Tarkoittanet tuolla että lavat näkyy kahtena sellaista kahta viivaa joka näkyy leijuttaessa. Toinen lapa kulkee alempana kuin toinen eli näet se lavan piirtämän ringin. Jos kulmat ei ole kohdallaan, kumpikin lapa piirtää oman kehän ja se on se mitä näet. Oletan että tulkitsin oiken ja seuraava on sitten sen mukaan.
Nyt sulla on siis erilaiset lapakulmat lavoissa, toisessa on enemmän tai vähemmän asteita kuin toisessa. Tämä selittää myös tuon räpättävän äänen, tarkka korva kuulee myös lapauran heiton ja se kuuluu juuri noin. Lyhyen kuvauksen perusteella olet jäljillä. Se saa myös purkin tekemään töitä enemmän eli sehän vie virtaa kun lavat päristelee, kuinka paljon on asia erikseen, mutta näin ainakin periaatteellisella tasolla.
Merkkaa toinen lapa tai lavan pidin jollain niin että erotat ne aina 100% varmuudella toisistaan, vaikka emännän kynsilakalla tms. Pyydä kaveri apuun ja selitä mitä pitäisi nähdä kun leijutat kopteria eli se lapaura pitäisi olla yksi ura. Nosta kopteri ilmaan ja pidä siinä niin kauan että kaveri näkee varmasti oikean asian mitä haetaan ja ymmärtää sen. Se todennäköisesti näkee kaksi eri uraa. Tämän jälkeen muuta toisen lavan linkin pituutta ja pidä mielessä mitä teit sille ja kummalle niistä. Sen jälkeen ilmaan ja uusi tarkistus, nyt katsotaan menikö haritus suuremmaksi vai pienemmäksi ja tämän perusteella sitten lyhennetään tai pidennetään samaa linkkiä.
Tuo väpättäminen lienee sellaista nopeaa ja terävää ravistelua. Huono lapaura tekee tuota myös, eli jos nyt on lapaura pielessä, se voi kadota kun säädät kohdalleen. Se kyllä tarkoittaa että sulla on purkissa vahvistus aika maksimissa kun heti alkaa oskillointi kun vähän on joku pielessä. Se harvoin kaataa kopteria eli kuten nytkin, pidä pää kylmänä ja ota alas jos alkaa uudelleen. Mulla tuli sama oskillointi kun lapaura oli pielessä.
Lapakulmamittari, etenkin elektroninen on niin herkkä että sen kanssa menee vaan hermot. Se puoli astetta tulee heittoa itkeseen jo varpaiden asennosta eli älä ota sitä niin kriittiseksi välineeksi. Hae sillä hehtaarille, siihen se on hyvä työkalu, mutta älä edes yritä hieroa jotain puolen aseteen eroa, sitä ei sillä oikeasti saa pois. Siihen vaikuttaa niin paljon kopterin asento, pieni painallus jotta landarit antaa periksi muuttaa tilannetta taas jne.