Kirjoittaja Aihe: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain  (Luettu 18149 kertaa)

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #25 : 27 Heinäkuu, 2014, 14:16:54 »
Mietiskelen juuri, että toimisikohan fm-päivitys tuohon pro-malliin ihan normi usb-piuhalla, eikä siten tarvisi tilata tuota UPO2-adapteria?
Sininen näyttö alkaa pikkuhiljaa näyttää punaiselta silmissäni, mutta joskus se vielä lentää..  8)

350 Pro mallin voi päivittää USB- microUSB kaapelilla. Pitäisi olla paketin mukanakin tullut mutta muutkin käy. Perus 350 pitää olla UP02 kaapeli sekä jos Walkera gimbalissa.

PRO mallissa microUSB paikka kyljessä suojaläpän alla.

Poissa FlyingW

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #26 : 01 Elokuu, 2014, 01:02:42 »
                  Walkera QR X350 Pro Heikkoudet:

- Akun kestoksi ilmoitetaan 25 min., todellisuudessa 15 min.
- Ei ilmoita akun varaustilan vähenemisestä millään tavalla!
- Ei aina niin sopiva minkään ohjaimen kanssa. Kokeilemalla selviää..
- GPS:än kanssa vaikeuksia ja ei todellakaan ole mikään luotettava. GPS:än varaan ei voi jättää kotiinpaluuta, eikä leijuntaa..

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #27 : 01 Elokuu, 2014, 07:33:34 »
                  Walkera QR X350 Pro Heikkoudet:

- Akun kestoksi ilmoitetaan 25 min., todellisuudessa 15 min.
- Ei ilmoita akun varaustilan vähenemisestä millään tavalla!
- Ei aina niin sopiva minkään ohjaimen kanssa. Kokeilemalla selviää..
- GPS:än kanssa vaikeuksia ja ei todellakaan ole mikään luotettava. GPS:än varaan ei voi jättää kotiinpaluuta, eikä leijuntaa..

Isketääs vastapalloon  ;)

- Akun kestosta olen samaa mieltä, ei kestä sitä 25 minuuttia mutta asiaan vaikuttaa moni asia: kamera varustuksen lisäpaino lyhentää lentoaikaa, olosuhteet yleisesti. Sama ongelma esim: kännyköissä akun keston suhteen. Harva laite kestää ilmoitettuja aikoja koska tosielämässä ei laitteita käytetä laboratorio olosuhteissa. Ilmoitustapa yleisesti kaikkien valmistajien syytä josta voisivat oppia olemaan realistisia ilmoittelussaan.

- Akun varaustilan vähenemisestä saisi tulla kyllä selkeä merkki. Toisaalta vastuuntuntoinen pilotti selvittää lentoajat oman kaluston kohdalta eikä luota kuin asetettuun timer aikaan. Itselläni tarkalleen tiedossa mikä on turvallinen lentoaika omalla kopterilla varustuksen kanssa. Telemetrian hankkiminen myös suositeltavaa, se jos mikä saattaa pelastaa kaluston tuholta.

- Walkera suunnitellut laitteen toimivan omilla DEVO- sarjan mankoilla. Harva valmistaja suunnittelee oman lentolaitteen kilpailijan mankoille. Toki osaava pilotti vaihtaa vastarin ja tekee tarvittavat muutostyöt jolloin saa esim: Futaban loistavasti kiinni.

- GPS- toiminut itselläni loistavasti. Ainoa miinus jonka voin antaa, on välillä GPS -signaalin löytäminen. Välillä vie kauemmin välillä vähemmän aikaa. Tähän vaikuttaa olosuhteet: esteet esim: puut , rakennukset,sää. Avoimessa maastossa ( keskellä peltoa ) signaali löytyy nopeasti. Kun yhteys muodostunut, ei se ole itselläni koskaan katkennut. Olen lentänyt isojakin reittejä Mission Plannerilla suunnitellulla lentoreitillä ( lain sallimilla etäisyyksillä eli maks. 480 metriä poispäin itsestäni sekä maksimi korkeus ollut 110 metriä , lisäksi spotteri paikalla vaikkei FPV-lentoa ole tehtykään).

Kokonaisuudessaan voin sanoa että QR X350 PRO on loistava laite, kunhan malttaa tutustua omaan kapistukseen riittävästi. Sama koskee kaikkia multikoptereita. Hinta/laatusuhde on erinomainen. Itse en esim. lähtisi ostamaan saman kokoluokan laitetta DJI merkkisenä, en näe siihen mitään syitä koska QR X350 PRO täyttää erinomaisesti omat tarpeeni. Ainoa suunta on nokka ylöspäin eli tähän http://www.verkkokauppa.com/fi/product/36059/dtcgr/Walkera-TALI-H500-BNF-kauko-ohjattava-heksakopteri-vastaanot
« Viimeksi muokattu: 01 Elokuu, 2014, 09:15:50 kirjoittanut Makke76 »

Poissa KMikko

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla"
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #28 : 09 Elokuu, 2014, 11:44:48 »
Moi,

Miten ton lähetystehon voi tarkastaa/säätää?

T.Mikko

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #29 : 09 Elokuu, 2014, 16:16:59 »
Moi,

Miten ton lähetystehon voi tarkastaa/säätää?

T.Mikko

Devo F7 radiosta valikosta Power Amplifier ja sieltä +20dbm niin kantama 1 km +10dbm kantama n.300 metriä, mulla ylsi n.309 metriin. Jostakin netistä löysin laskurin joka kertoo noi arvot matkana.

Poissa KMikko

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla"
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #30 : 09 Elokuu, 2014, 21:46:14 »
Moi,

Kiitokset ...

T.Mikko

Poissa Ghostrider

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #31 : 17 Elokuu, 2014, 11:18:17 »
Moro kaikille!  :) Tuli tässä "pitkän" harkinnan jälkeen hommattua kyseinen kopu itelle. Nyt olis sit muutama kysymys.
Ennen kysymyksiä niin olen laittanut ropellit oikein päin, olen odottanut että kone saa gps yhteyden ja olen kalibroinut koneen ennen lentoon lähtöä. Ja otin myös kalibroinnin jälkeen akun johdot irti ja sit takas. Kokemusta on sen verta paljon että eilen oli ihka ensinmäinen kerta!  ;D

1. Mistä voi johtua kun lennättelin noin 5-10m korkeudes ja GPS-Mode oli päällä, mutta kun piti laittaa sen jälkeen manual mode päälle niin laitoin vahingos ton go-home napin, no saman tien tajusin että ei kun piti laittaa manual mode päälle ja sen kun tein niin kopu lähti tippumaan kun kivi! Kaasua annoin varmaan 100% mut ei auttanu. No, onneks ei tullu kun ropelleihin jälkiä mut nekin on nyt vaihdettu uusiin.

2. Minkälaisia näyttöjä ootte hommannu ton Devo F7 näytön tilalle ja mistä ootte tilannu? Eli tarvittavat varusteet että saa sen kuvan näkymään.

3. Jos laitan mission plannerista kopun kiertämään omaa taloa niin millä saan ton kopun menemään koko ajan sivuttain, eli tarkotus olis saada kuvaa omasta talosta.
4. Mistä tuolta mission planner valikosta saa muokattua sitä että millä napilla toi Flight plan aktivoituu?
5. Voiko noita alkuperäsiä akkuja ladata normi li-po laturilla? Itellä on tämä SkyRC E6650 AC/DC charger 50W

Kiitos jo etukäteen!!

Edit: Niin tilasin ton Walkera QR Ladybird V2 FPV Ultra Micro Quadcopterin harjotus kopuksi.
« Viimeksi muokattu: 17 Elokuu, 2014, 11:35:18 kirjoittanut Ghostrider »

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #32 : 17 Elokuu, 2014, 14:43:31 »
Moro kaikille!  :) Tuli tässä "pitkän" harkinnan jälkeen hommattua kyseinen kopu itelle. Nyt olis sit muutama kysymys.
Ennen kysymyksiä niin olen laittanut ropellit oikein päin, olen odottanut että kone saa gps yhteyden ja olen kalibroinut koneen ennen lentoon lähtöä. Ja otin myös kalibroinnin jälkeen akun johdot irti ja sit takas. Kokemusta on sen verta paljon että eilen oli ihka ensinmäinen kerta!  ;D

1. Mistä voi johtua kun lennättelin noin 5-10m korkeudes ja GPS-Mode oli päällä, mutta kun piti laittaa sen jälkeen manual mode päälle niin laitoin vahingos ton go-home napin, no saman tien tajusin että ei kun piti laittaa manual mode päälle ja sen kun tein niin kopu lähti tippumaan kun kivi! Kaasua annoin varmaan 100% mut ei auttanu. No, onneks ei tullu kun ropelleihin jälkiä mut nekin on nyt vaihdettu uusiin.

2. Minkälaisia näyttöjä ootte hommannu ton Devo F7 näytön tilalle ja mistä ootte tilannu? Eli tarvittavat varusteet että saa sen kuvan näkymään.

3. Jos laitan mission plannerista kopun kiertämään omaa taloa niin millä saan ton kopun menemään koko ajan sivuttain, eli tarkotus olis saada kuvaa omasta talosta.
4. Mistä tuolta mission planner valikosta saa muokattua sitä että millä napilla toi Flight plan aktivoituu?
5. Voiko noita alkuperäsiä akkuja ladata normi li-po laturilla? Itellä on tämä SkyRC E6650 AC/DC charger 50W

Kiitos jo etukäteen!!

Edit: Niin tilasin ton Walkera QR Ladybird V2 FPV Ultra Micro Quadcopterin harjotus kopuksi.

1.Jos vaihdat tilasta toiseen syntyy niihin pieni viive. Viive on pidempi mitä korkeammalla multisi on. Kun kerralla heitit RTF tilasta manual tilaan tuli siihen kahden eri tilan viiveet, nosteet katoaa ja lopulta ei kaasun lisää antaminen auttanut tilanteeseesi, kone tod.näk. oli pahassa sakkaus tilassa.

Itse en heitä kerralla RTF tilasta Manual tilaan vaan jos muutan tilaa, menen ensin leijunta tilaan ja sen jälkeen vasta manual tilaan. Odotan että valittu tila kerkeää kytkeytymään päälle ennen kuin siirryn seuraavaan tilaan.

3. Circle tilassa onnistuu ja laitetaan täppi kuvattavan kohteen kohtaan. Silloin kameran ( nokan)  suunta pysyy kohti kuvattavaa kohdetta

4.  Kohdasta Extended tuning. Kannattaa ensin opetella lennättämään hyvin ennen kuin alkaa kikkailemaan Mission Plannerilla. Jos kopu ei  vauhdikkaassa manuaali lennossa pysy hanskassa voi tuhoa tulla Mission Planner kikkailuilla.

5. Lipo latureilla voi ladata. Älä lataa kuitenkaan liian suurella virtamäärällä.

Poissa Ghostrider

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #33 : 17 Elokuu, 2014, 15:06:35 »
1. Niin vähä arvelinkin mut piti nyt kuitenkin kysyä.

3. Ok

4. Joo, pitää ensin reenata just sen takia jos kopu ottaa jonkun häiriön niin osaa sen ottaa sit manuaali tilassa haltuun, tai voihan sitä kokeilla laittaa GPS tilaankin?

5. Li-Po laturin tiedot
    Circuit power: 50W
    Charge current: 0.1-6.0A

Elikkä jos lataan tolla laturilla niin 5200mAh ja 3S (11.1V)
Tolla alkuperäsellä laturilla ton akun lataaminen kestää yli 3 tuntia!

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #34 : 17 Elokuu, 2014, 18:36:55 »
1. Niin vähä arvelinkin mut piti nyt kuitenkin kysyä.

3. Ok

4. Joo, pitää ensin reenata just sen takia jos kopu ottaa jonkun häiriön niin osaa sen ottaa sit manuaali tilassa haltuun, tai voihan sitä kokeilla laittaa GPS tilaankin?

5. Li-Po laturin tiedot
    Circuit power: 50W
    Charge current: 0.1-6.0A

Elikkä jos lataan tolla laturilla niin 5200mAh ja 3S (11.1V)
Tolla alkuperäsellä laturilla ton akun lataaminen kestää yli 3 tuntia!

Mission Planner lennon voit keskeyttää milloin vain. Ensin vain autopilot pois ( itsellä ohjelmoitu F7 Gear -kytkimen alle) ja sen jälkeen joko manuaalisesti jatkaa lentoa tai kytkee leijunta gps-tilan päälle. Samaan aikaan ei kannata kokeilla pitää autopilottia päällä ja leijuntamoodia päällä. Itsellä jokin yhdistelmä sai kopterin sekoamaan ja ampumaan vasempaan suuntaan kuin äkäinen ampiainen. Itse opin ilman vahinkoa että vain yksi tila kerrallaan päällä, onneksi testasi tosi matalalla ja olin valmiina niin nappasin toisen moodin pois jolloin kopterin sain hallintaan. Mission Plannerin kun otin käyttöön hävisi IOC-toiminto kokonaan. Tosin mieluummin uhraan turhan toiminnon pois kun sain tilalle tärkeämmän toiminnon :)

Joo, peruslaturi on hidas joten kannattaa käyttää tehokkaampaa.  Kannattaa tutustua tähän säikeeseen jossa käsitelty kokonaisuudessaan LiPo akkuja. Suosittelen hankkimaan myös turvallisen oikeanlaisen pussin LiPo akuille. Myydään mm. Verticalissa, Ilmailukaupassa ja tottakai Hobbykingissä josta oma LiPo pussi tullut hommattua.

LiPo lataus: http://www.kopterit.net/index.php?topic=1275.0
« Viimeksi muokattu: 17 Elokuu, 2014, 21:02:45 kirjoittanut Makke76 »

Poissa Ghostrider

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: WALKERA x350 Pro/F7-Ohjain
« Vastaus #35 : 17 Elokuu, 2014, 21:48:11 »
Tyhmä kysymys, mistä kohtaa tosta Extended tuning välilehdestä sen sai laitettua tohon gear nappiin?

Edit: Ohjaimesta tää taitaa olla se oikee?

Device Output page
Gear – Mix SW
Flap – FMOD SW
AUX2 – AUX2 KB

Edit2: Ei tainnu olla.

Kävin tos just lentämäs niin nyt tuli sellanen kyssä että, onko normaalia että joutuu laittaa trimmiä alaspäin 148 ja vasemmalle 72? Sit kaasu piti olla 62 että pysy suht paikallaan. Lentelin hallissa ja noin 2-5m korkeudes joten ei tuulikaan voi siihen vaikuttaa!
« Viimeksi muokattu: 18 Elokuu, 2014, 19:27:00 kirjoittanut Ghostrider »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
198 Vastauksia
107673 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Toukokuu, 2015, 16:34:08
kirjoittanut proffa84
19 Vastauksia
12310 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2014, 20:18:21
kirjoittanut RRuo58
25 Vastauksia
71429 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Elokuu, 2014, 22:40:54
kirjoittanut VERTICAL
1 Vastauksia
2795 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2014, 09:13:54
kirjoittanut Makke76
4 Vastauksia
7882 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Tammikuu, 2016, 21:05:53
kirjoittanut VERTICAL