Kirjoittaja Aihe: outo sattuma  (Luettu 16547 kertaa)

Poissa Anttiheini

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: outo sattuma
« Vastaus #25 : 05 Maaliskuu, 2015, 17:36:40 »
No tota.. eikö IOC ole tosi hyvä väline siinä  mielessä että kun kopteri on kaukana eikä sen nokkasuunnasta ole tietoa, (esim valot ei näy) sen saa tulemaan itseä kohti vetämällä ohjaimesta itseä kohti. Jos lentää radiolentokoneella, sen lentosuunta = liike pitää ohjaajan "kartalla". Mutta jos suunnan tietää, ei ioccia tarvii..

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: outo sattuma
« Vastaus #26 : 05 Maaliskuu, 2015, 19:17:16 »
onhan se periaatteessa hyvä. Mut toisaalta, jos ei tiiä kopterin suuntaa niin lentää silloin liian kaukana omiin taitoihin nähden. Kopterinhan pitää olla kokoajan hallinnassa....
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: outo sattuma
« Vastaus #27 : 07 Maaliskuu, 2015, 21:39:55 »
Niin, mutta jos kuitenkin saa sen laittomasta toiminnasta takaisin, nin onhan se aina kotiinpäin!

Poissa Smigi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: outo sattuma
« Vastaus #28 : 08 Maaliskuu, 2015, 22:27:04 »
Hyvä, kun edes tähän säikeeseen ihmiset vastailee. Itse taannoin kyselin samasta asiasta mutta hiljaista oli ( http://www.kopterit.net/index.php?topic=25160.0 ). Itsellä siis samoja ongelmia, tuntuu että ioc-toiminto jotenkin puuttuu peliin vaikka ei ohjaimen kytkintä kääntäisikään. Pitäis hommaa ihmetellä lisää käytännössä mutta kun aina tuulee...

Poissa Anttiheini

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: outo sattuma
« Vastaus #29 : 09 Maaliskuu, 2015, 10:18:59 »
Minun radiossa se ainakin on selvä vipu, jolla IOC menee päälle. Eli voiko se puuttua asiaan muuten kuin itse valitsemalla? Lennettävän laitteen pitää(isi) olla hallinnassa tietysti aina, mutta JOS käy niin, ettei esim. kopterin valoista saa selvää, mihin päin sen "nokka" on, niin IOC avittaa asiaa.

Poissa Smigi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: outo sattuma
« Vastaus #30 : 09 Maaliskuu, 2015, 20:56:09 »
Kyllähän radiossa vipu toiminnolle on mutta ilmeisesti kukaan ei tiedä, saako toiminnon jotenkin disabloitua kokonaan pois päältä. Itsellä oma multi tehnyt kolme kertaa saman tyyppiset sekoilut kuin vesalla. Yhtäkkiä ohjausliikkeet päinvastaiset ja sitten pienen pyörittelyn jälkeen taas takaisin oikeinpäin. Ioc:n vipu radiosta nolla-asennossa koko ajan. Itse en todellakaan halua kyseistä toimintoa käyttää. Tässä lentämisen alkuaikoina olen "aputoiminnoista" käyttänyt ainoastaan gps hold -toimintoa. Kerran kun kopteri päätti kääntää ohjaussuunnat väärinpäin, oli hold aivan kätevä. Pikku paniikissa olisi kopteri luultavasti ollut koivussa...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
2713 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Elokuu, 2009, 17:58:30
kirjoittanut Mikka
25 Vastauksia
12053 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2010, 11:09:29
kirjoittanut B12
7 Vastauksia
4179 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2009, 12:03:39
kirjoittanut puisto_kemisti
8 Vastauksia
3639 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2011, 15:32:15
kirjoittanut kopteria
15 Vastauksia
10820 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Elokuu, 2015, 18:59:22
kirjoittanut Kumppis