Kirjoittaja Aihe: eLogger ja RevMax samalle magneettianturille  (Luettu 3163 kertaa)

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
eLogger ja RevMax samalle magneettianturille
« : 29 Joulukuu, 2008, 12:50:46 »
Onko tullut vastaan miten pitäisi kytkeskellä Eagletree eLogger v1 ja RevMax että käyttäisivät samaa magneettianturia?

Kytkin anturin suoraan eloggeriin mutta pelkästään tuo ei vielä saanut livemoodissa logiin jäämään ensimmäistäkään kierrosta, vaihtelin myös mustaa ja punaista piuhaa keskenään kun joku saksalainen sivu väitti että punainen olisi - ja musta + tuossa RevMaxin anturissa.

Jos tuo nyt onnistuu ja löytää napajärjestykset jne niin y-kaapeli ei enää sen jälkeen ole ongelma.

Pitää varmaan hakea myös startteri niin saa moottoriin vähän kierroksia enemmän kuin kuusiokoloavaimella pyörittelemällä, josko sillä on merkitystä.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: eLogger ja RevMax samalle magneettianturille
« Vastaus #1 : 29 Joulukuu, 2008, 14:22:33 »
Pääset helpoimmalla ku laitat eLoggerin oman anturin siihen lisäksi... voivat käyttää samaa magneettia kyllä...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: eLogger ja RevMax samalle magneettianturille
« Vastaus #2 : 29 Joulukuu, 2008, 14:33:15 »
No ongelmana on tietenkin se että ei ole eLoggerin anturia vaan se pitäisi ostaa :P

Tarkoituksena oli päästä sen verran helpommalla että käyttäisi jo tuota olemassa olevaa anturia ja logitustakaan ei ole tarpeen tehdä joka lennolla vaan ihan muutaman kerran kokeeksi.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: eLogger ja RevMax samalle magneettianturille
« Vastaus #3 : 29 Joulukuu, 2008, 14:51:26 »
Ongelmana tulee olemaan se, että RevMax ja eLoggerin anturit ottavat "käyttöjännitteen" eri paikoista... RevMaxin anturille vastarilta RevMexin kautta ja Loggerin anturi loggerin kautta ajoakusta... Ny kun on erilaiset jännitteet nii molemmat laitteet sekoavat/menevät rikki??
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: eLogger ja RevMax samalle magneettianturille
« Vastaus #4 : 29 Joulukuu, 2008, 15:48:50 »
Olisiko tästä apua? V3:n
on sivulla 4 seuraava teksti.
Lainaus
Using Existing RPM Sensors
Several of our customers have been able to use existing RPM sensors, such as governors or turbine sensors, with our products. The
following steps must be followed:
1) Determine the “pinout” of the existing sensor. Compatible sensors will have Power, Ground, and Signal connections. The
eLogger’s RPM pinout, from left to right, is: Power (black wire), Ground (red wire), Signal (white wire).
2) Devise a “Y” cable to connect your existing sensor to it’\s connection, and also to the eLogger’s RPM connection. NOTE:
Power for the sensor should come only from the connection the sensor is normally plugged into. So, only Gound and Signal
wires should be routed from the existing sensor to the eLogger. The power wire of the Y cable between the sensor and the
eLogger should be cut before connecting it to the eLogger. This is necessary to avoid connecting the power of the existing
sensor connection to the eLogger’s power connection.
3) Thoroughly test the system to make sure the sensor still works with whatever it was originally connected to, after Y’ing to the
eLogger.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: eLogger ja RevMax samalle magneettianturille
« Vastaus #5 : 29 Joulukuu, 2008, 17:10:07 »
katoppas joo niinpä olikin ohje manuaalissa... Just tsekkasin itekkin opuksen läpitte.... :)
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: eLogger ja RevMax samalle magneettianturille
« Vastaus #6 : 29 Joulukuu, 2008, 17:21:10 »
Jees, tuota tavailin itsekin sieltä manuaalista, sillä sanoinkin että se y-kaapeli ei ole ongelma. Ensimmäisellä testauksella tuo anturi ei suostunut antamaan lukemia. Pienellä virittelyllä/testailulla sain loggerin näyttämään akkuporakoneen huimat 1200rpm mitattuna rapukan revmaxin anturilla.

Pitää vielä alkaa tinailemaan y-johto (normaali y-johdossa yksi uros liikaa ja yksi naaras liian vähän) jotta saa revmaxinkin kytkettyä ja varmaan loggerillekin pitää saada sähkö jostain...

Muokataanpa vielä...

Näyttäisi siltä että ensimmäisellä kerralla vikana oli juurikin liian vähäiset kierrokset, käsin kuusiokoloavaimella pyörittäen ei vain ollut tarpeeksi ärpeeämmiä jotta loggeri olisi uskonut moottorin käyvän :D
« Viimeksi muokattu: 29 Joulukuu, 2008, 17:31:06 kirjoittanut illi »

Poissa illi

  • Seniori torppari
  • *****
  • Oulu
Vs: eLogger ja RevMax samalle magneettianturille
« Vastaus #7 : 30 Joulukuu, 2008, 19:02:20 »
Tälle päivälle pääsi sitten kokeilemaan tuota viritystä ja hyvin tuntui toimivan. Y-johto vain kasaan ja siitä loggeriin menevästä karvasta musta ja punainen ristiin niin tuli samalla sähkötkin loggerille, ei tarvitse erillistä sähkönsyöttöä tms.

Tasaisena tuntuu RevMax pitävän kierrokset, tosin eipä tuossa mitään erityistä revittelyä ollutkaan. Alkuun "normimoodissa" hetki, sitten idle2:sta ja idle1:stä (loppulennon matalammat kierrokset).


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3410 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2008, 14:02:20
kirjoittanut jpheli
15 Vastauksia
6801 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Syyskuu, 2008, 10:23:57
kirjoittanut SJo1
2 Vastauksia
2941 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Lokakuu, 2008, 13:51:55
kirjoittanut Maikko
3 Vastauksia
2515 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Toukokuu, 2010, 15:36:29
kirjoittanut masu
3 Vastauksia
2637 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Heinäkuu, 2010, 22:35:22
kirjoittanut Vispilä