Kirjoittaja Aihe: Tulppa palaa usein  (Luettu 3325 kertaa)

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Tulppa palaa usein
« : 27 Elokuu, 2008, 22:36:19 »
Tuo Hirobo/O.S. mosa ei tahdo toimia oikein kunnolla. Tai sitten olen saanut kaasarin pahasti "epävireeseen". Voisiko joku kertoa kaasarin hyvät perus asetukset.

Tällä hetkellä säädöt ovat näin:
Tyhjäkäyntineula auki 8 - 10 kierrosta, ja seos neula kans 8 - 10 auki, sitten kaasari ihan kiinni, ja tyhjäkäynti neula ihan kiinni ja 1,5 - 2 kierrosta auki. Seos neula kiinni, ja sitten auki 1,5 - 2 kierrosta.

Moottori lähtee käyntiin helposti ja käy hyvin tyhjää, ja ottaa kierroksia jne. Mutta ongelmana meinaa olla että heti kun rupean ottaan enempi tehoa (kaasu yli 50% auki) käy pienen leijuttelun jälkeen niin että tulppa palaa. 3 - 4 tulppaa palanut jo... alkaa usko loppuun tän moottorin kanssa. Kohta vaihtuu takas luotettava ASP, tehoton mutta ei polta edes polttoainetta  ;D

Kytkimen kanssa on kans jotain kummallista, mutta se on ihan eri tarina.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Tulppa palaa usein
« Vastaus #1 : 27 Elokuu, 2008, 22:43:54 »
Have a look at this:
http://reviews.ebay.com/RC-NITRO-ENGINE-quot-HOW-TO-READ-YOUR-GLOW-PLUG-quot_W0QQugidZ10000000001812972
I can't tell from own experience, but maybe it points into the right direction.

TTM

  • Vieras
Vs: Tulppa palaa usein
« Vastaus #2 : 28 Elokuu, 2008, 08:20:44 »
Laiha seos taitaa tuhota tulpan parhaiten. Jos paine uupuu tankista, näin tod näk käy. Tuhauttaako tankista paineet lennon jälkeen?

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tulppa palaa usein
« Vastaus #3 : 28 Elokuu, 2008, 08:40:03 »
mnentwig, umm... I'll guess yes. The plug is dry from bottom, and it is almost silver. Not even grey, more or less silver.

TTM, mulla menee änkkäristä se paine letku sinne tankkiin. Mitään "tuhautteluja" en tiä.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Tulppa palaa usein
« Vastaus #4 : 28 Elokuu, 2008, 20:14:04 »
Toi hirobon moottori on huono  hommaa siihen vaikka 37 O.S. ni toimii ja sen seuraks hatori.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tulppa palaa usein
« Vastaus #5 : 29 Elokuu, 2008, 23:38:38 »
Ruuvvasin sen aspin kiinni tohon tänä ehtoona samalla ku viritin uuden vastarin. (josko se sitten toimis yhtään paremmin)

Voisitko perustella, tai lähinnä selittää rautakangesta vääntäen että millaisia eroja noilla moottoreilla on, muutakin kuin että toisessa on enempi tehoa / kierroksia, ja toinen polttaa tulppaa... Mekaanisesti kun oon noita kaikkia hypistelly, niin toki on laadullista eroa, esim Webra vs. ASP... näkee 3. silmälläkin että on se Webra merkittävästi paremmin tehty. Mutta sitten kun on olevinaan O.S. klooni, ja mekaanisesti "laadukas" niin en enää pysty ymmärtään.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2717 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2008, 22:31:33
kirjoittanut mnentwig
3 Vastauksia
3016 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Helmikuu, 2009, 12:42:22
kirjoittanut Mesikämmen
3 Vastauksia
2667 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2009, 16:56:03
kirjoittanut geeni
4 Vastauksia
4347 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2011, 21:27:07
kirjoittanut Ege
12 Vastauksia
6275 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Syyskuu, 2013, 14:17:17
kirjoittanut zxiicci