Kaipa siitä ledistä pitäisi nähdä, jos se menettää kalibroinnin.
Miten tämän näkee? Ledi sammuu vai alkaa vilkkumaan?
Olen ymmärtänyt, että ledi vilkkuu, kun sinne tulee ohjauskomentoja.
Moottori voisi vaikuttaa asiaan tärinän kannalta, mutta oudolta tuntuu,
Tämä voi olla oikea teoria. Kokeilin hommaa ei-HH-moodissa. Toiminta on täysin sama kuin HH-moodissakin. Eli kumpikaan tilaa ei toimi paremmin/huonommin. Tiedä sitten onko tämä hyvä vai huono asia kokonaisuuden kannalta. Leijutuksen kannalta huono, kun ei tota voi edes yrittää nostaa, kun siitä ei tiedä mihin se singahtaa.
Mutta siis kun roottorissa on kierroksia ja vääntää elevatoria taaksepäin (eli yrittää saada kopteria taaksepäin), niin koteri alkaa tärisemään jonkin verran ja tämän seurauksena lähes aina peräservo vääntää itsensä laitaan (servon varsi osoittaa kohti kopterin perää).
Toinen huomio on, että jostain syystä moottori ei tahdo jaksaa ottaa kierroksia tällaisessa tilanteessa. Onko sitten BEC vai akku sökö? Kummatkin on lähes uusia.
Mutta siis tästä kehittelin teoriaa siitä, että loppuuko sähköt jostain kesken ja sen takia tulee outoa käytöstä?
Jos taas muut servot eivät reagoi saman aikaan häiriön sattuessa, niin tuskin se vika nopeudensäätimen virransyötöstäkään johdu
(tai sitten gyro ja sen perässä oleva servo herkin reagoimaan).
Nupin servot pysyvät toiminnassa eivätkä tee mitään outoa. Perä on ainoa joka lopettaa reagoimisen kokonaan.
Servo itse tuskin on rikki tai sitten gyro tjv. on sen rikkonut, kun alkuperäinen E-Skyn servo toimi samalla tavalla kuin nykyinen GWS Naro.
Jos perää ohjailee tikusta muulloin, niin se reagoi juuri niin kuin pitääkin. Varaservoja ei valitettavasti ole hyllyssä.
Peräservon piuha menee suoraan servolta gyrolle, eikä pääse mihinkään väliin, joka on tehdasasennuksena pyrstön päällä servon ja nupin välissä.
Muista pistää HH päälle ennen kuin laitat virrat koneeseen
Juu, tämän olen muistanut tehdä.
Nyt vielä vähän uusia havaintoja, kun sain latailtua akkuja. Kestää muuten julmetun kauan tolla vakiolaturilla...
Belt ei tunnu suostuvan ruotuun millään.
Olisiko tähän vielä jotain muuta mitä voisi kokeilla?
Sitä en ole vielä kokeillut, että jätn gyron kokonaan pois välistä.
Ilmeisesti jo kokeiltu. Itse kallistuisin gyron suntaan, siellä joku kiinalaisen kolvaama kylmäjuotos kettuilee.
Mahtaakohan tota gyroa uskaltaa availla ja sohia kolvilla. Lähinnä mietin, että saako sen vielä takaisin pakettiin. Eipä kai siellä silti mitään irtonaista sisällä ole minkä kanssa tulis ongelmia...