Kirjoittaja Aihe: DJI F550 uusi pilotti ja manual mode.  (Luettu 2789 kertaa)

Poissa ecoist

  • Aloitteleva torppari
  • *
DJI F550 uusi pilotti ja manual mode.
« : 13 Maaliskuu, 2015, 02:42:27 »
Moi.

Tuli tuollainen otsikon mukainen multi hankittua. Näköjään tässä on joku GPS antennikin, evt mitä se auttaa. Tarkoitus olisi opetella manuaali lentämistilassa lentelmään. Varaosia on tilattu parilla huntilla myöskin. Miten kannattaisi alkaa opettelemaan lentämistä? Näin suurta Multia en ole aiemmin lentänyt, suurin taitaa olla Hoten X eli 20 koko vissiin. Olisin kovin kiitollinen vinkeistä!
"Whenever people agree with me I always feel I must be wrong"

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI F550 uusi pilotti ja manual mode.
« Vastaus #1 : 13 Maaliskuu, 2015, 09:29:14 »
Ei muuta kun tästä lukemaan ja katselemaan videota. Loistavasti opastetaan kuinka lentämistä treenataan.

http://flitetest.com/articles/how-to-fly-a-multirotor
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa hamatiju

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: DJI F550 uusi pilotti ja manual mode.
« Vastaus #2 : 18 Maaliskuu, 2015, 21:33:52 »
Onnea hankinnasta!

Itse hommasin noin kuukausi sitten vastaavan multin ja innokkaasti olenkin hyvillä keleillä pörränyt sillä.

Viisaammat korjatkoon, mutta multilla voi lentää kolmessa eri tilassa:

GPS: kopteri pitää korkeuden ja sijainnin tasaisena ellei tikuista erikseen säädä.
(eli jos jätät kopukan leijumaan 10metrin korkeuteen niin kopukka koettaa pitää korkeuden ja sijainnin tuulesta / ulkoisesta häiriöstä huolimatta)
ATTI : kopteri pitää korkeuden vakiona, mutta sijainti voi tuulen mukana vaihtua, lähtee siis tuulien vietäväksi, ei korjaa sijaintiaan.
MANUAL: ei erikseen koeta pitää sijaintiaan, eli tuuli voi viedä tai painaa yös tai alas, pilotti suorittaa mahd.korjaukset.

Itse opettelin alkuun gps:llä jotta kopukan toiminta kävi suht' selväksi, kun hieman tietoisempi kopukan tehoista niin kannattaa opetella manuaali lento, ihan vain jos tulee bitti poikittain gps:ään tms niin on hyvä hallita tuo härveli manuaalissa.

Hieno vehje ja koukuttava harrastus! :)

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI F550 uusi pilotti ja manual mode.
« Vastaus #3 : 18 Maaliskuu, 2015, 22:11:09 »
Riippuu toki multista, tuossa voi olla näin. Minun multissani on  kaksi tilaa, lelf level, jossa multi koittaa pitää laitteen vaaterissa, ja manual, jossa kuski hoitaa tonkin homman. Mikään ei pidä multia paikoillaan tai korkeudella.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3404 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 19:00:20
kirjoittanut z0tis
2 Vastauksia
2408 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2009, 20:43:27
kirjoittanut Mikka
4 Vastauksia
5268 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Helmikuu, 2013, 10:54:14
kirjoittanut Cadvision
46 Vastauksia
37308 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Helmikuu, 2015, 02:43:21
kirjoittanut oskuk
11 Vastauksia
3365 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Huhtikuu, 2019, 15:15:54
kirjoittanut J@ni