Laitanpa tänne vähähän omia kokemuksia myös. Sain vihdoin molempiin beltteihin alunupit ja HH-gyrot kiinni. Aluperää en vielä toiseen laittanut (tuntuu turhalta painolastilta, ainakin vakioakun kanssa menee helposti peräpainoiseksi - kokeillaan tuntuuko eroa; ehkä painavammista lavanpitimistä voisi olla jotain hyötyä?).
Kokosin uuden nupin eilen. Kokoomisessa piti vaihtaa taas muutamia esiaseteltuja ruuveja toisiin paikkoihin. Tällä kertaa ei tarvinnut vaihtaa eripituisten pallovarsien paikkoja. Aluperää en katsonut, mutta mun toinen aluperä oli esikoottu väärinpäin - perälavat olisivat tulleet väärälle puolelle. Myös ne ruuvit, joista tässä säikeessä oli juttua olivat mun alunupeissa liian pitkät (stabilointitanko ei olisi päässyt liikkumaan=pyörimään), tai siis oikeat ruuvit oli mukana, mutta esiaseteltuna oli väärät. Ruuvinkannat näissä ok, ei jumitusongelmaa.
Tänään aloin säätämään. Ei ollut kovin hyvä päivä. Stabilointilavat eivät keskittäneet oikein, eli silmukkalinkit jäivät milloin mihinkin kohtaan. Eiköhän sinne ollut valunut vähän ruuvilukitetta stabilointitangon ja tangonpitimen väliin. Tämän kun sain puhtaaksi ja stabilointitangon keskelle ja takaisin kiinni, niin kanitti vieläkin. Toinen silmukkalinkki väärin päin. Sitten tuntui olevan ok, mutta tietysti stabilointilavat väärin päin päälapoihin verrattuna. SKYA:n 1,5 mm kuusiokoloavain meni myös pyöreäksi ja roskakoppaan (älkää ostako näitä). No niin, vihdoin uuden lapakulmien säädön jälkeen näyttäisi kulmia saavan -9:stä +7:ään (pelkkää tikkua liikuttamalla idle-up:ssa hov-pit ja pit.trim nollilla), toisen Beltin alunupilla sain muistaakseni ekalla kasauksella +/-10. Sitten luinkin tämän säikeen, eli huomenna ehkä säätö uusiksi (nyt oli idle-up:lla 0-kulmat keskellä, voisin laittaa tuon norm. modelle). Nupissa tuntuu olevan klappia myös jonkin verran. Kylläpä näiden ritsojen kanssa saa tapella.
Eipä se toisenkaan beltin korjaus ihan putkeen mennyt. Nupista oli vaihdettu vain lavanpitimien välillä oleva lepatusakseli ja yksi muovilinkki. Lapakulmien säätö tuntui oudolta, kun piti nostaa swashia ja pidentää kaikkia linkkejä maksimiinsa. Kun säädöt oli suht koht ok, niin tulin katsoneeksi niitä stabilointitankoon kiinnitettyjä "horneja". Tietystihän molemmat olivat liikkuneet ylöspäin (jotenkin maahan osuman voimasta). Olivat kumminkin niin hämäävän tasaisesti kumpikin saman verran liikkuneet ja eivätkä täysin irti, niin en huomannut. Säädöt siis uusiksi.
Säätöjen jälkeen kokeilin tällä korjatulla leijutusta sisällä, mutta jotenkin tuntui oudosti nykivän. Varsinaisesti ei täristä "kuin pienillä kierroksilla" sammutettaessa. Pyöritin molempia belttejä myös ilman lapoja vertailun vuoksi. Hieman erilainen ääni niistä lähtee. Tiedä sitten bindaako moottori tässä toisessa päärattaaseen (hesarin sivu meni kumminkin välistä) vai onko pääakseli kiero. Pitää varmaan vaihtaa pääakseli seuraavaksi, niin näkee onko se kiero vai johtuuko "outous" jostain vielä tuntemattomasta muusta mekaanisesta ongelmasta. Pitää tarkastaa liikeradat ja klappi tästäkin ehkä huomenna.