Kirjoittaja Aihe: Multikopterihuolto  (Luettu 6857 kertaa)

Poissa djiphantom

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Oon tällääne ilmakuvaaja
Multikopterihuolto
« : 05 Lokakuu, 2015, 21:27:58 »
Tietääköhän tai osaakohan kukaan hyoltaa/korjata dji phantom multikopteria? Mulla on jotain vikaa ja en itse vikaa läydä enkä viitsisi millään Saksaan asti lähettää huoltoon... Eli jos osaat tai tiedät jonkun joka osaa korjata niin laita viestiä.

Kiitos jo valmiiksi!

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #1 : 06 Lokakuu, 2015, 07:54:45 »
Ei taida virallista huoltoa olla täälläpäin.

Mikä malli ja mikä vika?
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa djiphantom

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Oon tällääne ilmakuvaaja
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #2 : 06 Lokakuu, 2015, 08:37:30 »
Phantom1 +zenmuse h3-2d akut ei vaan kestä 2 min kaiempaa. Koitettu ladata monella laturilla ja akkujakin on 4 eli ei luulisi akuissa olevan vika. Ilman gimbaaliakin oon koittanut mutta ei auta.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #3 : 06 Lokakuu, 2015, 11:18:25 »
Kuullostaa enemmän joltai asetus tms ongelmalta tai akut on vaan loppu tai laturin asetukset pielessä.


Ei kuulosta äkkiä kovin pahalta dilemmalta, mutta tälläi netin yli mä en ainakaan jouda tommosia ns perusteita ihan kädestä pitäen neuvomaan =(

Muutenhan sitä voisi katsoa äkkiä mutta asun Tampereella.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa mikkox9x

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #4 : 06 Lokakuu, 2015, 15:46:49 »
Mikä on akkujen kenno/loppujännittet (oletettavasti) tyhjänä ja paljon menee milliampeereita ladatessa vs akkujen koko?

Poissa Jeltsin

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #5 : 06 Lokakuu, 2015, 21:31:28 »
LiPo akkujen kennojännite tyhjänä noin 3.7v ja täytenä 4.2v.
Phantomissa  varmaan 3s akut eli 3 kennoiset eli täytenä 12.6v ja tyhjänä noin 11.1v.
Milliamppeereita ei sais mennä kun noin 80% ilmoitetusta akun kapasiteetista eli
jos 5000mAh niin ei sais mennä latauksessa kun noin 4000mAh.
Jos laturin mukaan menee enemmän kuin 80% niin akut käytetty liian tyhjäksi.
Kennojännite ei saa nousta yli 4.2v latauksen aikana, jos nousee niin laturi vaihtoon.
Latauksessa yli 4.2v nouseva ja purussa alle 3.5v kennojännite pilaa akun.
Kannattaa hankkia hyvä kennojännitemittari jolla voi seurata akkujen jännitteitä käytön ja latauksen jälkeen.

Poissa Jeltsin

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #6 : 06 Lokakuu, 2015, 21:41:12 »
mJaa
phantomin laturissa ei taida olla mitään infonäyttöä niin taitaa kaikki seuranta olla vähintäänkin mahdotonta.
Toivottavasti toimii niin kuin valmistaja on hallunnut....

Poissa mikkox9x

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #7 : 06 Lokakuu, 2015, 22:09:34 »
Eikö Phanttomi ykösessä oo ihan normi LIPOT ilman ylimäärästä älyä? Aloituspostaaja mainitsi kokeilleensa usealla laturilla, jos seassa ois yksi joka osaa näyttää mah:t, tai jostain lainaan kunnollinen laturi. Vaikee muuten arvioida ilman muita kikkailuja akkujen kuntoa, ellei kopussa sitten virta-anturia.
« Viimeksi muokattu: 06 Lokakuu, 2015, 22:15:37 kirjoittanut mikkox9x »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #8 : 06 Lokakuu, 2015, 22:54:34 »
Taitaapi olla vaan voltage rajat reisillään. Kovasti auttaa kun lukee manuaalin tarkasti ja sen jälkeen lukee vielä kertaalleen.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa djiphantom

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Oon tällääne ilmakuvaaja
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #9 : 07 Lokakuu, 2015, 07:39:23 »
Kuullostaa enemmän joltai asetus tms ongelmalta tai akut on vaan loppu tai laturin asetukset pielessä.


Ei kuulosta äkkiä kovin pahalta dilemmalta, mutta tälläi netin yli mä en ainakaan jouda tommosia ns perusteita ihan kädestä pitäen neuvomaan =(

Muutenhan sitä voisi katsoa äkkiä mutta asun Tampereella.
Mä olen tulossa Tampereelle tämän viikon pe-la koneagria messuille pirkkahalliin. Onnistuisikohan sillon tulla käväisemään? Laita yv jos onnistuu. :)

Poissa djiphantom

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Oon tällääne ilmakuvaaja
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #10 : 07 Lokakuu, 2015, 07:41:44 »
LiPo akkujen kennojännite tyhjänä noin 3.7v ja täytenä 4.2v.
Phantomissa  varmaan 3s akut eli 3 kennoiset eli täytenä 12.6v ja tyhjänä noin 11.1v.
Milliamppeereita ei sais mennä kun noin 80% ilmoitetusta akun kapasiteetista eli
jos 5000mAh niin ei sais mennä latauksessa kun noin 4000mAh.
Jos laturin mukaan menee enemmän kuin 80% niin akut käytetty liian tyhjäksi.
Kennojännite ei saa nousta yli 4.2v latauksen aikana, jos nousee niin laturi vaihtoon.
Latauksessa yli 4.2v nouseva ja purussa alle 3.5v kennojännite pilaa akun.
Kannattaa hankkia hyvä kennojännitemittari jolla voi seurata akkujen jännitteitä käytön ja latauksen jälkeen.
Olen testannut kaikki akut lipo akkutesterillä ja kaikki arvot näytti ok eli en uskoisi vian olevan siinä.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #11 : 07 Lokakuu, 2015, 08:27:58 »
Mitä tarkoittaa "kaikki arvot ok"? Paljonko oli jännite täydellä akulla ja paljonko lennon jälkeen? Saitko yhdelläkään laturilla mAh lukemia ylös paljonko meni sisään?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa djiphantom

  • Aloitteleva torppari
  • *
  • Oon tällääne ilmakuvaaja
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #12 : 07 Lokakuu, 2015, 14:24:22 »
Siinä

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #13 : 07 Lokakuu, 2015, 14:27:37 »
Sit ei muutaku kaivamaan nazasta jännitearvoja esille.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Tucho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #14 : 07 Lokakuu, 2015, 23:09:18 »
Noissa akuissa tuo numero 3 on tyhjä. Ja about siinä jännitteessä kun sen tyhjänä tulee ollakin. Varastojännitteen olisi hyvä olla 3,8v / kenno.

Sensijaan akut nro 1 ja 2 ovat lähes täysiä. Oletko lentänyt myös niillä? Niistä on kulutettu ihan hieman koska kennojännite on lähellä täyden akun kennojännitettä joka on 4,2 volttia.

Jos Phantomi ilmoittaa halunsa laskeutua (tai jopa itsekseen laskeutuu) kennojännitteiden ollessa tuollaiset, on jänniterajassa jotakin asetusvikaa. Todennäköisesti.

Googlesta etsimällä löytää ohjeita asian tarkistamiseksi:
http://www.google.fi/search?q=dji+phantom+low+voltage+settings

Poissa Nokke

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #15 : 23 Marraskuu, 2015, 16:58:15 »
Onko Phantom 3:ssa olemassa jotain logi-tiedostoa, johon kone kirjaa koko ajan tietoa.. Edellinen kone tuli tuntemattomasta syystä 35 metristä vapaasti tippuen alas, niin ois kiva tietää syy...

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #16 : 29 Marraskuu, 2015, 13:50:39 »
Sisällä on muistikortti, pääsee käsiksi tietokoneella kunhan ensin dji go apista enabloi sen sen data log toiminnon tms.

Vastaavasti jos purkaa koko kopterin fyysisesti niin saa sen kortin käteen.

Tosin sielä ei ole selväkielellä mitään luettavissa ja netin convertterit oli viimeksi testattuna aika puutteellisia.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Nokke

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Multikopterihuolto
« Vastaus #17 : 29 Joulukuu, 2015, 21:59:49 »
Joo.. Kone piti purkaa että sai kortilta tiedot ja itse en niistä mitään selkoa saanut...

Lopputuloksena kuitenkin:

【FLY 153】
1)t=73s take off ,P-GPS mode,under good control.
2)When you move the roll stick to the left about 60% value, the speed is 2.7 m/s to the left ,the drone crashed at t=232s height 18m

Ja takuuseen menee... Toki uus tuli jo hommattua, ku tarve oli, joten kohta sit vissiin tulee toinen näistä myyntiin...