Hommasin käytettynä tämmösen rajojen kokeilu kopterin, ja fbl touhuun tutustuminen samalla
Johdot meni aikalailla kaikki nätisti.. Servojen ja noparin piuhat on piilossa, nuo fbl mollukan johot joutu vetään kylkeen ku ei tuo vastari sopinu runkolevyjen väliin
Eikä tuo servojen irrottelukaan mitenkään kamalaa tässä ole.. akku/nopari telineen ruuvit irti ja taittaa sen alas kun johdot tulee kaikki siihen alhaalta. sitte vaan linkit palloista irti ja ruuvailee servot irti. Elevaattori servo on ulkopuolella kiinni nii lähtee kätevästi. Kaikkia linkkejäkin voi säätää mitään muuta irrottamatta. Linkkipihdit on suuri apu.
Mulla on tosiaan tuo paikallaan oleva CopterX 3X1000 ja Align 3GX boksit. CopterX:n asetuksiin nakkasin 3D soft josta lähdin kokeileen. Deadzone oli järkyttävän suuri vakiona. Sen puottaminen 40 -> 10 oli eka säätö. Sitten perä heilui flipissä joten col > tail vetäsin summassa 10 ja se poistikin sen lähes kokonaan
nyt se on 9. Seuraava onkelma oli nyökkiminen vauhissa, siihen autto nupin I gainin puottaminen 100 -> 80. Sitten perän bounceback vaivasi ja siihen tuntuu vaikuttavan moni säätö. Perän D-gainin puottaminen auttoi siihen parhaiten. Perä ei vieläkään ole täydellinen ja tänään kovassa tuulessa heijasi ikävästi.
Pitch oli ensin myös järkyttävä, vaan mulla oli kulmia - + 14 astetta
sitte luin että 11 pitäis olla.. autto hyytymiseen ja silti poistuu hätäseen. Laskeutuminen ja vaakakierre oli silti kauheeta, lapakulmakäyrän keskialuetta piti loiventaa huomattavasti nii alko rauhottuun.
Ei se vieläkään ihan oo näppeihin sopiva vaan ei vielä oo kaikkia juttuja kokeiltu ja sittehän on vielä tuo 3GX
Sitä en taida laittaa ennen ku saan futten servot noiden DS410 tilalle. CopterX on siis analogitilassa ettei nuo niin helposti simahtas.. pöydällä ei kyllä huomannu liikkeessä eikä servojen äänessä mitään eroa vaikka vaihto digitaalitilaan.
Elikkä hyvin pelaa copterx. Perä vaivaa eniten.. tuntuu olevan servossa yhtä iso deadzone ku 500:sen nuppiservoissa.. haluttas vähän tuohonkin siis 9257 perälle kuten 500:ssa
noita säätöjä on myös perälle paljon ja niistä voi apu löytyä ku tietäs mitä säätää. Lähtee siis nykäyksellä liikkeelle ja sitte tasottuu, accelerationia jo pienensin vaan pitää kokeilla puottaa lisää. Lisäksi se vähän elää muutenkin, joka tuntuu sotkevan fbl laitetta ikävästi.
Nupin agilityä kokeilin myös täysillä nii kyllä flippaa! vaan ei se hyvä ole sillain lentää ku on niin pirun herkkä/nopea kääntyyn. Tottumiskysymys tosin..
Yks torppiki on jo takana kun perälavanpitimen laakeri korkkasi ja tultii välillä pyörien tonttiin.. sain pidettyä oikeinpäin ja tupsahti hangen taakse nurmelle jalaksilleen. Meni pääakseli, pääratas ja peräputki.. hyvin vähän vaikka aika kovaa näytti tippuvan. Nyt siinä on beltin peräputki ja vanhan rexin pääakseli kun sattu oleen sellaset nii pääsi pääsiäs pyhinä uudestaan ilmaan
Nyt 15 lentoa tällä ja kyllä tää alkaa tuntua hyvälle. Kovassa tuulessa ei ollu kyllä nautinto lentää näin pienellä, jännästi se silti taistelee tuulta vastaan tämä fbl