Eli tuossa kuukausi sitten torpattuani olen viimein saanut rojut läjään, ja spoolit vedettyä tuossa olkkarin lattialla MUTTA..
Torpissa napsahti aileronin horni poikki, ja nyt pistin testin vuoksi levyt (lautaset, vai miksi niitä nyt kutsutaan) kiinni servoihin, mutta niiden halkaisija on pienempi kuin reksän lever:in linkkipallojen etäisyys toisistaan.. Eli tangot menee hieman sisäänpäin sivusta katsottuna.
Nostin aileronin liikealueet 140% radiosta että saan edes jonkinverran liikettä nuppiin. Nyt tilanne on se, että nupissa on -5, +13 maksimit, ja asetin -3, +11 kulmat normiin, ja -5, +11 sporttiin. Mutta juurikaan enempää ei miinusta irtoa. Olenkohan nyt tehnyt jotain väärin, vai rajoittaakohan tuo lautasen halkaisija noin radikaalisti? SWASH on 40, ja muut 50, koska muuten bindaa nupin housingista tulevat terästangot swashlateen kun kallistaa etuviistoon täydet ja pyörittää lapoja. Yritin vetää mahdollisimman tappiin tuon swashin pitch puolen, ottaen huomioon että harvemmin täysiä tarvii käännellä täydellä kaasulla, mutta että kuitenkin tilanteen vaatiessa ei rupea ahdistamaan ja linkit irtoilemaan.
Laiskuuttahan se kai on kun ei tullut tilattua uusia horneja.. Kun oli yhdet valmiina.. Vaikkakin hieman pienet, ja tiedossahan sekin oli.
Servon akseliin ei bindaa tangot eikä linkit. En meinaa siis vetää 3D kikkailuja, vaan tyydyn ihan sporttiin vaan..
Niin senverran vielä, että paljonkohan tuon swashin tulisi kallistua edestä katsottuna kun heittää aileronia? (että olisi ajoon kelpaava)
EDIT: Kuva (yritin saada suurimman liikalueen asentamalla linkkipallot levyssä olevien kolmen reiän reunimmaisiin paikkoihin..)