperä, niin saavat pyöriä samaan suuntaan.....ei se törkytuubi kuitenkaan toisen roottorin pyöritystä mekaanisesti kestä, ei kyllä monet  peräremmitkään.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Moottorin pyörimissuunnan vaihto
« Vastaus #5 : 24 Kesäkuu, 2014, 16:06:10 »
Hirobon Chinookissa on remmiveto toiselle nupille. Koska remmi on käännetty 180 astetta, niin toinen nuppi pyörii eri suuntaan. Nuppien ajoitus ei saa käsittääkseni muuttua millään kierrosalueella, oli konstruktio mikä tahansa.
« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu, 2014, 16:08:52 kirjoittanut Dutchman »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
3753 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Marraskuu, 2008, 21:38:57
kirjoittanut unskale
7 Vastauksia
4442 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Maaliskuu, 2009, 22:25:49
kirjoittanut mnentwig
3 Vastauksia
2694 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Huhtikuu, 2013, 12:33:59
kirjoittanut vinotintto
6 Vastauksia
13196 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Elokuu, 2015, 08:30:31
kirjoittanut Raimund
4 Vastauksia
4366 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2015, 07:15:31
kirjoittanut taski63