Kirjoittaja Aihe: Belt CP ja ekat torpit  (Luettu 2259 kertaa)

juhpal

  • Vieras
Belt CP ja ekat torpit
« : 06 Syyskuu, 2008, 21:20:26 »
Moi,

N. 30 lentokertaa takana ja nyt sitten tultiin alas ekan kerran. Hieman kummallinen oli tilanne, sillä kopu toimi todella hyvin ja uskaltauduin taivaslentoonkin oikeastaan ekaa kertaa. Sitten kopu yhtäkkiä alkoi pyöriä ihan kuin gyro olisi seonnut tms. (käytössä robben 3d gyro). Tilanne taisi olla sellainen, että yritin nostaa kopteria metsikön rajan yläpuolelle (=reilusti lisäsin tehoja), että näkyisi kunnolla taivasta vasten.

Taisin innostua liikaa, sillä lennätysporukalla arveltiin, että lennätin liian kauan putkeen -> akku lähes tyhjä. Sitten kun yritti ottaa kunnolla tehoja, niin akussa ei yty riittänytkään -> sen takia pyörimään?? Voisiko joku asiantuntevampi vahvistaa, josko torppi johtui tästä?

Hiekkatielle torppasin hiukan loivasti n. 20-30 m korkeudesta. Saldona:

-Hiilaripäälavat
-Lepatusakseli vääntynyt (luonnollisesti)
-Stabbaritanko vääntynyt

Muuta en toistaiseksi huomannut, pääakseli saattaa olla vääntynyt, pitänee tarkistaa. Olen kieltämättä hieman yllättynyt, että näin vähällä pääsin. Oli sen verran kova rysäys, että ajattelin kopun olevan täysin solmussa :)

Duster

  • Vieras
Vs: Belt CP ja ekat torpit
« Vastaus #1 : 06 Syyskuu, 2008, 21:31:59 »
No eihän kopteri lähde yksinään pyörimään, vaikka akussa jyty loppuiskin.
Gyro ja servohan toimii n. 6V jännitteellä ja tuskimpa sun akkus on voinut alle tuon mennä.

Jos se lähti yhtä äkkiä ihan ilman mitään syytä pyörimään niin joko Gyro, peräservo tai perä mekaanisesti lopetti toimintansa.

Poissa XciD

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Belt CP ja ekat torpit
« Vastaus #2 : 06 Syyskuu, 2008, 23:28:14 »
Hihna pompsahtanu?

Flying Since 01.07.2008 - Crashes 1

juhpal

  • Vieras
Vs: Belt CP ja ekat torpit
« Vastaus #3 : 06 Syyskuu, 2008, 23:37:03 »
No eihän kopteri lähde yksinään pyörimään, vaikka akussa jyty loppuiskin.
Gyro ja servohan toimii n. 6V jännitteellä ja tuskimpa sun akkus on voinut alle tuon mennä.

Jos se lähti yhtä äkkiä ihan ilman mitään syytä pyörimään niin joko Gyro, peräservo tai perä mekaanisesti lopetti toimintansa.

Hassua sinänsä, perä näytti olevan ihan kunnossa ja hihnakin sopivan kireällä, kun heti torpin jälkeen sitä katsottiin... Ihme bugi :) Pitää huomenna kokeilla toimiiko kopu/perä pelkkien vioittuneiden osien vaihdolla OK.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
12 Vastauksia
5186 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2008, 11:09:07
kirjoittanut XciD
15 Vastauksia
8020 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Lokakuu, 2008, 09:40:44
kirjoittanut jippo
46 Vastauksia
14068 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Tammikuu, 2009, 16:59:20
kirjoittanut Jänkhäkopteristi
14 Vastauksia
6362 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Helmikuu, 2009, 17:12:50
kirjoittanut Mikka
3 Vastauksia
2397 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Toukokuu, 2009, 15:13:43
kirjoittanut jpietari