Moro,
Käyttääkö kukaan tätä mun sensoria harjattoman säätimen kanssa, jossa on regeneratiivinen jarrutoiminto aktivoituna??? ...ilmeisesti moni ei käytä, kun ei ole tullut valituksia toiminnasta? Yleisin tilannehan on folding prop -kone, jossa joutuu käyttämään jarrua, että potkurin saa menemään läjään.
Pari päivää sitten tuli havaittua ärsyttävä epäyhteensopivuus; ESC:n regeneratiivisen jarrun ollessa aktivoitu tulee ongelmia, koska säädin puskee jarrutusenergian takaisin akkuun päin eli lataa ajo-akkua, mikä sotkee sensorin automaattisen nollatason kalibroinnin. Ei tullut pieneen mieleenkään varautua softassa moiseen, koska sensorin piti olla sellainen, ettei se välitä väärään suuntaan kulkevasta virrasta... Virhe: sieltä tulee näemmä riittävästi pulssia sotkeakseen mittaukset. Sama voi teoriassa ilmetä säätimen kanssa, joka jostain muusta syystä ruokkii akkua vääränsuuntaisella virralla - sellaisiin en ole kyllä törmännyt.
Oireet on helppo tunnistaa. Jos moottorin käytön jälkeen sensorin "nollavirran" näyttämä nousee merkittävästi alkutilanteeseen nähden. Eli kun käytön jälkeen moottorin sammuttaa, niin silti sensori väittää virtaa kulkevan enemmän kuin ennen moottorin käyttöä. Tämä ero saattaa olla useita amppeereita, mikä sotkee virranmittauksen kyllä totaalisesti.
Jos joku on huomannut tällaista käytöstä sensorilla, niin "feature" on siis nyt tunnettu ja siihen on multa ensi viikolla saatavissa korjaus: testaan sitä parhaillaan. Kaikkien säätimien jarrut eivät ole regeneratiivisiä, joten tämä ongelma ei kosketa kaikkia. Jos tarvitsette ESC:n jarru-toimintoa ja olette huomanneet tämän, niin olkaa yhteydessä ja hoidetaan homma kuntoon.
Vaikka miten testaa, niin näköjään jotain jää huomaamatta. Sori!
t.
Ilkka