Periaatteessa korkeampi jännite on siinä mielessä parempi, että johdoissa, käämeissä ja nopareissa kulkeva virta on alhaisempi ja tätä myötä myös tehohäviöt pienempiä. Vehkeet lämpenee vähemmän, virtaa säästyy ja lentoaika pitenee. Jonkin verran. Muutenhan sopivat moottorit valitsemalla korkeamman jännitteen voi kompensoida siten, ettei edes potkureita tarvitse vaihtaa.
Kun vertailet akkujen yleiskäytettävyyttä, mihin perinteiseen kopteriin sitä vertaat? 450-kokoisissa yleisin akkukoko on 3S, joskin "erikoisosaa" hakemalla (nopari ja motti vaihtoon) 6S käy tietenkin siihenkin. Suuremmissa koptereissa (500, 600) on yleisesti 6S-akut, mutta kapasiteettitarve saattaa olla suurempi, kuin pienessä multissa. Kannattaa tarkistaa!