Jotenkin tuosta sun tekstistä paistaa läpi, ettet ymmärrä sitä ainoaa virhettä minkä oikeasti teit. Eli jätit irroittamatta motin / lavat ennenkuin aloitit säätämisen, mutta ehkä tästä eteenpäin teet niin?
Eksyin taas säikeen FBL-purkituksen aiheesta, mutta olkoon
Kaikkihan alkoi juuri noiden purnukoiden säätämisyrityksistä "kokeile-arvaa-erehdy" menetelmällä ja tämä kaikki muu kohellus on vain sen seurausta (sivujuoni).
En muuten välttämättä irroita lappoja/pura johdotuksia kun en ole siihen oppinut! (ihan vaan rehellisyyden nimissä)! Valitettavasti jutussa on myös useita muitakin sisään rakennettuja virheitä. En ole koonnut ko. kopteria itse ja ne mainitut moottorikaapelit on ilkeästi "kasan alimaisena" rungon sisällä ja vaatisi melkoiseti purkamista. Siispä tavallisesti säätöhommissa kytken erillisen vastariakun suoraan vastariin/purnukkaan,
kytkemättä lainkaan ajoakkua (irroittamatta escin kaapeleita moottorille tai irroittamatta lapoja). Eikä ollut tarkoitus edes ottaa ko. kopua työn alle (aktiivikäyttöön), vaan kokeilla "uusia 3GX fin-käännöksen opetuksia" - mutta kertasinkin/löysin vanhat virheet uudelleen.
Varsinaiset virheet olikin muualla suuremmat kuin itse purkissa (eikä nekään ihan kohdallaan). Tässäkin haverissa kyseessä oli vain ohimennen havaitun värähtelyn säätämistä tehoasetuksista (ei liittynyt purkin asetuksiin), eikä olisi vaatinut kopukan tuomista edes käden ulottuville, saati lapojen irroittamista asetusten muuttamiseksi.
Paitsi että wanhan kämäsen äijän tottumus on toinen luonto! (luonto se on vääräkin luonto) - sillä olen koko ikäni melskannut polttisten parissa! (vuodesta 1962). Nämä uudet oikeasti vaarallisetkin ominaisuudet liityy nimenomaan sähkötekniikkaan! - täystuho ja surma yhden pienen kytkimen takana!
Ajoin viimeiset polttiskisani v. 2011, joten nämä "sähköiskut" on itseasiassa (wanhalle) aikamoinen uusi riskitekijä. Toisaalta olen saanut 1990 -luvulla stuntin Webra .60 pillimotinkin käynnistymään arvaamatta/vahingossa vain hehkuviran kytkemällä! - joten hakeutuminen vaarallisiin tilantesiin on selvästi luontaista