Joo Tiedän kyllä että ei kuuluisi olla vinossa vaan suorassa
Mulla on swasplate leveller mutta,mutta niinkuin jo aiemmin kerroin niin tuossa on tilanne sellanen että kun laitan ne pituus lukemat mitä ohjeissa neuvotaan näyttää lopputulos tuolta. eli jos sitten pidennän niin ettei ota toi swasplate alas kiinni sillon loppuu ruuvausvara linkeistä..
Pakko se kait on sinne lippulaivaan jotenkin kammeta..
Nyt myönnetävä että omat taidot ei riitä
Ohjeen linkkien pituudet ovat suuntaa-antavia. Säätäminen kannattaa aloittaa siitä että laittaa lähettimestä nollakulmat (Futten 7C:ssä muistaakseni swash-valikosta pitch mix 0%, jolloin throttle/pitchiä liikutellessa mikään swashin servo ei liiku). Kaikki subtrimmit nollille ja tämän jälkeen laittaa ensin swashin servojen hornit 90 asteen kulmaan linkkeihin nähden, mekaanisesti mahdollisimman lähelle ja lähettimen sub-trimmeillä loput. Tämän jälkeen säädetään linkkien pituudet siten että kopterissa on nollakulmat (lavat samansuuntaiset) ja swash on suorassa. Kun tämän on tehty voi alkaa säädellä ääripäitä, kasvatetaan pitch-mixausta siten että saavutetaan +/-10 asteen lapakulmat. Ääripäissä pitää vielä varmistaa ettei bindaa missään, mikään linkistön osa ota kiinni mihinkään.
Tuossa kuvassasi swash menee liian alas - sitä pitää pystyä vielä kallistamaan joka suuntaan.
Liikkuvia osia on paljon ja kestää aikansa huomata mikä vaikuttaa mihinkin, alussa olin itsekin ihan pihalla. Lippiksestä varmasti saa apua, mutta osaavat säätävät kopterin niin äkkiä ettet pysy perässä ja kohtaat ongelman uudelleen mahdollisesti jo ensimmäisen torpin jälkeen...